• flygrl

    Sveriges mästerkock 2021

    Igår körde Sveriges mästerkock (TV 4, TV 4 Play, CMore) igång igen, elfte säsongen och första utan Leif Mannerström. Jag saknar verkligen Mannerström men tycker ersättaren Tom Sjöstedt verkar bra. Välmeriterad, kunnig och sansad och ingen gaphals som kastar deltagarnas mat i soptunnan.

    Lite förvånad är jag ändå det blev en säsong trots Corona men kanske är det inspelat innan det bröt ut?!

    Än så länge är det auditions med högt och lågt som vanligt, pajasar som överskattar sig själva totalt och så duktiga matlagare som kanske går vidare till Gävle.

    Nån mer som tittar och som har lust diskutera programmet här i tråden?

  • Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-02-25 00:47:02 följande:
    Vet inte vad jag ska säga om svenska Mäster kockarna....Det är inte alls lika bra som Australienska .
    Tycker att det är okej
  • BeautifulLiz

    Så länge Niclas är med så är jag nöjd. Inte nog med att han är en kung i köket så är han sommelier också!  Han hade nog briljerat om han hamnat i elimineringen. 

    Reza gjorde  jättebra ifrån sig, han som höll på att bryta ihop över desserten. Jag gillar honom mer och mer.

    Reza och Niclas i final? Eller Niclas och... ja, vem?

  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-02-26 18:11:53 följande:
    Så länge Niclas är med så är jag nöjd. Inte nog med att han är en kung i köket så är han sommelier också!  Han hade nog briljerat om han hamnat i elimineringen. 

    Reza gjorde  jättebra ifrån sig, han som höll på att bryta ihop över desserten. Jag gillar honom mer och mer.

    Reza och Niclas i final? Eller Niclas och... ja, vem?
    Ursäkta en dum fråga, men vad innebär det att Nicklas är  sommelier ????
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-02-26 18:40:35 följande:
    Ursäkta en dum fråga, men vad innebär det att Nicklas är  sommelier ????
    Han är kunnig inom drycker, speciellt inom vin, Mischa är också sommelier fast nog betydligt vassare skulle jag tro.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-02-26 19:18:15 följande:
    Han är kunnig inom drycker, speciellt inom vin, Mischa är också sommelier fast nog betydligt vassare skulle jag tro.
    OK aldrig hört ordet före, men så är jag inte förtjust i viner heller.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-02-26 20:05:05 följande:
    OK aldrig hört ordet före, men så är jag inte förtjust i viner heller.
    Och jag älskar vin!
    Sitter med ett glas vitt nu som blev över efter laxmiddagen.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-02-26 20:56:59 följande:
    Och jag älskar vin!
    Sitter med ett glas vitt nu som blev över efter laxmiddagen.
    Jag gillar öl till mat, macka, grillat.....Sitter med en Blå Gul så skål på dig och trevlig fredag.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-02-26 21:15:41 följande:
    Jag gillar öl till mat, macka, grillat.....Sitter med en Blå Gul så skål på dig och trevlig fredag.
    Skål, och tack detsamma!
Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021