• Anonym (Längt­an)
    Thu 14 Jan 2021 14:00
    290 visningar
    6 svar
    6
    290

    Övervikt,37 år och planerar barn

    Jag är 37 år och överviktig och jag och min man funderar på att skaffa ett syskon men jag vet inte om jag har någon chans då jag har sån övervikt och är 37 år???? nån som är i liknande sits som vill dela med sig eller nån som vill att vi följs åt till ett +

  • Svar på tråden Övervikt,37 år och planerar barn
  • Anonym (I)
    Thu 14 Jan 2021 14:15
    #1

    Åldern behöver absolut inte vara några problem. Är själv 38 och blev gravid snabbt. Vikten vet jag inte hur mkt det påverkar

  • Anonym (BMI31­)
    Thu 14 Jan 2021 14:54
    #2

    Jag är 38 år och har ett BMI på 31. När jag blev gravid 2019 var mitt BMI 33. Det tog ca två år att bli gravid. Kanske berodde det på ålder och övervikt, kanske inte. Vi vill börja försöka med syskon till sommaren; vill att kroppen ska läka ordentligt först.

  • Anonym (Nicka­n)
    Thu 14 Jan 2021 17:27
    #3

    När jag skulle försöka bli gravid för första gången såg jag till att gå ner mycket innan. Jag var då 35.

    Nu är jag 38, har ett BMI på 32 och blev gravid direkt. Så det kan gå om man har tur. Har du regelbunden mens?

  • Anonym (Längt­an) Trådstartaren
    Thu 14 Jan 2021 19:16
    #4

    Jag har regelbunden mens

  • Anonym (Hoppa­s)
    Thu 14 Jan 2021 23:49
    #5

    Hej!

    Är i samma sits! Nära 40, har ett barn redan, är överviktig, och ska försöka mig på ett syskon....

    Planerar att sätta igång bebisverkstaden om någon månad. Ska avsluta preventivmedel snart och sedan börja tempa och ta ägglossningstester för att få koll på cykeln innan vi vill sätta igång på allvar. Ska nog köra med Naturalcycles igen med, använde den appen när det tog sig med ettan :D

    Har inga jätteförhoppningar att det ska bli nåt, men vi har bestämt att vi vill försöka och se hur det går.

  • Anonym (Nicka­n)
    Fri 15 Jan 2021 21:48
    #6
    Anonym (Längtan) skrev 2021-01-14 19:16:04 följande:

    Jag har regelbunden mens


    Det är ju positivt! Då har du förhoppningsvis ägglossning också. Jag tänker att du har alla möjligheter att bli gravid. Ni kan ju börja försöka och kanske försöka gå ner lite i vikt under tiden. Jag fick höra att gå ner 5% av sin kroppsvikt kan öka fertiliteten, även om du fortfarande ligger på ett högt BMI.
Svar på tråden Övervikt,37 år och planerar barn