• Anonym (älska­re i tanken­)
    Sun 31 Jan 2021 18:29
    5716 visningar
    235 svar
    235
    5716

    Nätromans om man är gift?

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?

  • Svar på tråden Nätromans om man är gift?
  • Anonym (Linn)
    Sun 31 Jan 2021 18:39
    #1
    +2
    Anonym (älskare i tanken) skrev 2021-01-31 18:29:28 följande:

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?


    Har själv haft en nätromans och kan lätt säga att det var som en otrohet. Jag drogs med i denna , från början, oskyldiga chatt och det slutade med att jag levde för dessa chattsamtal. Min partner kom på andra plats under denna tiden så ja... det var mental otrohet.
  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Sun 31 Jan 2021 18:48
    #2
    Anonym (Linn) skrev 2021-01-31 18:39:32 följande:
    Har själv haft en nätromans och kan lätt säga att det var som en otrohet. Jag drogs med i denna , från början, oskyldiga chatt och det slutade med att jag levde för dessa chattsamtal. Min partner kom på andra plats under denna tiden så ja... det var mental otrohet.
    Känner igen mig i detta. Märkte din partner något på dig under denna tid pcj ville du träffa din nätromans?
  • Anonym (Linn)
    Sun 31 Jan 2021 18:50
    #3
    Anonym (älskare i tanken) skrev 2021-01-31 18:48:28 följande:

    Känner igen mig i detta. Märkte din partner något på dig under denna tid pcj ville du träffa din nätromans?


    Ja såklart märktes det... mitt smusslande med mobilen.

    Vi ville båda ses.
  • Anonym (fy)
    Sun 31 Jan 2021 19:01
    #4
    Anonym (älskare i tanken) skrev 2021-01-31 18:29:28 följande:

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?


    inte ok! 
  • Anonym (En till)
    Sun 31 Jan 2021 19:07
    #5

    Känner också igen mig. Känslorna blir så enormt starka. Har väl aldrig blivit så kåt som när jag sexchattat.

    Underbar känsla. Och ja, jag räknar det som otrohet. Ibland känns det faktiskt som om vi har haft sex då vi videochattar mycket och får orgasmer tillsammans.

  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Sun 31 Jan 2021 19:15
    #6
    Anonym (En till) skrev 2021-01-31 19:07:26 följande:

    Känner också igen mig. Känslorna blir så enormt starka. Har väl aldrig blivit så kåt som när jag sexchattat.

    Underbar känsla. Och ja, jag räknar det som otrohet. Ibland känns det faktiskt som om vi har haft sex då vi videochattar mycket och får orgasmer tillsammans.


    Instämmer att sexchattande är väldigt upphetsande. Det finns en frihet i att inte kunna träffas och att ha ett avstånd, som frigör fantasier och kanske gör att man lättare kan ger sig hän. Har också känt det som att man haft sex på riktigt och mer intimt på många sätt. Tror du det är vanligt?

    Hur skulle du känt om din partner haft en sån romans bakom din rygg? Okej eller inte?
  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Sun 31 Jan 2021 19:16
    #7
    Anonym (fy) skrev 2021-01-31 19:01:00 följande:
    inte ok! 
    Har du aldrig haft en sån relation?
  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Sun 31 Jan 2021 19:27
    #8
    Anonym (Linn) skrev 2021-01-31 18:50:33 följande:
    Ja såklart märktes det... mitt smusslande med mobilen.

    Vi ville båda ses.
    Vad fick er att låta bli?
  • Anonym (jury)
    Sun 31 Jan 2021 19:28
    #9

    Natirligtvis är det otrohet att etablera ett förhållande med någon av motsatt kön som innehåller sexchatt, förtrolighet, djupa samtal etc. Att kalla det nätromans som livar upp en lite trist tillvaro, är ju bara en förskönande omskrivning.

    Man kan ju diskutera om det i själva verket är värre än ett ONS. Att det sker på avstånd så att man inte kan ses, innebär ju också att den känslomässiga effekten kan bli desto starkare. Fantasin får ju fritt spelrum, när den aldrig behöver konfronteras med någon verklighet.

  • Sun 31 Jan 2021 19:31
    #10
    Anonym (älskare i tanken) skrev 2021-01-31 18:29:28 följande:
    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?
    Jag har haft något liknande, minus sexchattandet. Där gick gränsen för mig.

    Är det otrohet? Om du tänker dig att din partner gör något liknande, tycker du att det vore okej? Där har du svaret på din fråga och det är ofta JA! Sen kan man förstås säga, var går gränsen mellan fantasier och den känslomässiga otrohet som är samtal med någon man aldrig kommer att träffa? Man mår bra och det välmåendet gynnar förhoppningsvis även ens fasta partner. Sen gäller det ju att faktiskt avstå från att träffas, det är nog en stor risk att det hela eskalerar och går över gränsen till slut.  
Svar på tråden Nätromans om man är gift?