• Sun 24 Jan 2021 13:22
    814 visningar
    11 svar
    11
    814

    Känner ingen lust!! Hjälp mig

    Allt började när jag var blev gravid. Jag kände direkt att jag vill inte ha sex !! Men tänkte att det går nog över när jag fått barnet och allt blir som vanligt igen. Idag är vårt barn 19 månader. Vi har aldrig sex... jag är aldrig sugen. Min man försöker ofta röra mig o visar att han vill ha mig. Jag dissar han varje gång. Idag fick han nog. Såg hur ledsen han blev o han sa , jag vet inte längre vad jag ska göra .. jag kan inte närma mig min egen fru o jag mår piss dåligt av de. Så gick han ut ... Jag blir så ledsen ???? jag vill inte förlora han. Men jag vet heller inte varför jag aldrig vill ha sex. Känner noll sug!!! Vadfan ska jag göra ! ? Så rädd att de är snart kommer gå så långt att han vill lämna mig. Jag förstår också att ett förhållande måste ju ha närhet. Vad är de för fel på mig ??

  • Svar på tråden Känner ingen lust!! Hjälp mig
  • Anonym (Pelle­)
    Sun 24 Jan 2021 13:31
    #1
  • Anonym (Vart lika, men sugen jämnt nu)
    Sun 24 Jan 2021 14:57
    #2

    Varit där, känt så, jobbat på det i förhållandet (båda behöver hjälpas åt) och nu efter kämp och slit har vi det faktiskt bättre nu än innan barnen....

    Hur fördelar ni vardagen? Hjälps ni åt? Egentid? Hobbys?

    Förskola och jobb? Eller föräldraledig?

    Har du återhämtat dig fysiskt efter förlossning och graviditet? Ammat?

  • Anonym (Been there)
    Sun 24 Jan 2021 16:00
    #3

    Det där är det nog många som känner igen. Har också varit där (man). Det fina är att du oxo saknar det och vill hitta tillbaks. Då har ni alla möjligheter. Har känt precis som din man. Man vill inte ha nån annan eller vara otrogen, men känns som en otrolig waste att man bara ska vara där mitt i utan makt att påverka. Ni måste sätta er ner o prata. Om din man älskar dig har han inget problem att vänta på dig och låta det ta sin tid. Det jobbiga för mannen i den sitsen är annars att misstänka att det aldrig kommer tillbaka, att det inte blir mer sex. Men om han kan lita på att det kommer så går det utmärkt att runka så länge. Det finns jättebra hjälp att få hos proffs. Kolla på lustfyllt.se, tror det finns mkt inspiration och hjälp där.

  • Anonym (Isa)
    Sun 24 Jan 2021 16:42
    #4

    Du har fått lite bra tankar men en sak jag tänker på är att jag inte riktigt tror du bara kan vänta på att lusten kommer. Jag har inte varit med om detta så länge men tyckte när barnen var små att det gällde att komma igång även om lusten inte riktigt fanns där från början, så kom den när man var igång. Inte så att du ska göra något som inte känns bra men fråga dig vad du skulle kunna tänka dig? Börja med att runka av honom? Nästa gång kanske gnida dig lite mot hans ben under tiden. Säg att du vill försöka men att du inte kan lova att ni kommer gå hela vägen. 
    Sen allmänt komma i kontakt med din sexualitet igen. Som att till exempel onanera eller läsa erotiska noveller. Självklart ska du som sagt inte göra saker som inte känns bra men börja ta steg på vägen. Och framför allt prata om det så att du känner att du kan öppna upp så mycket du kan och ta dessa steg utan att du förväntas göra saker som är mer än du vill. Synd om du nu vill ge lillfingret men förväntas att på en gång ge hela handen.

  • Sun 24 Jan 2021 20:38
    #5

    Vi har pratat flera gånger. Har lovat att bättra mig. Han har gett mig tid ... men ja bara slösar tiden med att inte försöka göra nånting åt det. Är ja självisk ? Jag har varit mamma ledig 1,5 år, mkt stress o trötthet. Maken har jobbat. Nu i veckan har ja börjat jobba o lillen börjar förskolan. Vi kan ALDRIG ha egen tid då våra

    Familjer inte bor nära oss annars hade som kunnat ta barnet. Närhet o sex är de sista jag tänker på. Känner mig så trött o vill bara vara. Ibland tänker jag , att jag till o med hade kunnat vara nunna? ( haha ). Det är sjukt tråkigt att de gått så långt att jag inte vill ha sex med min man. Det gör ont i mig att se han sårad. Ja känner ofta att hellre passar ja på o lägger mig med mitt barn nu så jag får sömn, än att vara uppe o ha samlag , sen gå duscha, sen lägga mig. Jag kanske bara e lat ? Usch blir less på mig själv !

