• Anonym (Vakna­)
    Tue 26 Jan 2021 11:36
    1805 visningar
    49 svar
    +12
    49
    1805

    Snälla kvinnor, bojkotta influencers!

    Det är dags att på allvar börja ifrågasätta dessa d-kändisar som influencers är och vad de faktiskt gör.

    De finansieras av stora kedjor att sälja in produkter till er. För detta slipper de göra ett riktigt arbete utan kan livnära sig på sponsorpengar. Sen målar de upp en fiktiv värld för er där allt är så glamoröst där vägen till detta paradis handlar om att köpa rätt produkter.

    Sen putar de mot lincen på kameran med visdomsord såsom :jag väljer att vara min egen så att jag kan styra min tid för min familjs skull:, :förverkliga sig själv och styr dig själ:. Men sanningen är helt annan. De styr inte detta alls. De blir försörjda av bolag och kommer stå där med utsträckta desperata händer och lova att sälja vad som helst för rätt pros och för att få fortsätta sitt liv utan att behöva knega som andra.

    Kvinnor. Vad skulle hända om ni avföljde dessa? Ta en minut och bara reflektera kring detta. Vad skulle hända om ni insåg att:

    - jag behöver inte köpa nya kläder varje månad. Jag har redan full garderob. Det duger.

    - jag behöver inte ha ett serum, ett primum, ett sinum, en dimum, en scrub, en flubb, en subb eller vad alla dessa skönhetsprodukter benämns.

    - jag behöver inte lägga en halv timme till 2 timmar dagligen på skönhetsvård.

    Tänk hur mycket PENGAR och TID ni skulle kunna spara. Tänk hur mycket gladare ni skulle vara att slippa få dessa fejkade lyckomänniskor uppkörda i ansiktet. Tänk om ni istället tog pengarna och investerade i aktier och pension? Om ni valde att sova ut en timme extra och dra en kam i håret.

    Om ni kunde titta på ersjälva i spegeln och gilla den ni ser utan en massa produkter?

    Jag har varit en av alla som följt detta. Nu har jag slutat. Inter att jag inte behöver så mycket och det jag har duger. Jag duger. Och helt krasst blev jag så förvånad hur mycket pengar jag har på mitt bankkonto nu., vad jag kommer ha råd med för investeringar och kanske möjlighet att jobba mindre i framtiden eller öka på pensionen. Bara genom att bryta mig loss ut konsumtionshetsenskedjor

    Testa en månad. Se den faktiska effekten av detta. Gör sen en bedömning om det var värt det eller ej.

  • Svar på tråden Snälla kvinnor, bojkotta influencers!
  • Stårsc­han2
    Tue 26 Jan 2021 12:42
    #1
    -1 +2

    Som kvinna känner jag mig lite kränkt över att buntas ihop med sådana som följer influencers. Tror faktiskt att jag fick en liten aning om hur det känns att vara en respektfull man som buntas ihop med idiotkarlar som är våldtäktsmän.

    Bra att du har tagit dig ur ditt missbruk. Stort grattis! Jag är bara nyfiken på vad det var som gjorde att du trillade dit från början? Är dina vänner också sådana som ser mest till yta och prylar, och kommenterar om du använder samma saker som någon av de vandrande reklampelarna?

  • Anonym (Y)
    Tue 26 Jan 2021 13:08
    #2
    +3

    Vakna? Bojkotta?
    Förekommer det att en normalfrisk person ens tar någon notis om deras existens?

  • Tue 26 Jan 2021 13:16
    #3
    +2

    Att det finns utrymme för influencers att över huvud taget existera övergår mitt förstånd.
    Ibland intervjuas influencers på radion och varje gång jag hör dem funderar jag över om de inte är lågbegåvade. Därmed tänker jag att de som följer influencers också är lågbegåvade.
    Men å andra sidan finns det folk som lägger tid på serier som paradise hotel och annat skit som inte borde finnas.

  • Anonym (F)
    Tue 26 Jan 2021 13:31
    #4

    Det finns influencers inom alla möjliga områden. De inom min hobby är så löjligt genomskinliga. De vill förståss ha så många följare som möjligt för att dra till sig sponsorer. Problemet är bara att de måste ha något vettigt att berätta. Och där föll allt platt.

  • Tue 26 Jan 2021 14:07
    #5
    +1

    Usch mår illa av dett sjuka fenomen med influerande människor. Vandrande välbetalda reklampelare. Sorgligt att många unga människor följer sådant skräp. Finns väl även influerare som vänder sig till män. Jag skulle aldrig följa någon sådan. Vilken sjuk värld vi lever i ändå.

  • Anonym (Vakna­) Trådstartaren
    Tue 26 Jan 2021 15:20
    #6
    +3
    jeanette02 skrev 2021-01-26 14:07:39 följande:

    Usch mår illa av dett sjuka fenomen med influerande människor. Vandrande välbetalda reklampelare. Sorgligt att många unga människor följer sådant skräp. Finns väl även influerare som vänder sig till män. Jag skulle aldrig följa någon sådan. Vilken sjuk värld vi lever i ändå.


