• HorsePower

    De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige

    Jenny Sonesson: Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
    Ledare Fler män blir inte blir pappor och tvingas leva utan partner. Detta är något som borde sysselsätta landets nya Jämställdhetsmyndighet snarare än menscertifiering. De ensamstående männens frustration kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Det är obegripligt att så många feminister fortfarande vänder bort blicken från problemet.

    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867
    Hur tänker ni föräldrar som har söner?
    Hur tänker kvinnor i familjebildande ålder kring det faktum att utbudet av intressanta män minskar?
    Är det bra för Sverige som land att halva befolkningen håller på att bli ett b-lag av incels?
  • Svar på tråden De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
  • Emerencia

    Självklart är det kvinnornas fel att män bli mer våldsamma. Varför är dessa män singlar? Tycker helt ärligt att stor del av männen i Sverige är skittråkiga.

  • Litenmenhård

    Jag är en sån. En barnlös singelman, alltså och jag skyller inte på någon. Det har bara liksom blivit så.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Magical
    HorsePower skrev 2021-01-08 18:11:41 följande:
    Jenny Sonesson: Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
    Ledare Fler män blir inte blir pappor och tvingas leva utan partner. Detta är något som borde sysselsätta landets nya Jämställdhetsmyndighet snarare än menscertifiering. De ensamstående männens frustration kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Det är obegripligt att så många feminister fortfarande vänder bort blicken från problemet.

    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867
    Hur tänker ni föräldrar som har söner?
    Hur tänker kvinnor i familjebildande ålder kring det faktum att utbudet av intressanta män minskar?
    Är det bra för Sverige som land att halva befolkningen håller på att bli ett b-lag av incels?
    hur kan utbudet av intressanta män minska om allt fler män är singlar? 
  • FallenAngelNr1000
    Emerencia skrev 2021-01-08 18:14:57 följande:

    Självklart är det kvinnornas fel att män bli mer våldsamma. Varför är dessa män singlar? Tycker helt ärligt att stor del av männen i Sverige är skittråkiga.


    Får man fråga vad du har för krav och vilka du själv fyller?
  • Jw83

    Om männen som är singlaroch som riskerar att vända sig till kriminalitet, sd eller missbruk så är det därför dom är singlar. Kvinnor vill inte ha män som ramlar in i och blir kriminella, börjar knarka eller rösta sd när dom inte får knulla/ uppmärksamhet från tjejer.

    Det är män som saknar spärrar och normalt vett. Därför att det ju bra att denna typ av män inte får föröka sig.

  • Jag är bara jag

    En hel del av dom vill ju faktiskt inte ha barn. Och inte partner heller. Maken har ett antal såna vänner. Lika nöjda ändå. Tycker de där påståendena är rent trams. 

  • Themis

    Som vanligt när en artikel bara är agitation ges inte ett enda förslag till lösning.

    Vad är lösningen? Ska vi införa månggifte då så att varje kvinna i de årskullarna kan få två män tilldelade sig, eller vad tänker hon egentligen?

    Dessa män har väl i likhet med de svenska ungkarlarna från Pajala också möjlighet att importera sig en fru då, om de inte klarar konkurrensen? Ganska fritt inom hela EU, eller om man tar på sig lite mer pappersarbete, från hela världen.

    Jag vet inte hur stort problemet kan vara i en tid där det finns flygplan och internet, ärligt talat. Men okej, lägg några coola förmåner på att immigrera till Sverige om man är kvinna i den åldern så löses nog problemet fort.

    Betydligt värre var det i Australien på 1700-talet- där kan man snacka om kvinnobrist! Ett smakprov:

     "Between 1788 and 1792, around 3546 male to 766 female convicts were landed at Sydney."

    År 1900 gick det fortfarande 110 män på 100 kvinnor i Australien.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Paganini
    Magical skrev 2021-01-08 18:30:07 följande:

    hur kan utbudet av intressanta män minska om allt fler män är singlar? 


    Kanske för att de intressanta männen blir färre och färre?

    Jag hör till de män som skulle gärna bli pappa men kan inte hitta kvinnor som faller för mig.

    Men inte håller jag på att bli kriminell eller knarkare för det. Det är inte kul att bli över men man kan inte skylla på det för att bli ett svin.
  • FallenAngelNr1000
    Themis skrev 2021-01-08 18:43:27 följande:

    Betydligt värre var det i Australien på 1700-talet- där kan man snacka om kvinnobrist! Ett smakprov:

     "Between 1788 and 1792, around 3546 male to 766 female convicts were landed at Sydney."


    Översatt ifrån google translate;

    Mellan 1788 och 1792 landades omkring 3546 män till 766 kvinnliga straffångar i Sydney.

    Så vad menar du?
  • Themis
    FallenAngelNr1000 skrev 2021-01-08 19:02:35 följande:
    Översatt ifrån google translate;

    Mellan 1788 och 1792 landades omkring 3546 män till 766 kvinnliga straffångar i Sydney.

    Så vad menar du?
    Att könsfördelningen var väldigt ojämn. Är det svårt att förstå?
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige