• Anonym (Jenny­)
    Wed 20 Jan 2021 14:40
    1993 visningar
    88 svar
    -2 +1
    88
    1993

    Homosexualitet är ett val?

    Har länge dragits med att min pojkvän har tveksamma åsikter men inte riktigt velat veta sanningen så undvikit att fråga.

    Jag själv står för mänskliga rättigheter på alla plan, det är oerhört viktigt för mig. Respekt, solidaritet och strävan efter jämlikhet är det vi alla bör sträva efter .

    Nu slänger han ur sig att han tycker att homosexualitet är något onaturligt , något man själv väljer . Något som kan ?botas? om man får rätt hjälp.

    Men han har ?absolut inget emot? homosexuella .

    Jag själv är bisexuell och det vet han, han trampar rakt på mig utan att reflektera över det.

    Detta är inte det enda. Var flygförbannaf igår och ville be honom dra åt helvete. Hur kan jag leva ihop med någon med denna människosyn?

    Och det kastar han ur sig efter att vi har ett liv och ett barn ihop . Han har dolt sitt fula

    ansikte tills nu och han fattar inte hur ignorant han är.

    Är det vanligt att ha denna åsikt?

    Hur fan ska jag lämna honom?

    Han är farlig för vårt barn med dessa åsikter anser jag

    Vill inte ens vara vän med folk som har denna människosyn

  • Svar på tråden Homosexualitet är ett val?
  • Vaness­a89
    Wed 20 Jan 2021 14:46
    #1
    -2 +3

    Det är vanligt att lågintelligenta människor har den åsikten, ja.

  • Wed 20 Jan 2021 15:05
    #2
    -1 +1
    Vanessa89 skrev 2021-01-20 14:46:06 följande:

    Det är vanligt att lågintelligenta människor har den åsikten, ja.


    Jag tror inte det har med intelligensnivå att göra.
    Har t.o.m. läst att högre intelligens medför en större benägenhet att tro på myter och konstiga teorier.

    Går man tillbaka 50 år i Sverige fanns det fortfarande många som ansåg att det var ett val man gjorde.

    Att TS partner anser att det är ett val måste bero på att han själv är bisexuell - annars hade han insett att det inte är ett val. Han har alltså valt att bejaka sin roll som heterosexuell och försöker förtränga sin sexuella lust till sitt eget kön.

  • Anonym (Skumt­omte)
    Wed 20 Jan 2021 15:14
    #3
    -1 +1

    Tyvärr är det vanligt, och sedan just det där "...men jag har inget emot dem!" för att släta över att de faktiskt är intoleranta skitar som ser ner på andra människor som är olika de själva.

    Jag förstår inte riktigt din fråga hur du ska lämna honom, jag kanske är trög men för mig handlar det mest om att ordna det praktiska först, alltså fixa egen lägenhet, och när det närmar sig så informerar man om att man flyttar ut om en månad. Förklara ordentligt, grundligt en enda gång, ta inga vidare diskussioner för det finns inget att diskutera. Hur ni än vänder på det är han den typ av människa som han är, det kommer inte ändras för att ni pratar en kvart extra. Ni får ta ett särskilt samtal senare om hur besök med barnen kommer att gå till, funkar inte det kan ni få hjälp hos Familjerätten. Jag antar att du vill vara boendeförälder, få gärna ner på papper med hans signatur vad ni kommer överens om!

  • Vaness­a89
    Wed 20 Jan 2021 15:21
    #4
    -4
    Anders 386 skrev 2021-01-20 15:05:28 följande:

    Jag tror inte det har med intelligensnivå att göra.

    Har t.o.m. läst att högre intelligens medför en större benägenhet att tro på myter och konstiga teorier.

    Går man tillbaka 50 år i Sverige fanns det fortfarande många som ansåg att det var ett val man gjorde.

    Att TS partner anser att det är ett val måste bero på att han själv är bisexuell - annars hade han insett att det inte är ett val. Han har alltså valt att bejaka sin roll som heterosexuell och försöker förtränga sin sexuella lust till sitt eget kön.


    Vad du tror eller inte tror skiter jag högaktningsfullt i.
  • Wed 20 Jan 2021 15:22
    #5
    -2 +5
    Anders 386 skrev 2021-01-20 15:05:28 följande:
    Jag tror inte det har med intelligensnivå att göra.
    Har t.o.m. läst att högre intelligens medför en större benägenhet att tro på myter och konstiga teorier.

