• Fri 29 Jan 2021 09:46
    1615 visningar
    49 svar
    49
    1615

    Planerar och längtar efter syskon

    Hej,

    Skapar en ny tråd här för att kunna följas åt med andra i samma sitsGlad

    I November 2020 var vi på RUL i v 12 och fick en riktig käftsmäll då det visade sig att vi fått ett MA, jag hade inte känt någonting alla graviditetssymptom fanns kvar men fostret hade mest troligt dött i v9. Det blev ett par tunga veckor efter det, då folk i vår närhet kom ut med nyheterna att de var gravida till höger och till vänster. Alla dessa ska ha sina barn efter vi egentligen skulle ha fått vårt syskon( har en tjej på 3½)

    Men vi har försökt igen nu och är inne på andra riktiga försöket efter MA.t, och ca en vecka efter ÄL hade positivt på CB ägglosningstest 18/1 så har jag haft molvärk, prick en vecka efter ÄL så hade jag ett hugg i tjejmagen, sen att jag har haft strålning ner mot höger ljumske och svank.

    Vad tror ni kan det ha tagit sig? Känner mig så nere och är rädd för att vårt skepp har gått då jag är 36 år också. 

    Vid MA.t så fick jag jättekraftiga symptom innan BIM, läckande bröst, massor av finnar var säker redan innan jag testa. Denna gång känner jag typ inget förutom molvärk. Men är rädd för att jag bara inbillar mig.

  • Svar på tråden Planerar och längtar efter syskon
  • Anonym (3-bar­nsmamm­an)
    Fri 29 Jan 2021 11:23
    #1

    Beklagar ditt ma, har själv gått igenom samma sak med det som skulle blivit vårt första barn. Minns så tydligt hur "alla" andra kom ut med den glada nyheten och själv låste jag in mig och bara grät.

    Jag hoppar gärna in här, är kanske inte inexakt samma sits men hoppas de är ok ändå. Är 33 år och planerar och längtar efter en liten fyra. Har barn som är födda april -13, juli -15 och minstingen feb -20. Vi planerar att börja försöka i april.

  • Fri 29 Jan 2021 12:15
    #2
    Anonym (3-barnsmamman) skrev 2021-01-29 11:23:24 följande:

    Beklagar ditt ma, har själv gått igenom samma sak med det som skulle blivit vårt första barn. Minns så tydligt hur "alla" andra kom ut med den glada nyheten och själv låste jag in mig och bara grät.

    Jag hoppar gärna in här, är kanske inte inexakt samma sits men hoppas de är ok ändå. Är 33 år och planerar och längtar efter en liten fyra. Har barn som är födda april -13, juli -15 och minstingen feb -20. Vi planerar att börja försöka i april.

    Vad roligt att du vill haka på härGlad
    Ja MA och missfall vill man klara säg utan, även fast man vet att det är rätt vanligt.
    Har du haft mycket symptom under dina andra graviditeter?


  • Anonym (Försö­ker också)
    Fri 29 Jan 2021 14:03
    #3

    Hakar gärna på här! Är i liknande sista som dig ts. Fyller 36 år nästa månad. Liten pojke på snart 2,5 år. Längtar sååå efter ett syskon! Slutade med p-piller i mars förra året och blev gravid i augusti. Dock missfall ett par dagar efter positivt test...

    Har inte försökt superaktivt sedan dess pga lite olika omständigheter. Håller även på att justera min levaxindos (medicin för sköldkörtel) som låg aningen högt sista mätningen. Körde med äl test förra månaden men fick mens idag så nu är det bara att hoppas på det bästa testa gång.

    Känner stress över att bli för gammal o att det blir större o större ålderskillnad! Hoppas det tar sig för oss snart.

  • Anonym (Försö­ker också)
    Fri 29 Jan 2021 14:05
    #4

    Hakar gärna på här! Är i liknande sista som dig ts. Fyller 36 år nästa månad. Liten pojke på snart 2,5 år. Längtar sååå efter ett syskon! Slutade med p-piller i mars förra året och blev gravid i augusti. Dock missfall ett par dagar efter positivt test...

