• Wed 13 Jan 2021 11:54
    1260 visningar
    7 svar
    7
    1260

    Träffa andra hemmafruar

    Hej,

    Jag är hemmafru på deltid, jobbar hemifrån på deltid. Jag är mycket hemma med andra ord. Jag har valt det livet själv. Jag trivs end det. Jag brukar träna på vardagar, ingen barn. Svårt att få ihop tid med mina vänner då alla jobbar.

    Jag vill på något sätt komma i kontakt med andra hemmafruar där, kanske träffas över en kopp kaffe om det skulle kännas bra. Byta tankar och idéer med varandra, eller kanske träna ihop. ??

    Jag hoppas att ni hör av er ni som är hemma vardagar

  • Svar på tråden Träffa andra hemmafruar
  • Wed 13 Jan 2021 16:08
    #1

    Ingen?:)

  • Wed 13 Jan 2021 16:12
    #2
    Suckxxx skrev 2021-01-13 11:54:11 följande:

    Hej,

    Jag är hemmafru på deltid, jobbar hemifrån på deltid. Jag är mycket hemma med andra ord. Jag har valt det livet själv. Jag trivs end det. Jag brukar träna på vardagar, ingen barn. Svårt att få ihop tid med mina vänner då alla jobbar.

    Jag vill på något sätt komma i kontakt med andra hemmafruar där, kanske träffas över en kopp kaffe om det skulle kännas bra. Byta tankar och idéer med varandra, eller kanske träna ihop. ??

    Jag hoppas att ni hör av er ni som är hemma vardagar


    Ort och område?
    Coronaanpassat?

    Just nu är många hemma dagtid, en del har tid över eller flexibla tider, så att hitta någon att umgås med borde inte vara omöjligt.
  • Wed 13 Jan 2021 20:36
    #3
    Kjell2 skrev 2021-01-13 16:12:50 följande:

    Ort och område?

    Coronaanpassat?

    Just nu är många hemma dagtid, en del har tid över eller flexibla tider, så att hitta någon att umgås med borde inte vara omöjligt.


    Danderyd :)
  • Fri 15 Jan 2021 20:09
    #4

    Ingen? :)

  • Fri 15 Jan 2021 20:21
    #5

    Det finns en facebookgrupp som heter "Hemmaföräldrars nätverk" där både mammor och pappor som inte har barnomsorg är med. Det finns många där som träffas i lokala grupper, men jag vet inte hur det är nu under corona förstås.

  • Fri 15 Jan 2021 20:22
    #6

    Förlåt, jag såg nu att du inte hade barn. Då kanske inte hemmaföräldrars nätverk funkar så bra. Försök hitta folk som jobbar hemma eller är permitterade på din ort. Det finns säkert många som sitter ensamma och kan tänka sig att ses utomhus på en fika.

  • Fri 15 Jan 2021 22:05
    #7
    Hyllemor skrev 2021-01-15 20:22:33 följande:

    Förlåt, jag såg nu att du inte hade barn. Då kanske inte hemmaföräldrars nätverk funkar så bra. Försök hitta folk som jobbar hemma eller är permitterade på din ort. Det finns säkert många som sitter ensamma och kan tänka sig att ses utomhus på en fika.


    Tack för tipset! Jag får väl leta vidare haha )

    Kram
Svar på tråden Träffa andra hemmafruar