    Går man tillbaka 50 år i Sverige fanns det fortfarande många som ansåg att det var ett val man gjorde.

    Att TS partner anser att det är ett val måste bero på att han själv är bisexuell - annars hade han insett att det inte är ett val. Han har alltså valt att bejaka sin roll som heterosexuell och försöker förtränga sin sexuella lust till sitt eget kön.

    Ja, min teori är att alla homofober har bisexuella drag. Vi som är helt straighta är tämligen ointresserade av homosexuella och deras sätt att ha sex. Vi bryr oss helt enkelt inte och har därför inget hat till dem..
  • Anonym (oooo)
    Wed 20 Jan 2021 15:26
    #6
    Anonym (Jenny) skrev 2021-01-20 14:40:40 följande:

    Har länge dragits med att min pojkvän har tveksamma åsikter men inte riktigt velat veta sanningen så undvikit att fråga.

    Jag själv står för mänskliga rättigheter på alla plan, det är oerhört viktigt för mig. Respekt, solidaritet och strävan efter jämlikhet är det vi alla bör sträva efter .

    Nu slänger han ur sig att han tycker att homosexualitet är något onaturligt , något man själv väljer . Något som kan ?botas? om man får rätt hjälp.

    Men han har ?absolut inget emot? homosexuella .

    Jag själv är bisexuell och det vet han, han trampar rakt på mig utan att reflektera över det.

    Detta är inte det enda. Var flygförbannaf igår och ville be honom dra åt helvete. Hur kan jag leva ihop med någon med denna människosyn?

    Och det kastar han ur sig efter att vi har ett liv och ett barn ihop . Han har dolt sitt fula

    ansikte tills nu och han fattar inte hur ignorant han är.

    Är det vanligt att ha denna åsikt?

    Hur fan ska jag lämna honom?

    Han är farlig för vårt barn med dessa åsikter anser jag

    Vill inte ens vara vän med folk som har denna människosyn


    Nej det blir väl svårt att leva med honom, tänker jag. 
    Vanlig åsikt är det nog om man tittar på hela världen, kanske inte lika vanlig i Sverige, utom i vissa kretsar.

    Men har du inte märkt det här förr? 

    Lämna kan du väl, precis som många andra lämnar sin partner av alla möjliga olika orsaker. 
  • Anonym (oooo)
    Wed 20 Jan 2021 15:28
    #7
    -1
    Anders 386 skrev 2021-01-20 15:05:28 följande:
    Jag tror inte det har med intelligensnivå att göra.
    Har t.o.m. läst att högre intelligens medför en större benägenhet att tro på myter och konstiga teorier.
    Då får du nog läsa på lite mer.
    Det verkar ha att göra med serotonin (ett kemiskt ämne vi har) , inte vilken intelligensnivå man har. De som har få receptorer för serotonin är mer benägna att tro på gud, bli religiösa, köpa konspirationsteorier osv. 
  • Wed 20 Jan 2021 16:21
    #8
    Tecum skrev 2021-01-20 15:22:22 följande:
    Ja, min teori är att alla homofober har bisexuella drag. Vi som är helt straighta är tämligen ointresserade av homosexuella och deras sätt att ha sex. Vi bryr oss helt enkelt inte och har därför inget hat till dem..
    Ja, man får en känsla av att det handlar om personer som med panik i blicken agerar för att övertyga omvärlden om hur straighta dom är.


  • Wed 20 Jan 2021 16:23
    #9
    +1
    Anonym (oooo) skrev 2021-01-20 15:28:20 följande:
    Då får du nog läsa på lite mer.
    Det verkar ha att göra med serotonin (ett kemiskt ämne vi har) , inte vilken intelligensnivå man har. De som har få receptorer för serotonin är mer benägna att tro på gud, bli religiösa, köpa konspirationsteorier osv. 
    Vi har nog helt enkelt läst på olika ställen. Utbudet av teorier är outsinligt.


  • Wed 20 Jan 2021 16:26
    #10
    +4
    Vanessa89 skrev 2021-01-20 15:21:23 följande:
    Vad du tror eller inte tror skiter jag högaktningsfullt i.
    Varför kommenterar du då mitt inlägg?? Skrattande
    Det var väl fullständigt onödigt om du inte bryr dig?
Svar på tråden Homosexualitet är ett val?