• Wed 20 Jan 2021 13:25
    7301 visningar
    54 svar
    54
    7301

    Min kille har i hemlighet hämtat och lämnat kvinnlig kollega i 5 månader - vad ska jag tro?

    Min kille sedan 13 år har nyligen börjat ett nytt jobb och igår fick jag reda på att han under fem månaders tid har åkt och plockat upp en kvinnlig kollega (10 min omväg) för att samåka till jobbet och sedan efter jobbat lämnat av henne hemma för att sen åka hem. Utan att säga ett ord om detta till mig. Jag upptäckte detta när jag igår såg ett sms där han hade skickat något i stil med ?Vad roligt det var att se din nya lägenhet, tack för att jag fick följa med upp och hjälpa med lampan. Det kommer bli jättebra! Hoppas jag får komma sen och se när du inrett färdigt?. Varpå hon svarar något i stil med: ?ja det var jättekul, tack snälla! Du får komma förbi på din föräldraledighet, bla bla?. Innan dessa sms fanns även två sms där han på morgonen frågar om hon ska åka med honom och hon svarar ja med smileys. Alla sms dessförinnan har han alltså raderat. Enligt honom för att han visste att jag skulle reagera negativt om jag såg deras sms (vilket enligt mig bara är att försöka lägga över skulden på mig, då jag inte hade tyckt det var konstigt OM han sagt att hans kollega åker med honom varenda dag).

    Är det bara jag som tycker att detta är väldigt suspekt? För det första att inte nämna att en kollega samåker med honom i princip varje dag, när han dessutom lägger ner tid på att hämta/lämna henne? För det andra att gå hem och kolla hennes nya lägenhet efter jobbet, enligt honom var det fem minuter för att hon pratat om den. För det tredje att dessutom skicka ett sms på kvällen och tacka för att han fick komma i fem minuter, om det nu bara är en kollega? Och sist men absolut inte minst att dessutom radera deras sms?

    Det kan nämnas att han normalt sätt är väldigt öppen med sin telefon och jag har hans kod osv, men senaste tiden varit mer ?döljande? med telefonen.

    Jag tolkar det som att, även om han kanske inte är otrogen, så vill han i vart fall ha mer än en ?kollega-relation? med denna kvinna. Är det jag som är knäpp eller är det han som har något inte ok på gång? Vad hade ni gjort om ni var jag?

  • Svar på tråden Min kille har i hemlighet hämtat och lämnat kvinnlig kollega i 5 månader - vad ska jag tro?
  • Anonym (Ja)
    Wed 20 Jan 2021 13:26
    #1

    Jag tycker du ska göra slut.

  • Anonym (P)
    Wed 20 Jan 2021 13:37
    #2

    Självklart är han intresserad. Kan tom vara så att de redan inlett en relation men är diskreta i hur de skriver till varandra.

  • Wed 20 Jan 2021 13:42
    #3

    Att dölja det låter ju absolut suspekt. Resten (dvs samåka utan att nämna det för partner) hade jag dock kunnat göra utan minsta baktanke.

  • Anonym (snäll­)
    Wed 20 Jan 2021 13:45
    #4
    Anonym (P) skrev 2021-01-20 13:37:55 följande:
    Självklart är han intresserad. Kan tom vara så att de redan inlett en relation men är diskreta i hur de skriver till varandra.
    eller så är han endast snäll och hjälpsam. Ett alternativ hur som. Men hans livskamrat vet ju mer om hur han är än vi rent allmänt :) Men hade ju inte varit fel om han nämnt något om samåkandet. Försämrar ju hans "snälla odds" så att säga.
  • Anonym (Jessi­ca)
    Wed 20 Jan 2021 13:47
    #5

    Då börjar man ju undra vad han mer döljer när han dolt detta. Varför har han dolt detta kan man ju fråga sig om de nu inte finns något att dölja med det.

  • Wed 20 Jan 2021 13:48
    #6

    Han är som person väldigt snäll och hjälpsam och han har alltid sagt att han aldrig skulle vara otrogen, utan i så fall göra slut först innan han inleder något med någon annan (vilket jag till 99% tror på).

    Men med alla dessa omständigheter, raderandet av sms, skickadet av ett konstigt tack-sms på kvällen får mig att tvivla väldigt mycket.

    Han menar att han inte sagt något eftersom vår relation just nu är kass och vi knappt pratar för det mesta, vilket är sant i sig. Men han har och andra sidan nämnt att en annan manlig kollega då och då åker med honom om dagarna..