    Har inte försökt superaktivt sedan dess pga lite olika omständigheter. Håller även på att justera min levaxindos (medicin för sköldkörtel) som låg aningen högt sista mätningen. Körde med äl test förra månaden men fick mens idag så nu är det bara att hoppas på det bästa testa gång.

    Känner stress över att bli för gammal o att det blir större o större ålderskillnad! Hoppas det tar sig för oss

  • Fri 29 Jan 2021 14:29
    #5

    Vad kul att du också vill haka på.Glad

    Ja det är svårt man vill inte vara allt för gammal själv och sen vill man inte ha för stor åldersskillnad på barnen heller. För oss har det av olika skäl inte varit aktuellt med ett syskon då jag/vi tog ett aktivt val för 1½ år sedan pga att jag fick en chefstjänst som jag visste att jag inte skulle bli erbjuden igen.

    Men sen i juli 2020 har vi inte velat någonting hellre än att vår dotter ska få bli storasyster.

    Jag hoppas verkligen att det tar nu har BIM på söndag eller Måndag, man blir alldeles knasig av att gå och vänta Skrikandes

    Äter ni några speciella vitaminer eller dyl...?

  • Anonym (Försö­ker också)
    Fri 29 Jan 2021 14:48
    #6

    Jag hann köpa några gravid-tabletter från apoteket innan missfallet, så jag har bara fortsatt ta dem. Tänker att det borde vara ungefär samma om man vill bli gravid :) Hur gör ni med ev koffein?

    Ja väntan mellan äl o bim är såå lång o dryg ????

  • Anonym (3-bar­nsmamm­an)
    Fri 29 Jan 2021 21:52
    #7

    Spännande väntan på bim, hoppas de tagit sig. Längtar med skräckblandad förtjusning tills vi ska börja försöka.

    Jag har haft ganska mycket symtom alla graviditeter. Främst illamående och extremt ömma bröst. Men tror inte de har kommit förens efter bim. Är så nojjig med att testa oxå så tar aldrig test förens runt 1 vecka efter bim, tror aldrig det ska vara min "tur". Har även haft småblödningar i två graviditeter så de har kantats av oro och ångest de första 13 veckorna. Hur var din första graviditet?

    Jag är ju några år yngre än er men jag nojjar oxå över åldern, spec vissa dagar när man råkar läsa om fertilitet.

    Jag äter Apotekets multivitaminer kvinna. Är folsyra i den. Har gjort sedan första barnet som snart fyller 8 år. Hur gör du?

  • Anonym (3-bar­nsmamm­an)
    Fri 29 Jan 2021 21:54
    #8

    Jag dricker inte kaffe eller något annat med koffein så det är inget problem för mig ???? Är heller inte så påläst kring just koffein och graviditet?

  • Sun 31 Jan 2021 13:14
    #9

    Jag äter apotekets vitamin för kvinnor, d-vitamin och folsyra varje dag sen i juli när vi började försöka igen. Kaffe dricker jag som vanligt men drog ner rejält när jag plussade i höstas då drack jag max den rekommenderade dosen. Får inte i mig koffein annars då jag inte gillar läsk och energidrycker alls.

    Ja man kan verkligen få hjärnspöken när man läser vissa artiklar om kvinnor och ålder.

    Med min dotter hade jag inga symptom innan jag plussade, men spydde dagligen från v6 tills det hon kom i v38, fick tom dropp i v14 då jag inte fick behålla något. Men det var värt det alla gånger ????

    Men ska bli roligt att följa era resor mot ett syskon!

  • Anonym (Försö­ker också)
    Mon 1 Feb 2021 08:05
    #10

    Min graviditet var bra, inga krämpor förutom trötthet den första tiden, men inget illamående eller foglossning. Förlossningen gick också bra, käftsmällen kom den första tiden med bebis sen, var mycket tuffare än jag trodde med sömnbristen. Men nu har man glömt det och vill göra om det haha.

    Nästa vecka är det äl här, ska testa med tester hade jag tänkt. ÅJ84 du har väl bim idag?! Spännande!

Svar på tråden Planerar och längtar efter syskon