• flygrl

    Sveriges mästerkock 2021

    Igår körde Sveriges mästerkock (TV 4, TV 4 Play, CMore) igång igen, elfte säsongen och första utan Leif Mannerström. Jag saknar verkligen Mannerström men tycker ersättaren Tom Sjöstedt verkar bra. Välmeriterad, kunnig och sansad och ingen gaphals som kastar deltagarnas mat i soptunnan.

    Lite förvånad är jag ändå det blev en säsong trots Corona men kanske är det inspelat innan det bröt ut?!

    Än så länge är det auditions med högt och lågt som vanligt, pajasar som överskattar sig själva totalt och så duktiga matlagare som kanske går vidare till Gävle.

    Nån mer som tittar och som har lust diskutera programmet här i tråden?

  • Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-03-04 00:23:11 följande:
    Vem åkte ut? Har inte orkat kolla på play...
    Lisa
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-03-04 20:48:35 följande:
    Lisa
    Ok....Har nog inte fått klarhet vem som är vem av dessa förutom Nicklas.
  • BeautifulLiz

    Niclas gick vidare och det var, för mig, det viktigaste. Glad
    Diana (heter hon väl?) lovade att dansa naken om hon gick vidare, personligen får hon gärna bryta det löftet. Spöke Fast det är säkert många som gärna skulle bevittna. 

    Lisa har varit spretig hela tiden enligt juryn och jag är inte förvånad över att hon fick lämna. Hennes konstnärssjäl gör det svårt att hålla sig till det "lilla". Vore kul att se hennes konst! 

    Sen i "Andra chansen" fick Lisa förhinder och Calle gjorde comeback, men fick lämna igen.
    Jag hade mer än gärna smakat deras fisksoppor. Själv har jag ett recept på en så himmelsk fisksoppa att jag nästan tror att jag hade slagit dem båda.Tungan ute Dock har jag inte inte i närheten av en chans i övrigt.

  • flygrl

    Hej på er alla i tråden. Ligger efter med TV-tittandet så såg förra veckans Mästerkock och Efter stängning häromdan men har inte sett veckans än. Därför jag inte vart aktiv i tråden på ett tag men jag får återkomma. Vågar inte heller läsa va ni skrivit senaste tiden för vill ju inte sabba spänningen för mig själv. :/

  • BeautifulLiz
    BeautifulLiz skrev 2021-03-05 18:00:37 följande:

    Niclas gick vidare och det var, för mig, det viktigaste. Glad
    Diana (heter hon väl?) lovade att dansa naken om hon gick vidare, personligen får hon gärna bryta det löftet. Spöke Fast det är säkert många som gärna skulle bevittna. 

    Lisa har varit spretig hela tiden enligt juryn och jag är inte förvånad över att hon fick lämna. Hennes konstnärssjäl gör det svårt att hålla sig till det "lilla". Vore kul att se hennes konst! 

    Sen i "Andra chansen" fick Lisa förhinder och Calle gjorde comeback, men fick lämna igen.
    Jag hade mer än gärna smakat deras fisksoppor. Själv har jag ett recept på en så himmelsk fisksoppa att jag nästan tror att jag hade slagit dem båda.Tungan ute Dock har jag inte inte i närheten av en chans i övrigt.


    Andra chansen? Nej, nu har jag sett för mycket på mello!
    Menar såklart "Efter stängning"... hua så pinsamt! 
  • Johannus
    flygrl skrev 2021-03-05 18:15:09 följande:
    Hej på er alla i tråden. Ligger efter med TV-tittandet så såg förra veckans Mästerkock och Efter stängning häromdan men har inte sett veckans än. Därför jag inte vart aktiv i tråden på ett tag men jag får återkomma. Vågar inte heller läsa va ni skrivit senaste tiden för vill ju inte sabba spänningen för mig själv. :/ smile5.gif
    Jag har heller inte tittat senast......Följer Mästerkockarna Australien för det är så mycket roligare på alla sätt och vis.
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-03-04 22:25:19 följande:
    Ok....Har nog inte fått klarhet vem som är vem av dessa förutom Nicklas.
    Ok
  • Nandez
    flygrl skrev 2021-03-05 18:15:09 följande:
    Hej på er alla i tråden. Ligger efter med TV-tittandet så såg förra veckans Mästerkock och Efter stängning häromdan men har inte sett veckans än. Därför jag inte vart aktiv i tråden på ett tag men jag får återkomma. Vågar inte heller läsa va ni skrivit senaste tiden för vill ju inte sabba spänningen för mig själv. :/ smile5.gif
    Vinkar
  • flygrl
    Johannus skrev 2021-03-05 20:03:28 följande:

    Jag har heller inte tittat senast......Följer Mästerkockarna Australien för det är så mycket roligare på alla sätt och vis.


    Jag förstår.
Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021