• Anonym (utanjobb?????)

    Varit på arbetintervjuv idag.......

    Blir så arg på mig själv. Det är andra gången jag blivit kallad på arbetsintrvjuv nu. När man sitter där med 3 stycken "chefer" på intervjun och blir utfrågad en massa olika frågor, så låser det sig helt. Jag blir helt tyst, fattar inte frågan och vet inte vad jag ska svara. Har jag sumpat min chans att få jobbet nu eller....Förstår dom att man kan vara nervös!!!?  Jag blir nervös för ingenting......Hoppas att det inte påverkar nånting.....

    Nån som fått jobbet tror enorm nervositet under intervjun??????

  • Svar på tråden Varit på arbetintervjuv idag.......
  • Anonym (Hm)

    Vet inte vad det var för jobb du sökte på. Men rent generellt ska du inte räkna med att få det under dessa tider. Var själv på arbetsintervju o glömde fråga om lönen. Eller jag antog att det sköttes som det ska skötas så frågade inte om det.

    Dom sa att dom skulle höra av sig inom 2 veckor, vilket dom aldrig gjorde. Har försökt nå dom ca 4-5 gånger själv dena veckan men kommer inte fram ens då personen är "upptagen" hela tiden.

  • Anonym (I)

    Min pappa är chef och intervjuar folk för anställning. Han har berättat att han tycker det är jobbigt just för att folk ser så plågade och rädda  ut.. Så ja det är väldigt vanligt

  • PH76

    Det beror såklart mycket på vad det var för jobb du sökte.

    Generellt så borde inte nervositet i sig vara ett problem, men det är svårt för intervjuaren att få en positiv bild om de inte kan få svar på de frågor de ställer.

  • Elis73

    Det är inte konstigt att bli nervös - och givetvis något man förstår när man intervjuar. Om det spelar någon roll eller inte beror mycket på vilken tjänst som man söker. En säljare bör t.ex vara duktig på att hantera pressade situationer med nya ansikten. Då är det inte så lämpligt ifall man inte klarar av social stress. Ska man jobba med administration och bara ha interna kontakter så skulle i alla fall inte jag reagera på att intervjusituationen blev stirrig. 

    Om du söker ett jobb där du inte behöver hantera svåra sociala situationer, så kan du kanske lätta upp stämningen lite på intervjun genom att säga: "Ni kanske märker att jag är lite nervös, jag brukar inte vara såhär stirrig/tyst/pratig/xxx i vanliga fall. Det måste bero på att jag väldigt gärna vill ha jobbet."

    Lycka till i jobbsökandet!

  • Anonym (inmymind)
    Anonym (utanjobb?????) skrev 2021-01-19 21:36:22 följande:

    Blir så arg på mig själv. Det är andra gången jag blivit kallad på arbetsintrvjuv nu. När man sitter där med 3 stycken "chefer" på intervjun och blir utfrågad en massa olika frågor, så låser det sig helt. Jag blir helt tyst, fattar inte frågan och vet inte vad jag ska svara. Har jag sumpat min chans att få jobbet nu eller....Förstår dom att man kan vara nervös!!!?  Jag blir nervös för ingenting......Hoppas att det inte påverkar nånting.....

    Nån som fått jobbet tror enorm nervositet under intervjun??????


    Ja det är en obehaglig sits det där...

    Det du kan göra före intervjun börjar är att skämta lite och säga typ: Strunta i om jag blir tyst, är alltid nervös vid intervjuer men jag är en najs person och jobbar bra hehe.

    Jag fick ett jobb en gång fast jag känt mig stel och upplevde jag pratat för mycket på intervjun. Fick senare höra från en medarbetare som var med på intervjun att de tyckte jag verkade lugn, haha. Blev förvånad :).

    Så ibland skiljer sig ens egen uppfattning från andras.
  • Anonym (utanjobb?????)

    Nå, jag sökte jobbet som Ambulerande barnskötare och vi var 2 sökanden.......

    Bara att vänta på resultat inom de närmsta 2 veckorna.

  • Anonym (inmymind)
    Anonym (utanjobb?????) skrev 2021-01-20 22:16:17 följande:

    Nå, jag sökte jobbet som Ambulerande barnskötare och vi var 2 sökanden.......

    Bara att vänta på resultat inom de närmsta 2 veckorna.


    Håller tummarna för dig Solig
  • Anonym (förstår)

    Tycker inte du ska göra det till en sån stor grej. Det som fick mig att få mitt drömjobb var för att jag kände mig själv så himla mycket, så när jag satt då kunde jag liksom bara reflektera öppet för hade redan analyserat allt i mitt huvud miljoner gånger. Sen kan ju det också bero på att jag var olyckligt kär vid den här tiden så hade blivit mästare på att resonera och prat med mig själv, för att förbereda mig på vad jag skuulle ha sagt om jag träffade honom igenSkrattandeTungan ute
    Annars är jag som du.... tror det grundar sig i prestationsångest och låg självkänsla. I alla fall för mig. 

  • Anonym (utanjobb?????)

    Jag blev utan jobb. Motivering: intrycket på intervjun. Jag är så arg på mig själv efter detta. Hur vågar man söka jobb igen. Blir säkert lika nervös och får black outer då också......... F*N!!!

    Jag förklara för dom när jag inte fick det, att jag var så nervös och jag brukar inte vara så.......Jag vet inte varför jag blev så, har dessutom jobbat åt dom tidigare, några år sen.....

  • Anonym (Joda)

    Man vågar för att man måste Jag tycker dock deras motiv lät lite så så. Ingen interjuv är den andra lik men det finns några frågor som brukar återkomma i olika former, försök ha några svar redo och håll det enkelt.

    Nästa interjuv är med helt nya personer som du kanske tycker det känns lättare med.

    Har du något jobb i dagsläget?

Svar på tråden Varit på arbetintervjuv idag.......