• Johannus

    Talang 2021

    I kväll började Talang 2021 och jag tänkte starta tråden om den eftersom jag hinner se programmet då jag är ledig på Fredagar.

    Hoppas fler är intresserade att diskutera om alla duktiga Talanger.

  • Svar på tråden Talang 2021
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-03-05 21:58:29 följande:
    Jag kan ju finska så för mig blir det så att när finnarna sjunger på engelska så låter det mera (hårt) och därför kommer dem inte någonstans i mellon....Jag kan inte Jugoslaviska, ryska, serbokratiska, Isländska, Danska eller flera andra länders språk, men jag gillar deras sånger på sitt eget språk. 
    Kommer i håg en låt för längesen som hete (Mono ja Kapi) kommer inte i håg landet som sjöng den, men så jag skrattade och tyckte om låten...För att på finska betyder det (sko och skåp).......

    Alla länder sjunger inte bra på engelska så därför önskar jag att alla fick sjunga på eget språk. (mera rättvist)
    Lordi var bra
  • Sven19

    Är det bara jag som tycker det är mycket transor och transvestiter som är med i år?

  • Nandez
    Johannus skrev 2021-03-05 21:59:20 följande:
    Bra att Rejhan gick vidare....
    Tyckte att han var lite svajig
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-03-05 22:04:27 följande:
    Lordi var bra
    Ja folk verkar tycka om dem, men inte jag......tyckte deras låt verkade hemsk.
  • Johannus
    Sven19 skrev 2021-03-05 22:04:53 följande:
    Är det bara jag som tycker det är mycket transor och transvestiter som är med i år?
    Det är väl så att alla måste få synas, däremot är det väldigt lite om funktionshindrade. Undrar om dem som satt i rullstol kom vidare eller blev dem utkastade......(skulle inte vara förvånad) .
  • molly50
    Nandez skrev 2021-03-05 21:36:45 följande:
    Har inget problem med engelska 
    Inte jag heller. Jag tycker det är bättre att förstå vad de sjunger om.
  • molly50
    Johannus skrev 2021-03-05 21:58:29 följande:
    Jag kan ju finska så för mig blir det så att när finnarna sjunger på engelska så låter det mera (hårt) och därför kommer dem inte någonstans i mellon....Jag kan inte Jugoslaviska, ryska, serbokratiska, Isländska, Danska eller flera andra länders språk, men jag gillar deras sånger på sitt eget språk. 
    Kommer i håg en låt för längesen som hete (Mono ja Kapi) kommer inte i håg landet som sjöng den, men så jag skrattade och tyckte om låten...För att på finska betyder det (sko och skåp).......

    Alla länder sjunger inte bra på engelska så därför önskar jag att alla fick sjunga på eget språk. (mera rättvist)
    Ok. Ja,då är det ju en annan sak.
    Men jag kan inte riktigt hålla med ändå.
    Jag tycker det blir bättre när man förstår vad de sjunger om.
    Och mer rättvist för alla.
  • molly50
    Johannus skrev 2021-03-05 22:33:18 följande:
    Det är väl så att alla måste få synas, däremot är det väldigt lite om funktionshindrade. Undrar om dem som satt i rullstol kom vidare eller blev dem utkastade......(skulle inte vara förvånad) .
    Kom de inte vidare?
    Eller de kanske åkte ut i gallringen.
  • molly50
    molly50 skrev 2021-03-05 23:37:30 följande:
    Kom de inte vidare?
    Eller de kanske åkte ut i gallringen.
    Det hade ju varit kul om de kom vidare. Det är ju verklig talang.
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-03-05 23:36:06 följande:
    Ok. Ja,då är det ju en annan sak.
    Men jag kan inte riktigt hålla med ändå.
    Jag tycker det blir bättre när man förstår vad de sjunger om.
    Och mer rättvist för alla.
    Alla länder sjunger inte rättvist på engelska....enligt mig.
Svar på tråden Talang 2021