• Sun 24 Jan 2021 15:24
    860 visningar
    14 svar
    14
    860

    Affärsidé angående shopping för föräldrar

    Hej,

    Funderar på att starta eget. Har en affärsidé i tankarna men skulle behöva lite åsikter och tankar från föräldrar. Det handlar om att shoppa i lugn och ro. Kan tänka mig att många måste ta med sig sina barn när de åker till IKEA, shoppa kläder m.m. Min tanke är om det skulle vara en idé att kunna lämna ungarna någonstans när man gör sina ärenden. Vet inte ens om det är ett "stort" problem att dra runt på ungarna. jag tänker barn från +10 år. 

    Tacksam om ni kan svara på nedan enkät. Tar mindre än 1 min. Glad  

    www.survio.com/survey/d/V0W1D6M7Q6C7C9Y5V
  • Svar på tråden Affärsidé angående shopping för föräldrar
  • Sun 24 Jan 2021 15:31
    #1

    Alltså barn på tio år och uppåt lämnar man hemma när man åker och handlar... Så utan att ha läst din enkät, men det behövs verkligen ingen barnpassning till dem. 

    Ibland tar man med dem, tex till ikea tycker mina barn är kul. Då fikar man eller äter lunch, de kan sitta med en mobil en stund om man behöver stå och mäta storleken på garderoben en lång stund... 

  • Sun 24 Jan 2021 15:36
    #2

    Vad menar du med att lämna någonstans ?

    Som en lekland men med barnpassning?

    Det vore nog en bra idé.

  • Sun 24 Jan 2021 16:44
    #3

    Ja men typ som ett lekland. Alltså tanken är inte att man ska hitta barnpassning. Känner att jag formulerat mig fel. :D

    Men tänker mer att man åker till IKEA och tillslut blir barnen otåliga kvittar om de är 10 år eller 17 år. Förr eller senare så brukar ungdomar tröttna på att kolla på den där soffan o vill göra något annat. Och om det då man typ bara, "här ta 30kr och gå till XX tills vi är klara". 

  • Sun 24 Jan 2021 16:47
    #4

    Barn/tonåringar i den åldern följer väl inte med om de inte har lust. De klarar sig själva några timmar.

  • Sun 24 Jan 2021 16:55
    #5

    Jag har själv inte tonåringar så vet ej. Men tycker mig ha sett ungdomar på IKEA som typ ligger o halvsover i sängar osv för att de orkar inte gå längre i affären. Men kan ha fel. :) 

  • Magica­l
    Sun 24 Jan 2021 17:04
    #6
    Persikaplommon skrev 2021-01-24 15:36:29 följande:

    Vad menar du med att lämna någonstans ?

    Som en lekland men med barnpassning?

    Det vore nog en bra idé.


    Det finns ju redan på tex IKEA 
  • Magica­l
    Sun 24 Jan 2021 17:06
    #7
    Firefly83 skrev 2021-01-24 16:44:53 följande:

    Ja men typ som ett lekland. Alltså tanken är inte att man ska hitta barnpassning. Känner att jag formulerat mig fel. :D

    Men tänker mer att man åker till IKEA och tillslut blir barnen otåliga kvittar om de är 10 år eller 17 år. Förr eller senare så brukar ungdomar tröttna på att kolla på den där soffan o vill göra något annat. Och om det då man typ bara, "här ta 30kr och gå till XX tills vi är klara". 


    Men är barnen över 10 så kan de flesta barn göra det utan "barnpassning". Nu beror de förstås på var man är, tex i ett köpcentrum så kan de gå och köpa en klass och sätta sig nånstans. 
    Finns det absolut inget annat än den butiken man är i, så antingen stannar det Emma eller så får de stå ut den stunden man behöver vara där, tänker jag. Som förälder känner man sina barn bäst och vet man att de inte kommer stå ut på Ikea så tar man inte med dem. 
  • Magica­l
    Sun 24 Jan 2021 17:07
    #8
    Magical skrev 2021-01-24 17:06:53 följande:
    Men är barnen över 10 så kan de flesta barn göra det utan "barnpassning". Nu beror de förstås på var man är, tex i ett köpcentrum så kan de gå och köpa en klass och sätta sig nånstans. 
    Finns det absolut inget annat än den butiken man är i, så antingen stannar det Emma eller så får de stå ut den stunden man behöver vara där, tänker jag. Som förälder känner man sina barn bäst och vet man att de inte kommer stå ut på Ikea så tar man inte med dem. 
    köpa en glass (inte klass) (ser att autocorrect stökat till fler ord i inlägget men ni fattar nog) 
  • Sun 24 Jan 2021 17:26
    #9