  • Anonym (Ja)
    Wed 20 Jan 2021 13:49
    #7

    Ja, jag tycker att han ska vara öppen med att han vill starta en ny relation med kollegan. Då slipper han leva i en lugn vilket är påfrestande.

    Folk växer ifrån varann. Inget konstigt.

  • Anonym (prata­)
    Wed 20 Jan 2021 13:50
    #8

    Jag tror att han är lite attraherad av kvinnan. Verkar ju inte som att han stöter stenhårt på henne, men troligen får han bekräftelse av henne och känner sig lite uppskattad och manlig. Vi är svaga för sånt.... Behöver inte alls betyda att han kan tänka sig nåt mer. Man vet ju inte heller hur det började. Kanske frågade hon om skjuts som en engångsföreteelse och sen blivit mer. Plötsligt stod han där och visste inte riktigt hur han skulle göra. Komma efteråt o förklara känns nog dumt o skyldigt, avsluta med att säga "min fru gillar inte det" känns mesigt. Så nu har han målat in sig i ett hörn. Menar inte att förringa vad som händer och hans del. Det är nog så att han precis som andra män är lite konflikträdd, och samtidigt försökt unna sig nåt som han egentligen inte borde.
    Om ni har en bra och öppen kontakt borde det inte vara nåt problem för honom att se dig i ögonen och säga att han brukar skjutsa henne för att vara hygglig och att han tycker hon är trevlig.
    MEN nu gjorde han ju inte det. Och det är nog så att han har känslor som han har svårt att stå för. Vill inte ljuga, men samtidigt tycker han av nåt skäl att han har rätt att hjälpa en kollega han troligtvis är lite attraherad av. 
    Ställ honom mot väggen. Förklara att du kan förstå om man kan vara attraherad av andra, men att du inte vill att han gör så. Framförallt inte bakom din rygg. Känner du dig trygg med hans trohet och kärlek så låter du honom fortsätta. tror inte de hoppar i säng, Hade tredan hänt isf efter fem månader...

  • Anonym (Brevi­d)
    Wed 20 Jan 2021 14:00
    #9

    Jag vet vem du är och jag vet vad du menar. Jag visste inte att han hade dolt det för dig. Men vad jag så är dom endast goda vänner, kemi finns dock.

  • Anonym (Grabb­)
    Wed 20 Jan 2021 14:02
    #10

    Vad du ska tro det lämnar jag därhän för stunden.

    Helt klart är ju att du har all rätt att reagera, främst på att han inte har berättat detta under 5mån tid. Att samåka till en arbetsplats är ju tämligen oskyldigt i sig och varför man inte skulle berätta detta kan man fundera över.

    Sen, ordklyveri, men för mig så är samåka att man turas om att köra med sin bil, inte att ena parten ensidigt hämtar upp den andra (såvida det inte utgår någon form av ersättning). Men men... man kan ju vilja vara snäll och vilja ha en god relation med en arbetskamrat, speciellt som ny på jobbet.

    Skulle något dylikt hända i min relation och det kom fram på samma sätt, så skulle jag bli oerhört besviken. Jag skulle bli irriterad och möjligen förbannad, och jag skulle nog lätt kunna tro att det är något fuffens som pågår eller kommer att hända. Däremot så skulle jag inte förbjuda min sambo att samåka med någon kollega, av motsatt kön. Men jag tycker att man kan berätta det isf.

    Detta är liksom typexempel på en grej som leder till misstankar, svartsjuka, och tyvärr även otrohet. 

    Jag kom på min sambo för många många år sedan, efter lite märkliga sms, att hon hade kontakt med ett gammalt ex. Jag blev helt ställd först! För det var inget jag visste om. Det tog hus i helvete först, sen klargjorde vi ett par saker - som exempelvis - min sambo har all rätt att ha kontakter med vem som helst (manliga arbetskamrater, gamla ex, whatever) - men håll inte på att smyga med det. Och, känner man sig osäker på sin relation - säg det då! Vill man göra slut? Säg det då!

    Red ut skiten säger jag. Annars så kommer detta ligga som en våt filt över er relation, och risken är att den gör sig påmind även lägre fram.

Svar på tråden Min kille har i hemlighet hämtat och lämnat kvinnlig kollega i 5 månader - vad ska jag tro?