• Hippol­yte
    Fri 15 Jan 2021 16:11
    502 visningar
    8 svar
    8
    502

    Bra filmer

    Är ständigt på jakt efter filmer att kolla på. Tror jag sett de flesta skräckfilmer från 70-talet. Den här hade en obehaglig känsla. Min engelska är inte perfekt så jag tappade en del. Blev inte klok på vad deras konflikt handlade om. Tror det var något om ett barn. Ges antydningar om det. Örnmamman och ägget tex. En sån där suggestiv film.





    Tipsa gärna om andra bra filmer.

  • Svar på tråden Bra filmer
  • Gameof­throne­s
    Fri 15 Jan 2021 16:18
    #1

    Filmer, Auqaman, Assassin creed,, Hobbit, Sagan om ringen, Avtar, Dracula Untold, Godfather, Hungergames mm.

    Serier, Game of thrones, Vikings, Vänner, Chicago med, Greys anatomy, Cursed, Supernatural, Arrow. mm

  • Hippol­yte
    Fri 15 Jan 2021 16:31
    #2
    Gameofthrones skrev 2021-01-15 16:18:09 följande:

    Filmer, Auqaman, Assassin creed,, Hobbit, Sagan om ringen, Avtar, Dracula Untold, Godfather, Hungergames mm.

    Serier, Game of thrones, Vikings, Vänner, Chicago med, Greys anatomy, Cursed, Supernatural, Arrow. mm


    Okej tack för tipset. Kan man se dem någonstans gratis? Jag är en snåljåp som hellre ser en gammal suddig film om jag slipper betala för den.
  • Gameof­throne­s
    Fri 15 Jan 2021 16:37
    #3
    Hippolyte skrev 2021-01-15 16:31:27 följande:

    Okej tack för tipset. Kan man se dem någonstans gratis? Jag är en snåljåp som hellre ser en gammal suddig film om jag slipper betala för den.


    Dem här finns på Netflix, vissa har nog utgått därifrån.

    Tyvärr så tror jag inte att dem finns gratis just nu.
  • Fri 15 Jan 2021 21:51
    #4

    VIll man inte betala kan man alltid pirata. Legaliteten är lite grå dock.

    Hur många tips vill du ha? Jag kan enkelt ge tips om filmer mellan 1985 och 2020. Säg ett tidsspann och ett antal så postar jag tips.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Hippol­yte
    Sat 16 Jan 2021 07:46
    #5
    Aniiee skrev 2021-01-15 21:51:54 följande:

    VIll man inte betala kan man alltid pirata. Legaliteten är lite grå dock.

    Hur många tips vill du ha? Jag kan enkelt ge tips om filmer mellan 1985 och 2020. Säg ett tidsspann och ett antal så postar jag tips.


    Har inte dator med lagringsutrymme så jag kan inte pirata. Fanns en period när man inte behövde. Allt man ville se fanns på YouTube. Ville du se Hajen 1,2, 3 osv fanns det där. Man hittar fortfarande godbitar. En del av John Carpenter. Har velat se "Someone's Watching Me" - modern variant av Hitchcocks "Fönstret åt gården" - men hittar bara korta klipp. Open Water 2 har jag sett. Innan fanns ettan också för den som gillar hajar. Inga hajar i del 2.

    Undviker det mesta som gjorts en bit in på 90-talet och framåt. Någonting gick snett. Till och med Stephen Kings filmer på 2000-talet suger. En söt film jag kan rekommendera är Electric Dreams från 80-talet. Den har du säkert redan sett. 1984 är den från. Du får gärna rekommendera. En från 1985 exempelvis.
  • Hippol­yte
    Fri 5 Feb 2021 15:04
    #6

    Stötte på den udda filmen om en människoätande säng. Visst låter det tramsigt och tenderar att vara det men är mest av allt en obehaglig skräckfilm. En demon råkar ha ihjäl kvinnan han älskar. Han fäller en tår av blod i sängen så att den biir levande. Vart tionde år sover demonen och då förlorar sängen sin kraft. En konstnär är inlåst i en målning och dömd till evigt liv. Han tvingas se på när sängen äter människor utan möjlighet att kommunicera. Ungefär som en diffus mardröm.

    Death Bed



  • Wed 10 Feb 2021 13:31
    #7

    Det finns så himla många bra filmer att välja mellan? Jag själv älskar ju bilar så bra filmer med bilar är en ständig passion! Några favoriter finns i länken där men jag är också svag för John Carpenters Christine. Skulle säga att den är ett bonustips!

  • Hippol­yte
    Sun 14 Feb 2021 09:33
    #8

    Dead Alive. En fullkomligt vidrig film som inte kan bli blodigare men med en viss humor. Inleds med att några äventyrare importerar en "råttapa" som bär på en sjukdom. Alla som blir bitna förvandlas till zombies. De lyckades baka in en kärlekshistoria också samt förtryckande föräldrar och barnens frigörelse.



Svar på tråden Bra filmer