• Anonym (TS)
    Wed 13 Jan 2021 15:40
    1043 visningar
    55 svar
    -7 +1
    55
    1043

    Måste jag berätta att personalen har covid-19

    Min sambo är jättenojjig över detta med covid-19. Har köpt andningsmask med utbytbart luftfilter och hela baletten!

    Nu har vi en son som går på förskola och idag fick jag ett mail om att två pedagoger testats positiva för covid-19. Bägge har varit på arbetet sista veckan innan jul (när vår son varit där) och testat sig nu.
    Måste jag berätta?
    De har ju redan varit på jobbet, de har smittat barnen om de har gjort det, och han har varit hemma med oss under hela jullediigheten. Vi är inte sjuka, men kan lika gärna blivit smittade redan.

    Vår son ska tillbaka till förskolan imorgon efter sin julledighet och jag är säker på att min sambo kommer säga nej eller hålla honom hemma eller kräva blodprover och fan vet.
    Jag vill inte krångla. Antingen har vi viruset eller så har vi det inte. Punkt och slut lixom.

  • Svar på tråden Måste jag berätta att personalen har covid-19
  • Wed 13 Jan 2021 15:42
    #1
    +3

    Har ni inte den ärligheten mot varandra så ska du inte säga nåt.

    Personligen hade jag ALDRIG gått bakom ryggen på min make på det sättet....

  • Wed 13 Jan 2021 15:45
    #2
    +3

    Klart att du ska.
    Allt annat är ett svek.

  • Anonym (Svar på tal)
    Wed 13 Jan 2021 15:49
    #3
    +3

    JA!! Du har skyldighet att informera honom som vårdnadshavare om detta!

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 16:02
    #4
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-01-13 15:49:37 följande:

    JA!! Du har skyldighet att informera honom som vårdnadshavare om detta!


    Är det verkligen det? Varför?
  • Anonym (Eh)
    Wed 13 Jan 2021 16:07
    #5
    -2

    Givetvis ska du berätta det och givetvis ska barnet INTE till förskolan imorgon. Herregud. Man borde inte längre bli förvånad över vilket folk det finns, men jisses. Förstår mig inte på sånna som dig.

  • Wed 13 Jan 2021 16:10
    #6

    [quote=80888400][quote-nick]Anonym (Eh) skrev 2021-01-13 16:07:55 följande:[/quote-nick.{

    givetvis ska barnet INTE till förskolan imorgon.

    [/quote]

    Va?

  • sextio­talist
    Wed 13 Jan 2021 16:10
    #7
    -1 +1
    Anonym (TS) skrev 2021-01-13 15:40:40 följande:

    Min sambo är jättenojjig över detta med covid-19. Har köpt andningsmask med utbytbart luftfilter och hela baletten!

    Nu har vi en son som går på förskola och idag fick jag ett mail om att två pedagoger testats positiva för covid-19. Bägge har varit på arbetet sista veckan innan jul (när vår son varit där) och testat sig nu.
    Måste jag berätta?
    De har ju redan varit på jobbet, de har smittat barnen om de har gjort det, och han har varit hemma med oss under hela jullediigheten. Vi är inte sjuka, men kan lika gärna blivit smittade redan.

    Vår son ska tillbaka till förskolan imorgon efter sin julledighet och jag är säker på att min sambo kommer säga nej eller hålla honom hemma eller kräva blodprover och fan vet.
    Jag vill inte krångla. Antingen har vi viruset eller så har vi det inte. Punkt och slut lixom.


    Om han är så extrem, så nej, inkubationstiden är över med råge.
  • Anonym (.)
    Wed 13 Jan 2021 16:13
    #8
    +3

    Covid19 är en samhällsfarlig sjukdom vilket det råder anmälningsplikt.
    Självklart berättar man, allt annat är bara så dumt att det inte finns på någon skala alls.

  • sextio­talist
    Wed 13 Jan 2021 16:19
    #9
    Anonym (.) skrev 2021-01-13 16:13:23 följande:

    Covid19 är en samhällsfarlig sjukdom vilket det råder anmälningsplikt.
    Självklart berättar man, allt annat är bara så dumt att det inte finns på någon skala alls.


    Men nu var ju inte ens barnet på dagis, personerna har inte ens träffat barnet. 
  • Wed 13 Jan 2021 16:20
    #10
    Anonym (.) skrev 2021-01-13 16:13:23 följande:

    Covid19 är en samhällsfarlig sjukdom vilket det råder anmälningsplikt.
    Självklart berättar man, allt annat är bara så dumt att det inte finns på någon skala alls.


    Vad menar du? Pedagogerna som insjuknade har ju uppenbarligen berättat det?
Svar på tråden Måste jag berätta att personalen har covid-19