• Anonym (Singi­ng ao galele­io)
    Wed 20 Jan 2021 07:40
    400 visningar
    13 svar
    13
    400

    Olika mängd intresse av sex i relationen

    Jag och min flickvän har varit tillsammans i ett år och vårat sexliv är ganska bra egentligen. Problemet är att vi verkar komma från olika världar kring sex.

    Jag har alltid varit väldigt nyfiken på sex och velat veta mer och vill ha mycket sex och skulle väl säga att jag kanske är mer sexuellt intresserad än många. Min flickvän är intresserad av sex men har aldrig varit det i en särkilt jämförbar mängd. Jag märker att hon gillar att ha sex och har lust efter mig även om det inte är lika mycket eller ofta som jag har behov av kanske men handlar det om att vi helt enkelt har olika mängd lust så är det en annan sak.

    Det jag tycker är tråkigt är att vi i princip aldrig har skrivit sexuellt mer än att vi skrivit om sex och hur det kan bli bättre men vi flirtar väldigt sällan och sextar inte och det är inte så mycket sexuellt eller så förutom innan eller under tiden vi har sex.

    Jag har tagit upp det här med henne och hon säger att hon tycker att det är tråkigt att hon inte är mer intresserad även om intresset fortfarande är där.

    Känns snarare som sex bara inte riktigt har kommit in i hennes liv lika mycket som mig och att hon ont ekar utforskat vad det faktiskt som är så fantastiskt med det men att om hon utforskar mer så kommer hon bli mer nyfiken. Har sagt att jg inte kommer tvinga henne utan att jag mer hade tyckt att det var najs om hon tog reda på mer saker rent ut sagt för hon är inte en person som har velat ta reda på saker eller titta på saker. Hon har aldrig onanerat mer än några försök och aldrig sett på porr. Inga måsten men kan vara några anledningar till varför vi är olika.

    Som sagt vill jag inte ändra på henne mer än vad som är okej liksom och jag vill inte att hon ska göra saker för min skull enbart men har ni tips på vad man kan göra förr att öka suget och intresset?

  • Svar på tråden Olika mängd intresse av sex i relationen
  • Wed 20 Jan 2021 08:25
    #1
    +1

    Hennes intresse är som det är och går nog inte att ändra på.
    Det är svårt att leva tillsammans - man får alltid kompromissa. Det är en annan människa man lever med - inte en hubot som motsvarar alla förväntningar och önskningar man har.

  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Wed 20 Jan 2021 08:35
    #2

    Låter ju som att du är klart mer erfaren än henne, och det ska du använda. Ta rollen som lite lärare, prova att få in nya saker i ert sexliv så hon får känna att hon är på upptäcktsfärd. Att hon får känslan att det verkligen finns mer för den nyfikne. Fortsätt sexta, inte med porrfokus, utan med fokus på henne och hinta vad du har i tankarna. Det här är nog inte nytt för dig, men kör på. Försök hjälpas åt att hitta hennes grej. Troligen finns det når hon verkligen går igång på, inte säkert hon vet vad ännu. Så experimentera.
    Tråkiga och allmänna råd, jag vet, men tror det kommer.

  • Anonym (...)
    Wed 20 Jan 2021 08:47
    #3

    Just porr och att skriva om sex eller sexta är inget alla gillar. Men det hindrar ju verkligen inte att man har mycket sex och testar nya saker. Du kan ju säga vad du skulle vilja göra med henne (utan att förvänta dig att hon ska göra detsamma), men kolla av med henne: "Skulle du vilja testa det här? Vad skulle du tycka om det här? Jag vill inte göra nåt som inte känns bra för dig" etc.

  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Wed 20 Jan 2021 09:09
    #4
    Anonym (...) skrev 2021-01-20 08:47:58 följande:

    Just porr och att skriva om sex eller sexta är inget alla gillar. Men det hindrar ju verkligen inte att man har mycket sex och testar nya saker. Du kan ju säga vad du skulle vilja göra med henne (utan att förvänta dig att hon ska göra detsamma), men kolla av med henne: "Skulle du vilja testa det här? Vad skulle du tycka om det här? Jag vill inte göra nåt som inte känns bra för dig" etc.


    Han lär väl märka snart om hon tänder på sexting. Det bästa är ju att använda det som förspel. Typ "när jag kommer hem....". Gillar hon det inte ska han sluta med det omg, blir bara som press annars. Men generellt gillar tjejer att man vet vad man håller på med och har sexuellt självförtroende. Jag är nog mer inne på att helt enkelt införa saker lite på skoj, i farten. Att fråga vette fan..... Ödmjukt, javisst, men själv har jag nog fått dem att tända av att visa att jag äger situationen och pekar med hela handen.
    Nu har jag ju speciella preferenser och mina partners har oftast varit undergivna, men även de som inte är vill helst ha en prins på vit häst, och de frågar inte heller om lov. 
  • Anonym (Vänd på det)
    Wed 20 Jan 2021 10:11
    #5
    +1

    Du får det att framstå som att hon har ett problem här och du säger att du vill att hon ska ändra sig men samtidigt tycka om det.

    Vänd på det. Det kanske är du som är för nyfiken och får igång på fel saker? Det kanske är du som behöver bromsa och sluta titta på porr och vara mer nyfiken på verklig intimitet och relation istället.

