• flygrl

    Sveriges mästerkock 2021

    Igår körde Sveriges mästerkock (TV 4, TV 4 Play, CMore) igång igen, elfte säsongen och första utan Leif Mannerström. Jag saknar verkligen Mannerström men tycker ersättaren Tom Sjöstedt verkar bra. Välmeriterad, kunnig och sansad och ingen gaphals som kastar deltagarnas mat i soptunnan.

    Lite förvånad är jag ändå det blev en säsong trots Corona men kanske är det inspelat innan det bröt ut?!

    Än så länge är det auditions med högt och lågt som vanligt, pajasar som överskattar sig själva totalt och så duktiga matlagare som kanske går vidare till Gävle.

    Nån mer som tittar och som har lust diskutera programmet här i tråden?

  • Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021
  • Nandez
    flygrl skrev 2021-01-17 15:14:32 följande:
    Låter som Leif (INTE Mannerström förstås!) på utseendet, han som kände om det va antingen Leif Mannerström eller Mischa sen förr. Tror han är sommelier. Jag gillar honom så där spontant och hoppas han tar sig vidare i tävlingen. smile1.gif
    Har dålig koll så här i början
  • GGN

    Jag tycker den nye domaren låter som Felix Herngren. Skitjobbig att lyssna på.

  • Nandez
    GGN skrev 2021-01-17 18:45:39 följande:
    Jag tycker den nye domaren låter som Felix Herngren. Skitjobbig att lyssna på.
    Det har jag inte tänkt på.
  • Sjusovaren
    flygrl skrev 2021-01-14 16:28:05 följande:

    Igår körde Sveriges mästerkock (TV 4, TV 4 Play, CMore) igång igen, elfte säsongen och första utan Leif Mannerström. Jag saknar verkligen Mannerström men tycker ersättaren Tom Sjöstedt verkar bra. Välmeriterad, kunnig och sansad och ingen gaphals som kastar deltagarnas mat i soptunnan.

    Lite förvånad är jag ändå det blev en säsong trots Corona men kanske är det inspelat innan det bröt ut?!

    Än så länge är det auditions med högt och lågt som vanligt, pajasar som överskattar sig själva totalt och så duktiga matlagare som kanske går vidare till Gävle.

    Nån mer som tittar och som har lust diskutera programmet här i tråden?


    Trist bara de tagit in Sjöstedt som tidigare tydligt uttryckt han tycker kvinnor är sämre på matlagning än män.
    Undrar om en kvinnlig kock ens blev tillfrågad sitta i juryn denna gång...
    Verkar bli mer och mer som originalet "Masterchef" med Gordon Ramsay, en riktig mansklubb.
  • Nandez
    Sjusovaren skrev 2021-01-20 15:24:57 följande:
    Trist bara de tagit in Sjöstedt som tidigare tydligt uttryckt han tycker kvinnor är sämre på matlagning än män.
    Undrar om en kvinnlig kock ens blev tillfrågad sitta i juryn denna gång...
    Verkar bli mer och mer som originalet "Masterchef" med Gordon Ramsay, en riktig mansklubb.
    Vad trist att det är så.
  • BeautifulLiz

    Jag har redan sett kvällens avsnitt, precis nu faktiskt. Glad
    Det enda jag säger nu är att Mischas kläder nog är det gräsligaste jag sett på länge.

    Resten får vi vänta med att diskutera. Flört

  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2021-01-20 18:22:09 följande:
    Jag har redan sett kvällens avsnitt, precis nu faktiskt. Glad
    Det enda jag säger nu är att Mischas kläder nog är det gräsligaste jag sett på länge.

    Resten får vi vänta med att diskutera. Flört
    Okej
  • Sjusovaren
    BeautifulLiz skrev 2021-01-20 18:22:09 följande:

    Jag har redan sett kvällens avsnitt, precis nu faktiskt. Glad
    Det enda jag säger nu är att Mischas kläder nog är det gräsligaste jag sett på länge.

    Resten får vi vänta med att diskutera. Flört


    Aj då, blev nyfiken nu & måste nog kolla ändå...

    Mischa är ett av de stora plussen i programmet <3
  • BeautifulLiz
    Sjusovaren skrev 2021-01-20 18:30:55 följande:
    Aj då, blev nyfiken nu & måste nog kolla ändå...

    Mischa är ett av de stora plussen i programmet <3
    Mischa är jättebra, håller jag verkligen med om.
    Hon var med på radio, P4 extra, förra veckan, hon är större inom branschen än jag faktiskt insett.
Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021