• Anonym (Kajsa­123)
    Thu 14 Jan 2021 09:40
    1559 visningar
    17 svar
    -1
    17
    1559

    Han kom i mig ändå

    Jag behöver lite hjälp här, jag vet att det bästa är att kanske vända sig till vården men jag vill diskutera lite.

    Jag har gått in i en ganska ny relation där vi har kört avbrutet samlag då jag inte går på några hormonella preventivmedel.

    Igår råkade han komma i mig och han vill att jag ska ta ett akut p-piller. Absolut, det vill jag också men jag är så extremt emot alla dessa hormoner som förstör kroppen. Jag kör på NC så det här kommer rubba hela min cykel så jag kommer inte ha någon koll framöver.

    Jag ska ha min ägglossning nu mellan söndag-tiadag (vi hade sex igår onsdag).

    Jag vill INTE bli gravid men jag funderar på att avakta och se? Hur stor är chansen egentligen .. + att om jag skulle råkar bli, är det så helt knäppt att tänka att jag kan göra en abort om några veckor då istället? Jag hör hur det låter när jag skriver .. men tanken att jag kanske inte blir gravid är större än känslan för att ta ett akut p-piller.

  • Svar på tråden Han kom i mig ändå
  • Thu 14 Jan 2021 09:45
    #1

    Du kommer rubba din cykel betydligt mer av en abort än ett akut p-piller.

    Ja det är skit, jag vet, hatar att behöva ta ett akut p-piller när mannen brister, eftersom det rubbar min kropp totalt. Men att få massa gravidhormoner och krysta ut ett foster är inte kul. Och belasta inte sjukvården nu i coronatider om det kan undvikas.

  • Anonym (Kajsa­123) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 09:48
    #2

    Ja det är ju så sant ..

    Jag tog ett senast i våras och min kropp blev HELT KAOS.

    Men samtidigt är det väl ingenting i jämförelse med en graviditet.

    Det blir 4 dagar fram tills på söndag .. OM jag har ägglossningen då.

    Jävlar vad dumt.

  • Anonym (Linna­)
    Thu 14 Jan 2021 09:55
    #3

    Det finns preventivmedel utan hormoner. Har du testat dom?

  • Anonym (eeee)
    Thu 14 Jan 2021 10:06
    #4
    Anonym (Kajsa123) skrev 2021-01-14 09:48:00 följande:

    Ja det är ju så sant ..

    Jag tog ett senast i våras och min kropp blev HELT KAOS.

    Men samtidigt är det väl ingenting i jämförelse med en graviditet.

    Det blir 4 dagar fram tills på söndag .. OM jag har ägglossningen då.

    Jävlar vad dumt.


    Om du nu vet att din kropp blir helt kaos + att säkra perioder inte blir så värst säkra, så får ni väl helt enkelt låta bli penetrering tills du fått ordning på kroppen. 
  • Anonym (Kajsa­123) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 10:09
    #5

    Nej jag har inte testat något hormonfritt preventivmedel mer än NC då + kondom.

  • Anonym (Kajsa­123) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 10:11
    #6

    Har annars gått på p-piller från jag var 16 tills för typ 3 år sedan och har inte vart i en relation under denna tid, så har klarat mig bra.

  • Thu 14 Jan 2021 10:17
    #7
    Anonym (Linna) skrev 2021-01-14 09:55:33 följande:

    Det finns preventivmedel utan hormoner. Har du testat dom?


    Berätta,vad?
  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Thu 14 Jan 2021 10:19
    #8

    Hur stor risken är att du blir på smällen är ju galet olika, Vissa kan ju försöka i åratal, andra blir gravida bara dom ser en kuk. Så frågan har nog inget svar. Låter som ni inte har barn, eftersom du inte vet hur lätt du blir gravid. OM det finns barn och ni känner er klara med det så be honom göra vasektomi. Sterilisering, helt ofarligt och superenkelt. Jadå, han kan fortfarande spruta....

  • Anonym (Kajsa­123) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 10:25
    #9

    Vi har inga barn och aldrig varit gravid innan.

    Vi är bara strax över 20.. så sterilisering är inget alternativ.

  • Anonym (Småla­nd72)
    Thu 14 Jan 2021 10:30
    #10

    Hur svårt är det för honom att använda kondom. Det enklaste och smidigaste att använda

    Då är det inga som helst bekymmer......

  • Anonym (Linna­)
    Thu 14 Jan 2021 11:18
    #11
    Mimosa86 skrev 2021-01-14 10:17:12 följande:

    Berätta,vad?


    Skämtar du med mig?
  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Thu 14 Jan 2021 12:55
    #12
    Anonym (Småland72) skrev 2021-01-14 10:30:51 följande:

    Hur svårt är det för honom att använda kondom. Det enklaste och smidigaste att använda

    Då är det inga som helst bekymmer......


    Kondom är iofs ett jävla skit som brukar förstöra känslan för både henne o honom. Som att duscha med regnrock för mannen och den där gummikänslan är ju inte kul för henne heller.
    Men jämfört med hormonella grejer är det ju bra. P-piller är ju livsfarliga grejer imo.
  • Anonym (L)
    Thu 14 Jan 2021 13:04
    #13

    Abort är fruktansvärd smärta. Ta dagen efter piller

  • Anonym (tvill­ingmam­ma)
    Thu 14 Jan 2021 13:57
    #14

    Avbrutet är INTE säkert! Vill man absolut inte ha barn får man dra på sig gummit eller ha sex på andra sätt än att stoppa in den i just det hålet, om ni förstår vad jag menar. Om man inte vill använda hormon-medel.

  • Pilsne­r
    Thu 14 Jan 2021 14:01
    #15
    Mimosa86 skrev 2021-01-14 10:17:12 följande:
    Berätta,vad?
    Kondom har inga hormoner.

  • Anonym (Konse­kvensa­nalys?­)
    Thu 14 Jan 2021 14:04
    #16
    Anonym (Kajsa123) skrev 2021-01-14 09:40:01 följande:

    Jag har gått in i en ganska ny relation där vi har kört avbrutet samlag då jag inte går på några hormonella preventivmedel.

    [...]

    Jag vill INTE bli gravid men jag funderar på att avakta och se?


    Vill du verkligen inte bli gravid bör du inte chansa med avbrutet samlag.

  • Anonym (K)
    Thu 14 Jan 2021 14:23
    #17

    40 % av de som använder avbrutet samlag blir gravida. Använd kondom! Åtminstone veckan före beräknad ÄL tills du ser att tempen ändras och någon extra dag.

Svar på tråden Han kom i mig ändå