• Tue 12 Jan 2021 16:05
    4794 visningar
    1 svar
    1
    4794

    Adenomyos och lyckats bli gravid?

    Fick igår veta att jag har adenomyos. Rynkar på näsan Är mitt i ett FET-försök (stimulerad med Progynon) och läkaren såg det på ultraljudet när hon skulle mäta min slemhinna. Det var första gången just denna läkaren gjort ultraljud på mig och första gången jag någonsin hört ordet. Ingen har tidigare nämnt att det sett detta under min IVF-behandling/utredning. Har ändå träffat många olika läkare under processens gång. 

    Jag var så stressad och mest intresserad av att få veta om slemhinnan var bra (förra gången fick vi avbryta pga att slemhinnan ej var treskiktig) så jag ställde inte så mycket frågor om vad detta innebar. Läkaren är inte så bra på svenska och jag förstod det som att det var ett konstaterande mest och att vi inte kan göra så mkt åt det eftersom vi redan gör IVF. 

    Men nu undrar jag såklart om detta minskar de redan små chanserna att lyckas? 

    Finns det någon här med adenomyos som gjort IVF och vet mer?

  • Svar på tråden Adenomyos och lyckats bli gravid?
  • Anonym (A)
    Tue 12 Jan 2021 17:03
    #1

    Du har haft tur som haft en skicklig läkare som upptäckt det. Man är rätt dålig på att upptäcka det nämligen i Norden.

    Läs om hur den här kvinnan tappade många år pga av det:

    olgafertilityclinic.com/en/success-stories/ingvild-infertility-by-endometriosis/

Svar på tråden Adenomyos och lyckats bli gravid?