• Anonym (Osäke­r)
    Sun 10 Jan 2021 01:26
    5673 visningar
    119 svar
    119
    5673

    Är min man intr av sin 20 år yngre kollega

    Varit tillsammans med min särbo i snart 9 år.

    Vi har i 50 årsåldern min man är 57.

    Han har en kvinnlig kollega som han förut pratade mycket om .en inte lika mycket längre men ibland.

    Han pratar aldrig om någon annan kollega direkt.

    Hon är 20 år yngre än honom och är singel.

    Han vet väldigt mycket om henne och dom verkar prata mycket med varandra på arbetstid.

    Förut när han prata mycket om henne så kunde han tex när vi var ute och åt helt plötsligt från ingenstans börja prata om att hon gått nyckel till sin nya lägenhet och hon flyttar det datumet.

    Hon tränar mycket

    Ibland när vi jobbar (Dom jobbar distans) säger hon att hon måste ut och springa.

    Han kunde berätta vart hon sommarjobba som ung m.m

    Vad hon skulle göra under jul.

    Vet låter som en hemsk människa men jag har sett i hans mobil tex det var en dag han hade strömavbrott och jag var sjuk i covid så han kunde ej va här då satte han sig på ett café och tog bild och skickade i grupp sms till sina kollegor men inte till henne utan då hade han skickat bild på sig själv och skrivit här jobbar jag i ett eget sms till henne.

    Här i dagarna hade han skickat bild utanför honom på snön och skickat till henne "såhär ser det ut hos mig". Hon skicka bild tillbaka utanför henne då hon inte hade snö och skrivit om hans bild wow kommer vara mysigt när du går på promenad.

    Han skicka bild till henne när han hade varit och köpt nya paddelskor och skrivit. Dom här blev det..

    Kanske bara jag som tycker d e lite märkligt.

    Vad tycker/Tror ni?

    Inget konstigt Dom mellan el min man gentemot henne?

    Dom skickar under arbetstid inte hört/sett nåt på helger/kvällar.

  • Svar på tråden Är min man intr av sin 20 år yngre kollega
  • Anonym (Matil­da)
    Sun 10 Jan 2021 01:29
    #1

    Låter som att han vill ha hennes uppmärksamhet men hon är inte intresserad tillbaka. Hon låter mer artig.

  • Anonym (Lena)
    Sun 10 Jan 2021 03:38
    #2

    Låter som han är intresserad.

  • Anonym (mr)
    Sun 10 Jan 2021 04:58
    #3

    De har nog helt enkelt blivit goda vänner och visar och vill ha varandras uppmärksamhet. De tycker ju väldigt mycket om varandra, det är uppenbart. Att han slutat prata om henne beror på att han förstått vad du tycker om saken.

    Skulle det vara nåt mer på gång hade du sett värre saker i mobilen.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 08:28
    #4

    jag vet att dom har en chattsida på själva jobbet dom jobbar med datorer sitter framför datorn hela dagarna. Vet att dom har chattsida där och tror dom skriver väldigt mycket där men där har jag inte tittat och kommer inte in heller. Så ingen aning om vad som sagt där.

  • Anonym (Tyvär­r)
    Sun 10 Jan 2021 08:34
    #5

    Ja det är han på något sätt, hur romantiskt eller sexuellt vet jag dick inte.

  • Anonym (Hejsa­n)
    Sun 10 Jan 2021 08:36
    #6

    Han är säkert intresserad och nyfiken, men förstår nog situationen och lägger det på en bra nivå. Du behöver nog inte bekymra dig!

  • Anonym (nja)
    Sun 10 Jan 2021 08:39
    #7

    Om han behandlar henne annorlunda än övriga kollegor så är det ju "något". Men det behöver inte vara romantiskt eller så. Hon kanske inte alls är intresserad av honom själv heller, mer än som en god kollega. Men visst låter det som om han av någon anledning gärna har kontakt med just henne. 
    Hur vet du att han skickade enskilt meddelande till henne när de andra kollegorna fick i grupp? 

    Är det alltid han som skriver till henne först? Är hennes svar neutrala och artiga bara? 

    För mig låter det som steg ett av "något" som kanske aldrig blir mer än så. Lite såna meddelanden man skickar när man är lite intresserad av någon och söker kontakt, typ så som tonåringar gör egentligen. Men jag tycker det är konstigt och hade min man gjort så hade jag reagerat och undrat vad han gör och varför han skriver just till den kollegan. Utgår från att han inte skickar bilder på sina nya skor till alla kollegor. 

  • Anonym (K)
    Sun 10 Jan 2021 08:41
    #8

    Japp, han verkar förtjust i henne. Frågan är om han vet det själv. Ni borde ta ett samtal om det där innan det växer ännu mer.

  • Anonym (Ledsa­mt)
    Sun 10 Jan 2021 08:42
    #9

    Jag tror tyvärr att de har något på gång. Inte säkert att det hänt något fysiskt ännu, men de är uppenbart intresserade av varandra. Du behöver prata med honom, i lugn och ro, förklara din oro. Sedan får du utifrån vad som sägs i det samtalet fundera på hur du vill gå vidare.

    Jag önskar dig lycka till.

  • Anonym (Hejsa­n)
    Sun 10 Jan 2021 08:46
    #10
    Anonym (Ledsamt) skrev 2021-01-10 08:42:44 följande:

    Jag tror tyvärr att de har något på gång. Inte säkert att det hänt något fysiskt ännu, men de är uppenbart intresserade av varandra. Du behöver prata med honom, i lugn och ro, förklara din oro. Sedan får du utifrån vad som sägs i det samtalet fundera på hur du vill gå vidare.

    Jag önskar dig lycka till.


    Vilken dålig människosyn du verkar ha. Utgå från att han trots viss nyfikenhet ändå har förståndet kvar. Du sätter ju bara griller i huvudet på TS för att du uppenbarligen inte litar på människor.

    Om TS tar upp det och pratar allvar så kommer han bara känna sig kontrollerad. Det lär gå över.
Svar på tråden Är min man intr av sin 20 år yngre kollega