• Tue 19 Jan 2021 19:29
    416 visningar
    32 svar
    32
    416

    Vanilj möter fifty shades, funkar det ?

    Jag gillar sex och haft en del partners och även längre förhållanden, men inte direkt utforskat så mycket och är nog ganska vanilj (i brist på bättre ord). 

    Har en ganska ny pojkvän, som jag ganska direkt märkte gillar/är van vid att vara dominant i sängen, smisk, strypsex m.m. Han är dessutom väldigt välutrustad och vet om det. Jag gillar inte alls sån typ av sex, att vara lite dominant kan väl nice ibland, men att känna mig i underläge i sängen skrämmer mig snarare. När han i början körde på lite som han brukar gjorde det att jag bröt med honom och vi slutade träffas ett tag.

    Vi har pratat mycket om det här och han har förstått att jag inte alls gillar vissa saker och inte kommer göra det och han vill ju inte göra något jag inte vill. 
    Så nu när vi har sex känner jag mig lite tråkig som inte "låter honom" göra vissa saker som jag vet att hans tidigare tjejer gjort.

    Han tycker att sexet vi har nu är bra. Men han har ibland svårt att bli riktigt hård, vilket han tydligen inte brukar ha. Jag tror inte att det beror på att han inte tänder på mig, men tanken har slagit mig att det kan bero på att vi inte har den typ av sex han går igång på... För det var inte riktigt så i början. Men han tror det beror på stress.

    Han är inte alls den typ av kille jag brukar träffa eller falla för, brukar gilla mer mjuka killar. Men ja nu blev det så, tvekar inte på att han har starka känslor för mig också. Men räcker det? Är så rädd att han kommer dumpa mig om några månader för att han är uttråkad av sexet Rynkar på näsan.
    Kan det funka i längden fast man gillar så pass olika? 
     
    Kan väl tillägga att jag inte är emot att utforska, men vissa saker kommer jag aldrig gå med på. Och efter vissa "smakprov" där i början är jag nu ännu mindre intresserad av vissa områden.

  • Svar på tråden Vanilj möter fifty shades, funkar det ?
  • Tue 19 Jan 2021 19:34
    #1

    Dumpa, ni verkar inte kompatibla.

  • Anonym (Kim)
    Tue 19 Jan 2021 19:53
    #2

    Nja det där kommer inte att funka i längden. Ni kommer båda att vara frustrerade. Han för att han inte kan ta ut svängarna som han vill och du kommer att flytta din gräns framåt till ställen du verkligen inte vill. Modigt att du är öppen och nyfiken men du kommer ständigt att ha tankar kring att du inte är kinky nog. Du kan inte ha det så att det hela tiden ligger på gränsen till övergrepp för dig. Du ska absolut inte ge samtyckte till något du inte vill bara för att behålla honom som pojkvän. Det blir totalt fel.

    Så det är nog ändå bäst att du avslutar relationen. Du behöver en mjuk kille där du kan känna dig trygg och fri att utforska din sexualitet och självklart gemensam njutning.

  • Anonym (Dömt att missly­ckat)
    Tue 19 Jan 2021 20:03
    #3
    xxxyxx skrev 2021-01-19 19:29:04 följande:

    Jag gillar sex och haft en del partners och även längre förhållanden, men inte direkt utforskat så mycket och är nog ganska vanilj (i brist på bättre ord). 

    Har en ganska ny pojkvän, som jag ganska direkt märkte gillar/är van vid att vara dominant i sängen, smisk, strypsex m.m. Han är dessutom väldigt välutrustad och vet om det. Jag gillar inte alls sån typ av sex, att vara lite dominant kan väl nice ibland, men att känna mig i underläge i sängen skrämmer mig snarare. När han i början körde på lite som han brukar gjorde det att jag bröt med honom och vi slutade träffas ett tag.

    Vi har pratat mycket om det här och han har förstått att jag inte alls gillar vissa saker och inte kommer göra det och han vill ju inte göra något jag inte vill. 

    Så nu när vi har sex känner jag mig lite tråkig som inte "låter honom" göra vissa saker som jag vet att hans tidigare tjejer gjort.

    Han tycker att sexet vi har nu är bra. Men han har ibland svårt att bli riktigt hård, vilket han tydligen inte brukar ha. Jag tror inte att det beror på att han inte tänder på mig, men tanken har slagit mig att det kan bero på att vi inte har den typ av sex han går igång på... För det var inte riktigt så i början. Men han tror det beror på stress.

