• selmaaa98

    Vecka 9, orolig

    Gick precis in i vecka 9 och är så orolig.

    Detta är min första graviditet. Har ingen direkta symtom mer än att jag mår illa på morgon och spyr oftast 2-3 gånger.

    Men min bröst har inte ändrats något, de ömmar inte osv. Min mage har varit väldigt svullen men det börja också lägga sig. Haft lite molvärk tillochfrån men även den verkar har försvunnit.

    Borde jag oroa mig att något är fel? Har mitt första ultraljud om 5 veckor och känns som en evighet tills dess.

  • Svar på tråden Vecka 9, orolig
  • namlaks

    Hej!

    Det låter helt normalt. Du har ju fortfarande symtom som t.ex illamående. När jag var gravid i den veckan hade jag också "bara" illamående som symtom.

    Det är vanligt att vara orolig över att något ska vara fel under graviditeten, symtom kan komma och gå eller försvinna helt utan att det är något konstigt. Jag var också väldigt orolig under min graviditet men allt gick bra.

  • Anonym (Gravid)

    Så svårt att säga.

    Mina bröst gjorde ont i början av graviditeten sen försvann det men kom tillbaka runt v.11.

    Andra symptom har också kommit och gått. Jag har blött under alla mina graviditeter bortsett från 1a.

    Ett av dom var ett ma men de andra två som jag blödde i var inte det.

    Illamående har kommit och gått.

  • Jag är bara jag

    Men att må illa och spy är ju sannerligen att ha symptom! Molvärk också och det är vanligt att den försvinner runt den veckan. Svullnaden i början försvinner ofta också. Man kan ytterst sällan bedöma en graviditet utifrån symptom. Och de där ömma brösten är långt ifrån alla som har. Jag har aldrig haft det som gravid. Däremot efter varje äl i alla år som icke gravid.

    Så nej, du behöver inte vara orolig utifrån hur du mår. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vecka 9, orolig