• Anonym (Mamma­)
    Wed 13 Jan 2021 20:49
    273 visningar
    5 svar
    5
    273

    Bara att acceptera förstörda ytterkläder?

    Jag är så ledsen och arg på samma gång! Dotterns förskola målade på snön igår och kom hem med fläckar på både overall och vantar som trots flera tvättar inte försvann.

    Är det här sånt man bara förväntas acceptera!?

  • Svar på tråden Bara att acceptera förstörda ytterkläder?
  • Anonym (Nej!)
    Wed 13 Jan 2021 20:52
    #1
    Anonym (Mamma) skrev 2021-01-13 20:49:38 följande:

    Jag är så ledsen och arg på samma gång! Dotterns förskola målade på snön igår och kom hem med fläckar på både overall och vantar som trots flera tvättar inte försvann.

    Är det här sånt man bara förväntas acceptera!?


    Nej, det tycker jag inte. Vad har de använt för färg?


  • Wed 13 Jan 2021 20:53
    #2

    Nej, har pedagogerna använt färg som inte går att tvätta bort så skulle jag nog ringt rektorn. Vad säger de på förskolan när du berättat att fläckarna inte går bort?

  • Anonym (K)
    Wed 13 Jan 2021 20:56
    #3
    Anonym (Mamma) skrev 2021-01-13 20:49:38 följande:

    Jag är så ledsen och arg på samma gång! Dotterns förskola målade på snön igår och kom hem med fläckar på både overall och vantar som trots flera tvättar inte försvann.

    Är det här sånt man bara förväntas acceptera!?


    Ja det förväntas man acceptera. Det förväntas att man bara skickar med sådana kläder till fsk som det inte gör något om de går sönder eller får fläckar. Sedan tycker jag själv att det bara gäller kläderna för inomhusbruk, man ska inte hålla på med färg med uteoveraller på.
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 11:12
    #4

    Vanlig vattenfärg sa de.

  • Anonym (eeee)
    Thu 14 Jan 2021 13:19
    #5
    Anonym (Mamma) skrev 2021-01-14 11:12:34 följande:

    Vanlig vattenfärg sa de.


    Men om det inte gick bort var det kanske inte vanlig färg då? Nej, prata med rektorn. Låter lite som ett olycksfall i arbetet. 
Svar på tråden Bara att acceptera förstörda ytterkläder?