• Anonym (Buzz)
    Wed 13 Jan 2021 20:47
    1318 visningar
    17 svar
    -1
    17
    1318

    Vuxna barn

    Hejsan alla,

    Min fru har 2 barn.

    Sonen som är 26 år gammal bor ensam.

    Hans mamma, min fru, städar hans lägenhet var 2a vecka.

    Hon tycker det är normalt men inte jag.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Vuxna barn
  • Anonym (Fel)
    Wed 13 Jan 2021 20:57
    #1
    +1

    Fel forum. Här pratar vi sex

  • Anonym (Anony­m)
    Wed 13 Jan 2021 21:02
    #2

    Normalt att curla en vuxen man...? Nej!!

  • Anonym (A)
    Wed 13 Jan 2021 21:09
    #3

    Nej det är inte normalt om det inte finns speciella skäl till det.
    Varför fortsätter hon att göra det?
    Har hon svårt att förstå att hennes son är vuxen?
    Har hon svårt för att släppa taget om sonen?

  • Anonym (Kansk­e)
    Thu 14 Jan 2021 17:00
    #4

    Hon kanske känner känner sig betydelsefull och närvarande i sonens liv? Hon kanske känner att det är ett sätt att visa för sonen att hon älskar honom?

  • Anonym (I)
    Thu 14 Jan 2021 17:17
    #5

    Städa är inte svårt. Vore mer lämpligt om hon istället visade honom hur man städar. Annars är det ju bara lathet från hans sida.

  • Anonym (B)
    Thu 14 Jan 2021 17:47
    #6

    Har han några särskilda svårigheter som gör det svårt för honom med vardagen? Om inte så gör hon honom en riktig björntjänst som curlar en vuxen man på det sättet.

  • Anonym (oooo)
    Thu 14 Jan 2021 17:48
    #7
    Anonym (Buzz) skrev 2021-01-13 20:47:49 följande:

    Hejsan alla,

    Min fru har 2 barn.

    Sonen som är 26 år gammal bor ensam.

    Hans mamma, min fru, städar hans lägenhet var 2a vecka.

    Hon tycker det är normalt men inte jag.

    Vad tycker ni?


    Får hon betalt? Annars är väl det väl curling av vuxet barn .

    Har själv en son som nog skulle behöva detta, men då får han f-n boka städfirma! 
  • Thu 14 Jan 2021 17:52
    #8

    Absolut inte! Säger bara, stackars hans framtida partner... eller kanske därför han är ensam...

  • Anonym (Kräft­an)
    Thu 14 Jan 2021 18:34
    #9
    LiSol skrev 2021-01-14 17:52:25 följande:

    Absolut inte! Säger bara, stackars hans framtida partner... eller kanske därför han är ensam...


    Precis vad jag tänkte skriva. Har sagt det länge att jag tror många curlade barn kommer få problem när de sedan är dags att flytta ihop med någon och förväntar sig samman service som man fick av mamma och pappa.
  • Anonym (Merit­)
    Thu 14 Jan 2021 19:01
    #10
    LiSol skrev 2021-01-14 17:52:25 följande:

    Absolut inte! Säger bara, stackars hans framtida partner... eller kanske därför han är ensam...


    Ja, ungefär så. Någon skrev Björntjänst och jag skriver under på det också.
  • Anonym (Buzz) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 21:29
    #11

    Försökte idag att säga vad jag tycker, att det är fel. Hon hotar mig att imorgon hon lämnar mig och flyttar ihop med sonen som enligt henne är hennes hem.
    Mitt liv är ett cirkus, jag vet... Problemet är att jag har känslor för henne.

  • Anonym (Kansk­e)
    Thu 14 Jan 2021 22:16
    #12

    Låt henne städa om hon vill det. Om hon får tid över kan du skicka henne hem till mig. Jag tar tacksamt emot städhjälp.

  • Anonym (Kräft­an)
    Thu 14 Jan 2021 23:31
    #13
    Anonym (Buzz) skrev 2021-01-14 21:29:09 följande:

    Försökte idag att säga vad jag tycker, att det är fel. Hon hotar mig att imorgon hon lämnar mig och flyttar ihop med sonen som enligt henne är hennes hem.

    Mitt liv är ett cirkus, jag vet... Problemet är att jag har känslor för henne.


    Känslor i ett förhållande har ju sina fördelar om de är ömsesidiga så vad har hon för känslor om hon hotar med att lämna om hon inte får städa åt sin son? Jag hade bara sagt hejrå och gett henne en årsförbrukning med skurmedel.
  • Anonym (Tjej)
    Fri 15 Jan 2021 01:08
    #14
    +1

    Min mamma gjorde också så. Nu för tiden vill hon betala städföretag till mig. Jag själv blev bra på att städa, tog efter henne. Snällt tycker jag av din fru att hjälpa till så. Hon vill ju det själv och bestämmer ju själv över sig själv. Hon vill hjälpa sin son och så länge han vill ta emot hjälpen så är båda nöjda. Visst han är "bortskämd" men många andra är mer bortskämda av föräldrarna hela livet.

  • Anonym (Merit­)
    Fri 15 Jan 2021 07:32
    #15
    Anonym (Buzz) skrev 2021-01-14 21:29:09 följande:

    Försökte idag att säga vad jag tycker, att det är fel. Hon hotar mig att imorgon hon lämnar mig och flyttar ihop med sonen som enligt henne är hennes hem.

    Mitt liv är ett cirkus, jag vet... Problemet är att jag har känslor för henne.


    Hur starka känslor har hon för dig? Att hota om att lämna för en sån här grej känns inte så stabilt tyvärr. :-/
  • Anonym (oooo)
    Fri 15 Jan 2021 07:45
    #16
    Anonym (Buzz) skrev 2021-01-14 21:29:09 följande:

    Försökte idag att säga vad jag tycker, att det är fel. Hon hotar mig att imorgon hon lämnar mig och flyttar ihop med sonen som enligt henne är hennes hem.
    Mitt liv är ett cirkus, jag vet... Problemet är att jag har känslor för henne.


    Fast nu skojar du nog lite med oss. Ingen (inte ens en som är helt koko, gör väl så?)
    Eller är detta ett ämne som varit uppe hos er under längre tid? Har du skrivit om det här förr, typ förra året? En mamma som betalar och gör allt för sin son och du ställde ultimatum till henne? 
  • Anonym (B)
    Fri 15 Jan 2021 08:22
    #17
    Anonym (Buzz) skrev 2021-01-14 21:29:09 följande:

    Försökte idag att säga vad jag tycker, att det är fel. Hon hotar mig att imorgon hon lämnar mig och flyttar ihop med sonen som enligt henne är hennes hem.

    Mitt liv är ett cirkus, jag vet... Problemet är att jag har känslor för henne.


    Det låter som att ni har djupare problem i er relation än att hon städar åt sonen. Hon är vuxen, sonen är vuxen, deras val, deras ensak. Sen kan man tycka vad man vill om det.

    Att hon hotar att lämna och flytta ihop med sonen låter ju sådär, väldigt omoget. Du kanske ska fundera lite mer över er relation och lite mindre över att hon städar åt sonen.
Svar på tråden Vuxna barn