• Anonym (Hopel­ess)
    Sun 17 Jan 2021 20:49
    2646 visningar
    25 svar
    25
    2646

    Så kallad sexsomnia

    Hej!

    Jag önskar era åsikter! Ska jag försöka fortsätta vidare eller ska jag lämna?

    Det är svårt, allt känns svårt. Vi har varit sambos i 9 år, har två barn på 2 och 5 år. Han var min stora kärlek, han jag skulle fortsätta resten av mitt liv med. Men nu tvekar jag, ska jag verkligen stanna?

    Problemet är att han tar på mig (here and there) och försöker inleda sex När han somnat. Detta problemet har vi haft sedan ca 3 år tillbaka. Jag har från början sagt till att jag inte tycker det är okej och bedt han söka hjälp. Hjälp har han inte sökt och problemet har bara blivit större.. nu försöker han tvinga sig på med makt och blir riktigt grumpy om jag säger till... allt detta leder ju till att jag totalt önskar avstå sex, då jag tycker Hans beteende är vidrigt. Och vad vet jag, kanske det är det som gör han försöker mer i "sömnen nu..

    Hur ska jag göra?

    Vi har pratat och kommit fram till att ska söka hjälp.. Men det gör han ju inte. . Ska jag bara packa väskan och dra? Har någon varit med om samma där det har funnits en lösning?

  • Svar på tråden Så kallad sexsomnia
  • Sun 17 Jan 2021 21:47
    #1

    Men om han bara tafsar på dig i sömnen är det bara att ha skilda sovrum eller flytta isär sängarna.

    Men känslan är att ni har större problem. Du verkar inte älska honom och hans tafsande är ett symptom snarare än en orsak.

  • Anonym (Hopel­ess) Trådstartaren
    Sun 17 Jan 2021 21:56
    #2

    Det att ha skilda sovrum.. Ska vi sova separerad tills vi avlider? Eller?

    Söker mer efter en lösning där vi kan sova i samma rum och han inge fortsätter sitt beteende.

    Kan förtydliga att det inte bare är att han tar och klår utan även försöker penetrera och verkligen tvinga sig på.. även om jag säger nej..

  • Sun 17 Jan 2021 22:01
    #3

    Det är nog bättre om ni söker hjälp tillsammans till att börja med. Just för att prata om problemet och hur du upplever det. Sedan om det behövs så kan han gå vidare och jobba med sin egna del.

  • Anonym (Hopel­ess) Trådstartaren
    Sun 17 Jan 2021 22:22
    #4

    Tack för svar!

    Genom den svenska vården kan jag inte söka hjälp åt honom.. Hur ska jag göra när han inte är.med på det , även när det är ett möte vi båda ska på. Han har ju inte tagit tag i det på 3 år.. känns som vi är låst i ett dödläge.

    Jag vill ju hjälpa honom og hjälpa oss... jag vill ha våran familj, men ska jag verkligen fortsätta kämpa. När han inte ens försöker? Känner ju lite att när han inte söker hjälp att han inte ser detta som ett problem..

  • Anonym (Samma­, typ.)
    Sun 17 Jan 2021 22:23
    #5

    Låter skitjobbigt att han försöker i sömnen. Har nog samma problem fast lättare med min sambo han drömmer ofta sexdrömmar och juckar i sömnen. Inte på mig utan på ingenting. Stånd och som han har sex med en osynlig kvinna som sitter på honom. Om jag väcker honom så ber han om ursäkt, somnar om och ibland börjar han då om igen och verkar drömma samma sak.

  • Anonym (M)
    Sun 17 Jan 2021 22:26
    #6
    +1

    Men alltså. Jag hade fått totalt panik om min sambo höll på att våldta mig, oavsett om han sov. Om det så hände en enda gång så hade han fått söka hjälp direkt. Hade absolut inte sovit en natt till i samma säng. Ni behöver inte ha olika sovrum för evigt- men helt klart tills han tar det på allvar och tills problemet är avhjälpt. Man är ju så sårbar när man sover, herregud jag skulle inte kunna slappna av om jag riskerade att bli våldtagen.

  • Anonym (Hopel­ess) Trådstartaren
    Sun 17 Jan 2021 22:46
    #7
    Anonym (Samma, typ.) skrev 2021-01-17 22:23:35 följande:

    Låter skitjobbigt att han försöker i sömnen. Har nog samma problem fast lättare med min sambo han drömmer ofta sexdrömmar och juckar i sömnen. Inte på mig utan på ingenting. Stånd och som han har sex med en osynlig kvinna som sitter på honom. Om jag väcker honom så ber han om ursäkt, somnar om och ibland börjar han då om igen och verkar drömma samma sak.


    skulle ju villa veta vad som händer i deras huvud..
  • Anonym (Hopel­ess) Trådstartaren
    Sun 17 Jan 2021 22:49
    #8
    Anonym (M) skrev 2021-01-17 22:26:37 följande:

    Men alltså. Jag hade fått totalt panik om min sambo höll på att våldta mig, oavsett om han sov. Om det så hände en enda gång så hade han fått söka hjälp direkt. Hade absolut inte sovit en natt till i samma säng. Ni behöver inte ha olika sovrum för evigt- men helt klart tills han tar det på allvar och tills problemet är avhjälpt. Man är ju så sårbar när man sover, herregud jag skulle inte kunna slappna av om jag riskerade att bli våldtagen.


    Tack för ditt svar! Det är just det att jag inte kan sova som blir ett stor problem o denna situation. Jag kan ju som inte lita på han och det blir lite panikartat.
  • Sun 17 Jan 2021 22:54
    #9

    Jag tror att det är så att du behöver inse att han faktiskt inte sover på riktigt. Det har hållit på i tre år - hade det faktiskt skett när han sov så borde han själv tycka att det är otroligt olustigt och velat söka hjälp självmant. Men det gör han ju inte så...

  • Anonym (Samma­, typ.)
    Sun 17 Jan 2021 22:56
    #10
    Anonym (Hopeless) skrev 2021-01-17 22:46:41 följande:
    skulle ju villa veta vad som händer i deras huvud..
    Ja verkligen. När jag frågat honom om det säger han att han inte kommer ihåg att han drömt eller att han drömt om mig. Yeah right. Han har en drömälskarinna, "spökdamen" kallar jag henne. Blir nästan, bara nästan, lite svartsjuk.

    Men nu är min sambos sömnsexande betydligt mer harmlöst än din, så jag skall inte beklaga mig i din tråd. Min sambos problem är mer fånigt än allvarligt i jämförelse.  
Svar på tråden Så kallad sexsomnia