  • Anonym (Been there)
    Sun 24 Jan 2021 22:16
    #6

    Det finns en standardlösning som funkar. Se till att få egen tid, punkt! Det är det som krävs. Skaffa barnvakt, hur ni vill, men gör det. Nån ni litar på, en granne, arbetskamrat. Det är ert första barn om jag fattar rätt. Dom klarar sånt mkt bättre än du tror. Våga gör det. Om inte annat för att din man ska känna att du faktiskt försöker. För det är det som är steg ett. Första gg kanske bara några timmar. Då ska ni inte fokusera på sex, utan på er. Gå ut o ät, kom hem, lägg er på sängen. Se varandra, kramas. Janske kommer sexet denna gg. Annars tar ni det nästa. Då tar ni längre vakt och tar in på hotell. Miljöombyte och kravlöshet kommer väcka dig. Tro mig!

  • Anonym (Vart lika, men sugen jämnt nu)
    Mon 25 Jan 2021 06:53
    #7
    ElissaLevin skrev 2021-01-24 20:38:36 följande:

    Vi kan ALDRIG ha egen tid då våra Familjer inte bor nära oss annars hade som kunnat ta barnet. Närhet o sex är de sista jag tänker på. Känner mig så trött o vill bara vara.

    känner ofta att hellre passar ja på o lägger mig med mitt barn nu så jag får sömn, än att vara uppe o ha samlag , sen gå duscha, sen lägga mig.


    Du har listat problemen själv....

    Trötthet och brist på vuxentid utan barn. Egentid kan ni ge varandra.

    Vi löste det som bla turas om att ha sovmorgon på lediga dagar.

    Aldrig gå och lägga oss samtidigt som barnen, alltid en stunds vuxentid efter barnen somnat.... absolut inte för sex, utan för att vara vuxna, prata, se ett avsnitt på tv eller ta en kopp te. Ge varandra tid för egna aktiviteter, tex träna, läsa bok eller något egoistiskt. Kanske stänga in dig i sovrummet, slappna av och onanera?

    Vi har aldrig nästan barnvakt, så man får klura på lösningar själv och passa på vid andra tillfällen....
  • Anonym (Isa)
    Mon 25 Jan 2021 08:21
    #8

    Ja om det är tid och ork som är problemet så får ni ju börja där. Dela på allt ansvar för barnet och hemmet. Se till att du får egen egentid och rådet att börja träna är inte så dumt. Sen planera in stunder för er tillsammans. Om t ex barnet sover en stund mitt på dagen på helgen så se till att vara utvilad då. Ta en stund själv innan den stunden och vila eller gör något du mår bra av. Planera in stunder med din man så det inte kommer i sista hand.

  • Anonym (Been there)
    Mon 25 Jan 2021 08:29
    #9
    Anonym (Vart lika, men sugen jämnt nu) skrev 2021-01-25 06:53:41 följande:
    Du har listat problemen själv....

    Trötthet och brist på vuxentid utan barn. Egentid kan ni ge varandra.

    Vi löste det som bla turas om att ha sovmorgon på lediga dagar.

    Aldrig gå och lägga oss samtidigt som barnen, alltid en stunds vuxentid efter barnen somnat.... absolut inte för sex, utan för att vara vuxna, prata, se ett avsnitt på tv eller ta en kopp te. Ge varandra tid för egna aktiviteter, tex träna, läsa bok eller något egoistiskt. Kanske stänga in dig i sovrummet, slappna av och onanera?

    Vi har aldrig nästan barnvakt, så man får klura på lösningar själv och passa på vid andra tillfällen....
    Ja, även om du inte tror det är problemet så kan jag säga att det gör underverk med egen tid eller tid tillsammans. Jag vet att det där med barnvakt kan vara jättesvårt, men uppskattat av både barnet och barnvakten. Första gg kommer du vara helt hysterisk o ringa barnvakten hela tiden o kolla att det går bra. Men när ni gjort detta ett par gg så kommer du slappna av och då kommer det tillbaks. Jag lovar! I en körig vardag och samma miljö hela tiden så kommer det inte släppa. Så ta vårt råd, leta upp en bra barnvakt. Och du, ha inte dåligt samvete för att du prioriterar dig och er. Barnet mår bra av glada och tillfredställda föräldrar!
  • Mon 25 Jan 2021 08:43
    #10

    Ta kontrollen över din egen sexualitet! Du måste stå för din egen kåthet och inte räkna med att enbart din man skall väcka din lust.

    Tänk på sex, läs noveller, se på porrklipp gör det som får dig kåt. Ta hand om dig själv och börja onanera. När du väckt din egna lust kommer säkert lusten till din man också. 

  • Mon 25 Jan 2021 08:47
    #11

    Ta kontrollen över din egen sexualitet! Du måste stå för din egen kåthet och inte räkna med att enbart din man skall väcka din lust.

    Tänk på sex, läs noveller, se på porrklipp gör det som får dig kåt. Ta hand om dig själv och börja onanera. När du väckt din egna lust kommer säkert lusten till din man också.

Svar på tråden Känner ingen lust!! Hjälp mig