• Anonym (Ålder­sskill­nad.)
    Wed 13 Jan 2021 07:03
    4861 visningar
    149 svar
    -5
    149
    4861

    Är det så jobbigt att bli pappa som 40+ ?

    Det är ganska stor åldersskillnad på mig och min sambo. Han har ett barn sedan tidigare, jag har ett barn sedan tidigare. Men jag vill ha ett eller två barn till, med honom. Först kändes det inte så, ok han vill inte ha fler barn men det vill nog inte jag heller så det är ok. Han ville sterilisera sig men jag sa nej att ifall han ändrar sig och pratade honom ur det.

    Men han är väldigt fin som bonuspappa, vi älskar varandra jag känner mig väldigt trygg med honom och det känns verkligen rätt. Så jag känner att jag vill det ha barn med honom.

    Men han säger att han är för gammal, pratar igen om att han vill sterilisera sig. Tar på sig kondom när vi har sex osv. Även om jag säger att jag har inte ÄL nu så kondom. Att han kanske inte skulle orka med bebis osv. Det är en pigg vältränad man. Visst han är gammal...men hur jobbigt kan det va? Finns ju  hur många som helst runt 45 som skaffar barn...både män och kvinnor? Dessutom är ju jag yngre så vi är inte två gamla...

  • Svar på tråden Är det så jobbigt att bli pappa som 40+ ?
  • Gameof­throne­s
    Wed 13 Jan 2021 07:24
    #1

    Det där är skitsnack, alla förändras oavsett man/kvinna.

    Just o många fall är det genetiskt, arvanlag vad mannen har med sig i bagaget. Det är så jag tror.

    Det känns som han inte vill bli pappa ibland orkar man inte det måste man acceptera.

    Endel kvinnor orkar inte heller det ska också accepteras.

    Just i detta så är det bara acceptera vill du ha fler barn så får du bryta upp skaffa en ny partner. Elker så lever du med detta och lever bra, du har ju barn sen tidigare.

  • Anonym (Meh)
    Wed 13 Jan 2021 07:28
    #2
    +4

    Han säger att han inte orkar/vill ha ett till barn. Vad är det att ifrågasätta? Och vad spelar det för roll vad andra gör eller orkar, HAN orkar inte och det har han sagt till dig. Vad tror du att någon här ska säga? Att han har fel och att han visst orkar och vill ha ett till barn?

  • Anonym (Släpp det)
    Wed 13 Jan 2021 07:52
    #3
    +3

    Han har ju på ett tydligt sätt uttryckt att han inte vill ha fler barn. Det kommer ju inte ändras bara för att du vill det jättemkt. Respektera hans val.

  • Anonym (Tyri)
    Wed 13 Jan 2021 07:57
    #4
    +4

    Det spelar ingen roll att man har orken att träna, sköta jobb och ta hand om hus eller åka på resor, det är inte DEN orken som ifrågasätts.

    Det är VILJAN att skaffa ett barn till, att man inte VILL börja om med vakenätter, lekplatshäng med gunga i timmar, köra till fotboll/tennis flwra gånger i veckan osv...

    Och med tanke på så många trådar som finns om killar som gjort tjejen gravid och sedan kräver abort så ska du vara STOLT över din man att han tar sitt ansvar!

    Nje... Du får väl vänta lite och se om han kommer på andra tankar när han funderat lite, annars får du leva utan ett gemensamt barn. Och är det ett barn du vill ha men inte han, så får du byta partner....

  • Anonym (Ålder­sskill­nad.) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 07:57
    #5
    -4
    Anonym (Släpp det) skrev 2021-01-13 07:52:38 följande:

    Han har ju på ett tydligt sätt uttryckt att han inte vill ha fler barn. Det kommer ju inte ändras bara för att du vill det jättemkt. Respektera hans val.


    Fast med åldern som ursäkt? Tycker jag inte håller riktigt.
  • Anonym (Ålder­sskill­nad.) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 07:59
    #6
    Anonym (Tyri) skrev 2021-01-13 07:57:05 följande:

    Det spelar ingen roll att man har orken att träna, sköta jobb och ta hand om hus eller åka på resor, det är inte DEN orken som ifrågasätts.

    Det är VILJAN att skaffa ett barn till, att man inte VILL börja om med vakenätter, lekplatshäng med gunga i timmar, köra till fotboll/tennis flwra gånger i veckan osv...

    Och med tanke på så många trådar som finns om killar som gjort tjejen gravid och sedan kräver abort så ska du vara STOLT över din man att han tar sitt ansvar!

    Nje... Du får väl vänta lite och se om han kommer på andra tankar när han funderat lite, annars får du leva utan ett gemensamt barn. Och är det ett barn du vill ha men inte han, så får du byta partner....


    Jag vill ha barn med honom. Inte byta partner:(
  • sextio­talist
    Wed 13 Jan 2021 08:01
    #7
    +4

    Nej den åldern har ingen betydelse, sambon hade passerat 40 när vi fick vårt gemensamma, brorsan har båda sina efter 40 (och vet flera som fått barn efter 40)
    Men en del är färdiga med barn vid 30 andra börjar efter 40. Så jag tror det är mer känslan som gäller.
    Sedan finns det dom som känner sig gamla vid 40 och för andra är det då man peakar.

  • sextio­talist
    Wed 13 Jan 2021 08:02
    #8
    +3
    Anonym (Åldersskillnad.) skrev 2021-01-13 07:59:08 följande:
    Jag vill ha barn med honom. Inte byta partner:(
    Men han vill inte ha fler barn, respektera detta
  • Anonym (Meh)
    Wed 13 Jan 2021 08:06
    #9
    +2
    Anonym (Åldersskillnad.) skrev 2021-01-13 07:57:41 följande:

    Fast med åldern som ursäkt? Tycker jag inte håller riktigt.


    Så vad vill du att folk här ska säga? "Nej hans skäl är inte giltiga, han orkar visst med fler barn"?
  • Anonym (Släpp det)
    Wed 13 Jan 2021 08:06
    #10
    +2
    Anonym (Åldersskillnad.) skrev 2021-01-13 07:57:41 följande:
    Fast med åldern som ursäkt? Tycker jag inte håller riktigt.
    Du menar att han behöver en legitim(enligt dig) ursäkt/anledning? Jag märker att din vilja att skaffa ett barn till är väldigt stark. Du får fundera lite, men att övertala någon att skaffa barn känns inte som den bästa starten på ett nytt litet liv.
Svar på tråden Är det så jobbigt att bli pappa som 40+ ?