    Hej,

    Tyvärr känns det inte som någonting lönsamt. Satsa hellre på något för barn mellan typ 3-9 år. Fast det finns ju redan på ikea...

    Så stora barn som du tänkt satsa på klarar sig själva hemma eller att gå runt själva och titta på det dom tycker är intressant.

  • Sun 24 Jan 2021 18:13
    #10

    nästa gång jag ställer en enkät så måste jag var tydligare märker jag. Glad

    ni hakar upp er på att det är barnpassning. vilket jag iofs kan förstå då jag skrev "lämna" barnen någonstans. Helt helt fel formulering från min sida. 

    det är inte barnpassning för tonåringar jag tänker mig. Utan mer som tidigare person skrev: "Om de har tråkigt så går de och köper en glass och sätter sig någonstans"

    Om de har tråkigt skulle ni kunna tänka er att istället för att betala för glassen betala för någon form av underhållning center. :) 

  • Sun 24 Jan 2021 18:24
    #11
    Magical skrev 2021-01-24 17:04:51 följande:

    Det finns ju redan på tex IKEA 


    Det är för de mindre barnen.

    3-7 år.

    Och TS skrev IKEA , shoppa kläder...

    Så inte endast IKEA .
  • Sun 24 Jan 2021 18:30
    #12
    Firefly83 skrev 2021-01-24 16:44:53 följande:

    Ja men typ som ett lekland. Alltså tanken är inte att man ska hitta barnpassning. Känner att jag formulerat mig fel. :D

    Men tänker mer att man åker till IKEA och tillslut blir barnen otåliga kvittar om de är 10 år eller 17 år. Förr eller senare så brukar ungdomar tröttna på att kolla på den där soffan o vill göra något annat. Och om det då man typ bara, "här ta 30kr och gå till XX tills vi är klara". 


    Svårt att tro att det blir enormt intresse , eftersom tonåringar klarar sig själva.

    Då kan gå och göra olika saker oberoende deras föräldrar handlar eller ej.

    Bowla , gå på bio , vad som helst.
  • Sun 24 Jan 2021 18:32
    #13
    Firefly83 skrev 2021-01-24 18:13:36 följande:

    nästa gång jag ställer en enkät så måste jag var tydligare märker jag. 

    ni hakar upp er på att det är barnpassning. vilket jag iofs kan förstå då jag skrev "lämna" barnen någonstans. Helt helt fel formulering från min sida. 

    det är inte barnpassning för tonåringar jag tänker mig. Utan mer som tidigare person skrev: "Om de har tråkigt så går de och köper en glass och sätter sig någonstans"

    Om de har tråkigt skulle ni kunna tänka er att istället för att betala för glassen betala för någon form av underhållning center. :) 


    Skulle det vara en bra affär om det kostar bara som en glass?
  • Sun 24 Jan 2021 18:43
    #14

    Varför skulle man inte kunna lämna en + 10 ensam i några timmar?
    Varför skulle man inte lära både + och - 10 att man faktiskt måste handla ibland och "du får faktiskt hacka i dig att följa med
    Måste barn aktiveras bara för att föräldrarna inte vill ha dem med?
    Hade ett ex med en dotter som på fullt allvar menade att:
    Pappa städar aldrig och pappa handlar aldrig....
    Vad ger det för bild av livet?? 
    Om han väljer att sköta allt sådant innan barnet kommer är väl fine ... men barnet reagerar ju.
    Finns säkert de som vill slippa sina barn så där har du kanske en affärsidè men - inte hos mig!

Svar på tråden Affärsidé angående shopping för föräldrar