    Varför ska hon titta på fiktion?

    Hon kanske inte är intresserad av kallt sex utan om varmt och kärleksfullt sex?

  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Wed 20 Jan 2021 10:51
    #6
    Anonym (Vänd på det) skrev 2021-01-20 10:11:24 följande:

    Du får det att framstå som att hon har ett problem här och du säger att du vill att hon ska ändra sig men samtidigt tycka om det.

    Vänd på det. Det kanske är du som är för nyfiken och får igång på fel saker? Det kanske är du som behöver bromsa och sluta titta på porr och vara mer nyfiken på verklig intimitet och relation istället.

    Varför ska hon titta på fiktion?

    Hon kanske inte är intresserad av kallt sex utan om varmt och kärleksfullt sex?


    Var skriver han att han vill att hon ska kolla porr?
  • Wed 20 Jan 2021 11:19
    #7
    Anonym (Vänd på det) skrev 2021-01-20 10:11:24 följande:

    Du får det att framstå som att hon har ett problem här och du säger att du vill att hon ska ändra sig men samtidigt tycka om det.

    Vänd på det. Det kanske är du som är för nyfiken och får igång på fel saker? Det kanske är du som behöver bromsa och sluta titta på porr och vara mer nyfiken på verklig intimitet och relation istället.

    Varför ska hon titta på fiktion?

    Hon kanske inte är intresserad av kallt sex utan om varmt och kärleksfullt sex?


    Skål

    Håller med helt. Det är en extremt vanlig att man tror att partnern prioriterar samma saker som man själv. Men vi är alla olika individer. Och enligt min ringa erfarenhet finns inte samma "intresse" för sex hos kvinnor som hos män. (Men nu pratar jag medelvärden, stora individuella skillnader finns förstås.) Javisst, nästan alla kvinnor gillar sex - men dom är inte så besatta av det som män.)
  • Anonym (...)
    Wed 20 Jan 2021 12:30
    #8

    Jag gillar personligen kommunikation och vill gärna att min partner kollar av med mig, men jag blir också rädd av alltför dominanta snubbar i sängen.

  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Wed 20 Jan 2021 12:35
    #9
    Anonym (...) skrev 2021-01-20 12:30:06 följande:

    Jag gillar personligen kommunikation och vill gärna att min partner kollar av med mig, men jag blir också rädd av alltför dominanta snubbar i sängen.


    Den som är lite uppmärksam och känner sin dominanta sida känner av om det funkar. Jätteviktigt ju. Det är viktigt med kommunikation, men kan oxo vara avtändande om den är för saklig, som ett frågeformulär. Tydliga signaler och känna av, in. Så ska det vara!
  • Anonym (Hmm)
    Wed 20 Jan 2021 19:14
    #10

    Sådär är min kille med, väldigt intresserad av sex och jämt kåt typ. Jag gillar sex ibland men annars är jag inte så intresserad av det. Jag har helt andra behov än sex, som att hitta på roliga saker tillsammans, mysa och gosa utan att ha sex. Generellt så har kvinnor inte så stort behov av sex utan har andra behov i en relation. Din flickvän kanske har behov som hon inte tycker att du tillfredsställer? Jag suger av min kille när han är kåt och inte jag. Han anstränger sig med mys och gos, och annat som jag tycker är viktigt i en relation.

  • Anonym (Vänd på det)
    Wed 20 Jan 2021 20:40
    #11
    +1
    Anders 386 skrev 2021-01-20 11:19:16 följande:

    Håller med helt. Det är en extremt vanlig att man tror att partnern prioriterar samma saker som man själv. Men vi är alla olika individer. Och enligt min ringa erfarenhet finns inte samma "intresse" för sex hos kvinnor som hos män. (Men nu pratar jag medelvärden, stora individuella skillnader finns förstås.) Javisst, nästan alla kvinnor gillar sex - men dom är inte så besatta av det som män.)


    Jag tror att fler kvinnor än män (om vi generaliserar grovt och inte på individnivå) har hjärtat med i sängkammaren i högre grad än män.

    Att sex inte handlar om att främst komma, få en att känna sig äventyrlig och snuskig utan snarare att man vill njuta och dela en intim stund med den man tycker om.

    Och det är inte fel. Så att försöka ge ske av att detta beteende är onyfiket och trist är inte schysst.

    Vi är olika som sagt och ingens sexuella preferenser är mer värd eller rätt än någon annans (om vi håller oss inom lagen).
  • Wed 20 Jan 2021 22:58
    #12

    Läser texten...

    Har du, TS, läst den själv?

    Uttrycket, meningarna... Nej. Nej, nej


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Thu 21 Jan 2021 00:34
    #13
    +2

    Sex ska vara något man delar och gör tillsammans för att båda vill. Alltså kan ni bara dela de delar av era sexuella intressen som är kompatibla med varandra. Du kan komma med förslag och idéer men du måste respektera om hon inte är intresserad. Du har uppenbarligen har ett större och bredare intresse än hon har. De delarna som faller utanför hennes intresse får du ägna dig åt på egen hand eller lägga på hyllan. Det är inget fel varken på dig eller henne så länge ni respekterar varandras olikheter och inte försöker få den andra att ändra sig genom påtryckningar.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Olika mängd intresse av sex i relationen