    Ja det är heeeeelt sjukt. Och anledningen till den irriterade tonen i mitt inlägg kom av att jag råkade i nyhetsflödet se en kommentar av en influenser att hon var så mån om att vara egenföretagare för sitt barns skull. För att kunna styra sin tid för barnets bästa.

    Trodde att jag hade tillräckligt med teflon men där small det av. En tjej som lever på sitt utseende och som säljer en massa skit till andra kvinnor för att slippa göra ett vettigt handtag har mage att kläcka ut sig detta framför en massa hårt arbetande kvinnor som gör allt för att få familj och jobb att funka. Som sliter i vården med en pandemin för att rädda liv och som inte har någon som helst möjlighet att styra sina tider.

    Nej, sälj din själ i parfym så har du löst situationen... du sjutton. Och detta matas unga tjejer med dygnet runt.
  • Anonym (T)
    Tue 26 Jan 2021 15:48
    #7
    -2
    Anonym (Vakna) skrev 2021-01-26 15:20:18 följande:

    Ja det är heeeeelt sjukt. Och anledningen till den irriterade tonen i mitt inlägg kom av att jag råkade i nyhetsflödet se en kommentar av en influenser att hon var så mån om att vara egenföretagare för sitt barns skull. För att kunna styra sin tid för barnets bästa.

    Trodde att jag hade tillräckligt med teflon men där small det av. En tjej som lever på sitt utseende och som säljer en massa skit till andra kvinnor för att slippa göra ett vettigt handtag har mage att kläcka ut sig detta framför en massa hårt arbetande kvinnor som gör allt för att få familj och jobb att funka. Som sliter i vården med en pandemin för att rädda liv och som inte har någon som helst möjlighet att styra sina tider.

    Nej, sälj din själ i parfym så har du löst situationen... du sjutton. Och detta matas unga tjejer med dygnet runt.


    Du låter mest avundsjuk samt bitter över ditt eget liv.
  • Tue 26 Jan 2021 15:56
    #8
    +1
    Anonym (Vakna) skrev 2021-01-26 15:20:18 följande:

    Ja det är heeeeelt sjukt. Och anledningen till den irriterade tonen i mitt inlägg kom av att jag råkade i nyhetsflödet se en kommentar av en influenser att hon var så mån om att vara egenföretagare för sitt barns skull. För att kunna styra sin tid för barnets bästa.

    Trodde att jag hade tillräckligt med teflon men där small det av. En tjej som lever på sitt utseende och som säljer en massa skit till andra kvinnor för att slippa göra ett vettigt handtag har mage att kläcka ut sig detta framför en massa hårt arbetande kvinnor som gör allt för att få familj och jobb att funka. Som sliter i vården med en pandemin för att rädda liv och som inte har någon som helst möjlighet att styra sina tider.

    Nej, sälj din själ i parfym så har du löst situationen... du sjutton. Och detta matas unga tjejer med dygnet runt.


    Ja, faktiskt det rinner över ibland, känner ibland man borde sluta med typ Instagram och sådant, det är så mycket fejk och sponsrade inlägg, man kommer inte undan. Dessa influensor de blir ju så icke trovärdiga också på alla sina betala inlägg. Liksom när "reklam är reklam" för typ hårfärg förr i tv:n. Då visste man att det är reklam och modeller, alt skådespelare.

    Men nu vet vi liksom inte, gillar de genuint vissa grejer som kanske är bra möjligtvis? Eller gör de allt för pengar. De är ju ändå samtidigt "vanliga" människor. Modeller/professionella har ju åtminstone det som arbete bl a. att vara utåt för något märke tex. Men influencers blir det stora trovärdighetsproblem på ett annat sätt. Många är ju rätt personliga också vad jag förstått. Lägger ut förlossningar och liknande. Sett fladdra förbi på Youtube. Går liksom inte att missa. Även om man inte klickar på det.
  • Anonym (F)
    Tue 26 Jan 2021 15:57
    #9
    Anonym (T) skrev 2021-01-26 15:48:23 följande:

    Du låter mest avundsjuk samt bitter över ditt eget liv.


    Vad tycket du influencers tillför?
  • Tue 26 Jan 2021 16:14
    #10
    +7
    Anonym (T) skrev 2021-01-26 15:48:23 följande:

    Du låter mest avundsjuk samt bitter över ditt eget liv.


    Nu är jag inte Ts, men vad 17? Man är inte bitter för att man reagerar på detta sjuka med influerare som inte bidrar med något alls egentligen till vår omvärld, mer än överkonsumtion och miljöförstöring. Gör människor osäkra på sig själva, fejkade sönderretusherade bilder, alltid alltid perfekt ytligt sett. Sunt att vara kritisk mot detta sjuka fenomen.
Svar på tråden Snälla kvinnor, bojkotta influencers!