• Anonym (Slampan)

    Andelen passiva har ökat.

    För 15-20 år sedan när jag började leva ut mina killsexfantasier så var en majoritet av medlemmarna de sidor jag var medlem på aktiva/top. Dvs det fanns fler som ville knulla rumpa än som ville få sin rumpa knullad.

    Sökfunktionerna på sidorna gjorde det ganska enkelt att kolla hur fördelningen såg ut. Man sökte efter män i hela Sverige och valde aktiv eller passiv i en ruta och man fick således enkelt reda på hur det låg till med fördelningen.

    Eftersom man som passiv då tillhörde en minoritet fanns det gott om aktiva som ville ge mig det jag så gärna ville ha :)

    Idag är läget tvärt om. De passiva är i stor majoritet och man får verkligen engagera sig om man skall få sig ett sprut.

    Bara av att kolla annonserna på bc under kategorin "kille söker kille" kan man konstatera att de kuktörstande är överrepresenterade.

    Hur kan det komma sig att så många har bytt sida?

  • Svar på tråden Andelen passiva har ökat.
  • Litenmenhård
    Anonym (Ogillar begreppet) skrev 2021-01-24 15:00:48 följande:

    Har alltid ogillat det där med att en skall vara passiv och en aktiv, top/bottom osv. inte bara under sex utan så att det spiller över till relationen i övrigt med. Varför kan man inte bara turas om att stoppa in och ta emot? Den ene är "kvinnan" den andre är "mannen" osv. gillar inte alls det. Även om jag är jättefjollig och gillar att ta emot så vill ju ändå "kuken ha sitt" som Frank Andersson uttryckte det.

    Två män som älskar varandra och är med varandra på lika villkor oavsett om den ene är fjollig och den andre inte är det...ingen top eller bottom.


    Jo, jag tycker också att man kan turas om. Blir lite mer jämnställt då tycker jag.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Slampan)
    Litenmenhård skrev 2021-01-24 14:55:36 följande:

    Alltså typ att dem inte bara vill ligga med en och när dem har fått sitt så drar dem eller blir konstiga.


    Det finns alla sorter.

    Är du tydlig med att det är ett förhållande du vill ha så får du försöka söka och dejta med det som utgångspunkt.
  • Litenmenhård
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 15:05:31 följande:
    Det finns alla sorter.

    Är du tydlig med att det är ett förhållande du vill ha så får du försöka söka och dejta med det som utgångspunkt.
    Tack för tipset! .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Slampan)
    Litenmenhård skrev 2021-01-24 15:09:01 följande:

    Tack för tipset! .


    Varsågod!

    Själv är jag på jakt efter träffar av typen "töm och glöm".
  • Litenmenhård
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 15:42:21 följande:
    Varsågod!

    Själv är jag på jakt efter träffar av typen "töm och glöm".
    Aha, jo, men det hade väl kanske varit härligt det med.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Man)

    Knulla en röv kan man ju göra på en tjej och jag utgår från att känslan är den samma som att knulla en röv på en man. Men att bli knullad är det ju bara en man som kan göra och vill man uppleva detta så måste man vara den passiva mottagaren.

  • Anonym (AnalMan)

    Jag själv är bara intresserad av att bli tagen, bottom.
    Har också märkt att de flesta vill bli tagen, är det så att fler och fler killar vågar börja vara nyfiken på att bli knullad?

  • Anonym (Rätt storlek)
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 14:24:17 följande:
    Vad hindrar dig från att prova?
    Är det något man bara gör, som att gå till skobutiken och prova nya skor?
  • Abbesthlm

    Jag har inte så mycket erfarenhet men jag blev förvånad över att det du säger verkar stämma. När jag först beslöt mig för att prova på att suga kuk trodde jag att det skulle finnas massor med män som vill bli avsugna. Och visst är det så, men det förvånade mig att så många var ute efter den "passiva" rollen.
    Sedan irriterar jag mig lite över uttrycken "aktiv/passiv". Själv har jag inte testat att vare sig sätta på eller bli påsatt utan ägnar mig (hittills) åt att ge oralsex. Det är skitjobbigt att suga kuk och är en långt mer "aktiv" sysselsättning än att luta sig tillbaka och ta emot, så jag tycker uttrycken är missvisande, åtminstone i det fallet.

