• Anonym (Anony­m)
    Thu 28 Jan 2021 19:20
    488 visningar
    4 svar
    4
    488

    Du som inte vill ha barn, varför vill du inte?

    Som rubriken lyder :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som inte vill ha barn, varför vill du inte?
  • Anonym (Hej)
    Thu 28 Jan 2021 23:00
    #1

    Hoppas att det inte retar upp folk men jag känner själv att jag inte vill för att de flesta verkar ha diagnoser idag och jag ser inte hur det kan vara värt att offra mitt eget liv för en till individ. Tycker även många har komplicerade relationer till sina föräldrar idag och vem vet om ens barnen vill träffa en efter att dom fyllt 18..

    Sen tycker jag livet är mer än att hämta och lämna på dagis samt vabba osv.

  • Anonym (Hej)
    Thu 28 Jan 2021 23:01
    #2

    Hoppas att det inte retar upp folk men jag känner själv att jag inte vill för att de flesta verkar ha diagnoser idag och jag ser inte hur det kan vara värt att offra mitt eget liv för en till individ. Tycker även många har komplicerade relationer till sina föräldrar idag och vem vet om ens barnen vill träffa en efter att dom fyllt 18..

    Sen tycker jag livet är mer än att hämta och lämna på dagis samt vabba osv.

  • Anonym (36 år)
    Fri 29 Jan 2021 05:52
    #3
    -1 +1

    Mina anledningar:

    1. Miljön. Tycker det är rent av snuskigt att folk skaffar så många barn. Man läser gnälliga trådar om att "min man vill inte ha ett 3:e barn!!!" 
    Lägg din energi på klimatet istället och fundera på vad dina ungar kommer ha för framtid. Det är knappast de smarta som kläcker ut massa ungar heller....
    Folks nonchalans och egoism får mig att må illa. 

    2. Att bli bunden till någon som är beroende av dig 24/7 är inget jag vill skriva upp mig på. 

  • Fri 29 Jan 2021 17:06
    #4

    Jag har aldrig känt längtan efter barn, känner mig obekväm i deras sällskap och förstår mig inte alls på dom, tycker mest dom är krävande och påfrestande. Bestämde mig tidigt att jag inte ville ha barn och för varje år som går känner jag att jag verkligen valt rätt.

Svar på tråden Du som inte vill ha barn, varför vill du inte?