    Han är inte alls den typ av kille jag brukar träffa eller falla för, brukar gilla mer mjuka killar. Men ja nu blev det så, tvekar inte på att han har starka känslor för mig också. Men räcker det? Är så rädd att han kommer dumpa mig om några månader för att han är uttråkad av sexet .

    Kan det funka i längden fast man gillar så pass olika? 

     

    Kan väl tillägga att jag inte är emot att utforska, men vissa saker kommer jag aldrig gå med på. Och efter vissa "smakprov" där i början är jag nu ännu mindre intresserad av vissa områden.


    Det kommer inte att funka. Jag har levt ihop med en supervaniljman, jag gillar hårdare sex. Längtade ständigt efter det jag aldrig fick. Till slut funkade det inte längre.

    Är ni helt kompatibla redan nu kommer det att bli större problem ju längre tiden går.
  • Anonym (Dömt att missly­ckat)
    Tue 19 Jan 2021 20:03
    #4
    Anonym (Dömt att misslyckat) skrev 2021-01-19 20:03:02 följande:

    Det kommer inte att funka. Jag har levt ihop med en supervaniljman, jag gillar hårdare sex. Längtade ständigt efter det jag aldrig fick. Till slut funkade det inte längre.

    Är ni helt kompatibla redan nu kommer det att bli större problem ju längre tiden går.


    Okompatibla skulle det stå
  • Tue 19 Jan 2021 20:49
    #5

    Som du själv beskriver så tänder han på helt andra saker än den mjukare sex ni har. Och det är svårt att göra något åt.
    Samtidigt skulle inte jag med automatik säga "dumpa", för det beror ju på vad mer ni har tillsammans. Och ni verkar ju gilla varandra eftersom ni hittade tillbaks.
    Sex är viktigt, men det är inte allt, och i bland kan man hitta sätt att jobba sig runt även sådana hinder. I alla fall om man är tämligen openminded.

  • Anonym (Yyy)
    Tue 19 Jan 2021 20:53
    #6
    -1

    Sådana här typer av killar skadan som kvinna undvika.

    Män som gillar att visa sin makt och förnedrande i sex håller jag borta ifrån.

  • Anonym (Dömt att missly­ckat)
    Tue 19 Jan 2021 21:12
    #7
    Anonym (Yyy) skrev 2021-01-19 20:53:37 följande:

    Sådana här typer av killar skadan som kvinna undvika.

    Män som gillar att visa sin makt och förnedrande i sex håller jag borta ifrån.


    Trams, det handlar om olika sexuella preferenser. Det ska vara helt på bådas villkor
  • Anonym (Dömt att missly­ckat)
    Tue 19 Jan 2021 21:12
    #8
    Anonym (Yyy) skrev 2021-01-19 20:53:37 följande:

    Sådana här typer av killar skadan som kvinna undvika.

    Män som gillar att visa sin makt och förnedrande i sex håller jag borta ifrån.


    Trams, det handlar om olika sexuella preferenser. Det ska vara helt på bådas villkor
  • Anonym (söker annat utanfö­r)
    Wed 20 Jan 2021 00:04
    #9

    Hej.
    Du frågar och jag kommer svara ärligt. Du kommer inte gilla det. Det är inte ovanligt att de som inte får leva ut sina kinks eller fetisher i sitt förhållande söker personer som låter dem. Antingen via chattar eller träffas på riktigt. 
    Jag träffar en sån. Han släpper allt och lever ut sina kinks med mig. Vaniljsex hemma, kinks med mig (kanske till och med fler) 
    Chattar med en annan. 

  • Anonym (söker annat utanfö­r)
    Wed 20 Jan 2021 00:05
    #10

    Hej.
    Du frågar och jag kommer svara ärligt. Du kommer inte gilla det. Det är inte ovanligt att de som inte får leva ut sina kinks eller fetisher i sitt förhållande söker personer som låter dem. Antingen via chattar eller träffas på riktigt. 
    Jag träffar en sån. Han släpper allt och lever ut sina kinks med mig. Vaniljsex hemma, kinks med mig (kanske till och med fler) 
    Chattar med en annan. 

Svar på tråden Vanilj möter fifty shades, funkar det ?