  • Anonym (Rätt storlek)
    Abbesthlm skrev 2022-11-20 08:27:08 följande:

    Jag har inte så mycket erfarenhet men jag blev förvånad över att det du säger verkar stämma. När jag först beslöt mig för att prova på att suga kuk trodde jag att det skulle finnas massor med män som vill bli avsugna. Och visst är det så, men det förvånade mig att så många var ute efter den "passiva" rollen.
    Sedan irriterar jag mig lite över uttrycken "aktiv/passiv". Själv har jag inte testat att vare sig sätta på eller bli påsatt utan ägnar mig (hittills) åt att ge oralsex. Det är skitjobbigt att suga kuk och är en långt mer "aktiv" sysselsättning än att luta sig tillbaka och ta emot, så jag tycker uttrycken är missvisande, åtminstone i det fallet.


    Könsroller. Suga kuk är traditionellt något man förväntar sig att kvinnan gör. Kvinnor är passiva, män är aktiva. Enligt gamla könsroller.
  • Abbesthlm
    Anonym (Rätt storlek) skrev 2022-11-20 08:35:43 följande:
    Könsroller. Suga kuk är traditionellt något man förväntar sig att kvinnan gör. Kvinnor är passiva, män är aktiva. Enligt gamla könsroller.
    Ja, ok, jag förstår. Men jag gillar inte uttrycket bättre för det. Även inom traditionella könsroller finns det massor med utrymme för kvinnan eller den "passiva" att vara "aktiv", ta initiativ och ta för sig så att sexakten blir ett samspel som är mer givande för bägge parter. "Passiv" får det att låta som att knulla en död fisk och det har jag inget intresse av att vare sig få eller vara. Jag tycker det verkar konstigt att man i det moderna samhället med de skiftande könsroller och varierade sexvanor vi har skulle anamma ett så förlegat begrepp.
  • Anonym (AnalMan)

    Är inte den stora skillnadens här att när man letar efter en man/kvinna relation är det så att nannen vill penetrera och kvinnan vill bli penetrera.
    När man letar en annan man är det vanligt att vissa män söker efter att bli penetrerad endas och vissa vill både penetrera och bli penetrerad os.

    Det behövs definitioner på vilken roll man vill ha och vad man söker,

    Själv vill jag bli tagen analt av en annan man, passivt? Nej jag vill styra hut han gör det.

    Så vad ska jag egentligen kalla mig?

  • Abbesthlm
    Anonym (AnalMan) skrev 2022-11-20 12:49:47 följande:

    Är inte den stora skillnadens här att när man letar efter en man/kvinna relation är det så att nannen vill penetrera och kvinnan vill bli penetrera.
    När man letar en annan man är det vanligt att vissa män söker efter att bli penetrerad endas och vissa vill både penetrera och bli penetrerad os.

    Det behövs definitioner på vilken roll man vill ha och vad man söker,

    Själv vill jag bli tagen analt av en annan man, passivt? Nej jag vill styra hut han gör det.

    Så vad ska jag egentligen kalla mig?


    Ja, det var bara en fundering. Skitsamma och hårklyverier. Kalla det vad man vill.
  • Anonym (Nyfiken)

    Har ingen aning om varför så många bytt sida. Kan va för att många är nyfikna på kuk, inte på män. 
    Jag själv är nyfiken på att runka, suga och bli påsatt av en stor och snygg kuk. Har däremot inget som helst intresse av att bli sugen eller att sätta på en man. Sånt gör jag med tjejer. 
    Tyvärr verkar det va väldigt svårt att hitta en man med stor kuk som är någorlunda fräch, normal i huvudet och som är "aktiv".  

  • Tukt

    Om det ökat så tror jag mer det handlar om att andelen undergivna bs-män vågar och vill leva ut sina behov.
    Acceptansen och intresset för dominans har som bekant ökat. Och man kan också se en rätt stark dragning hos många män åt det hållet. Lite på samma sätt som många tenderar älta erfarenheter och fantasier runt cuckold här inne.
    Förr var det mer den klassiska läderdominan som var turn-onen, nu är det mer en förnedringsakt där andra män kan vara en faktor.
    Inte för alla, såklart. Men en tendens.
    Tittar man däremot på rena HS-män, så tror jag du kanske hittar en mer likvärdig statistik i dag som då. (även om det kanske är aningen fler passiva även där, på grund av ovan nämnda orsaker)

Svar på tråden Andelen passiva har ökat.