• Anonym (älska­re i tanken­)
    Sun 31 Jan 2021 18:29
    5715 visningar
    235 svar
    235
    5715

    Nätromans om man är gift?

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?

  • Svar på tråden Nätromans om man är gift?
  • Anonym (FYI)
    Mon 1 Feb 2021 00:36
    #21
    Anonym (jury) skrev 2021-01-31 21:05:06 följande:

    Eftersom ditt exempel i TS omfattar både åtra och sexchattande är det ju inte så mycket att diskutera, det är otrohet. En intressantare fråga vore kanske om det inte gjorde det, om det bara var dom djupa samtalen och förtroligheten det handlade om, var skulle gränsen i så fall gå? Speciellt som det är mycket lätt att ha djupa samtal med förtrolighet med en anonym vän på nätet, men betydligt svårare att ha dem med sin partner.


    Håller med, och eftersom Tecum verkar ha varit med om det, kanske han är rätt person att svara på detFlört
  • Anonym (C)
    Mon 1 Feb 2021 00:44
    #22
    +1

    Nätromans är så jävla pinsamt att det finns inte på någon skala. Skulle min sambo berätta det skulle jag skratta så jag fick kramp i magen.

    Sexchatt, flirtande osv. Det är att ha en romans med sig själv eftersom allt bara bygger på fantasier.
    Man projicerar sina egna tankar, drömmar, önskningar och fantasier på några rader text. Det skulle kunna vara en intelligent bot man pratar med.

    Fantasier.

    Det mynnar ut i onani. För i princip är det samma sak, fantasier.

    Tycker ni verkligen att onani är otrohet?

  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Mon 1 Feb 2021 01:13
    #23
    Anonym (C) skrev 2021-02-01 00:44:38 följande:

    Nätromans är så jävla pinsamt att det finns inte på någon skala. Skulle min sambo berätta det skulle jag skratta så jag fick kramp i magen.

    Sexchatt, flirtande osv. Det är att ha en romans med sig själv eftersom allt bara bygger på fantasier.
    Man projicerar sina egna tankar, drömmar, önskningar och fantasier på några rader text. Det skulle kunna vara en intelligent bot man pratar med.

    Fantasier.

    Det mynnar ut i onani. För i princip är det samma sak, fantasier.

    Tycker ni verkligen att onani är otrohet?


    Vilken annorlunda syn och bild du presenterar! Pinsamt,  knappast,  det är ju snarare något av det mest sinnesförhöjande man kan ägna sig åt eftersom alla delar förutom den fysiska är med.

    En nätromans är absolut projicering och "delade" fantasier, delad onani kan man kanske säga, men det är snarare sinnlig onani skapad ur bilder man ger varandra.

    Tänk en mottagare som du vågar leva ut tankar och känslor via text telefon eller video som du kanske inte ens vågar göra med din partner?

     Det är något väldigt intimt, och på så sätt farligt, men om man kan kontrollera det behöver det ju inte leda till ett irlmöte. Också tiden...som du spenderar med denna person, både i tankar, och fysisk tid medan ni chattar eller hörs av. Det kan vara väldigt konsumerande och skapa starka känslor, även om det ju som du säger egentligen inte är till personens fysiska jag. Man känner ju bara varandras tankar och drömmar på sitt sätt. 

    Du har ju en avslappnad inställning till detta fenomen får jag säga.
  • Anonym (C)
    Mon 1 Feb 2021 01:22
    #24
    Anonym (älskare i tanken) skrev 2021-02-01 01:13:30 följande:
    Vilken annorlunda syn och bild du presenterar! Pinsamt,  knappast,  det är ju snarare något av det mest sinnesförhöjande man kan ägna sig åt eftersom alla delar förutom den fysiska är med.

    En nätromans är absolut projicering och "delade" fantasier, delad onani kan man kanske säga, men det är snarare sinnlig onani skapad ur bilder man ger varandra.

    Tänk en mottagare som du vågar leva ut tankar och känslor via text telefon eller video som du kanske inte ens vågar göra med din partner?

     Det är något väldigt intimt, och på så sätt farligt, men om man kan kontrollera det behöver det ju inte leda till ett irlmöte. Också tiden...som du spenderar med denna person, både i tankar, och fysisk tid medan ni chattar eller hörs av. Det kan vara väldigt konsumerande och skapa starka känslor, även om det ju som du säger egentligen inte är till personens fysiska jag. Man känner ju bara varandras tankar och drömmar på sitt sätt. 

    Du har ju en avslappnad inställning till detta fenomen får jag säga.
    Jag förstår att svenska folket behöver nätromanser att projicera sig själv på nä'r deras förhållanden är lika givande som en isbit.

    Jag och min partner delar alla våra innersta tankar, fantasier och drömmar så jag behöver inte d¨åliga substitut som nätromanser är. jag delar mina drömmar med min partner och det är få förunnat!

    De flesta klarar inte av sådana förhållanden för det kräver så jävla mycket mod och styrka. Mod att möta sig själv. Styrka att stå för sina önskningar och dela med sig av dem.
  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Mon 1 Feb 2021 01:32
    #25
    Anonym (C) skrev 2021-02-01 01:22:59 följande:
    Jag förstår att svenska folket behöver nätromanser att projicera sig själv på nä'r deras förhållanden är lika givande som en isbit.

    Jag och min partner delar alla våra innersta tankar, fantasier och drömmar så jag behöver inte d¨åliga substitut som nätromanser är. jag delar mina drömmar med min partner och det är få förunnat!

    De flesta klarar inte av sådana förhållanden för det kräver så jävla mycket mod och styrka. Mod att möta sig själv. Styrka att stå för sina önskningar och dela med sig av dem.
    Det ena utesluter ju inte det andra. Så kan det vara...snarare vår tid med tekniken, än svenska folkets förhållanden kan jag tro.

    Jag  vet vad du talar om mycket väl men ser inte dem som samma sak eller ens att det fyller samma behov. En fantasi överlever inte vardagen och är inte menad att göra det och har ju inga önskningar att uppleva den heller.
  • Mon 1 Feb 2021 11:33
    #26
    Tecum skrev 2021-01-31 19:31:08 följande:
    Jag har haft något liknande, minus sexchattandet. Där gick gränsen för mig.

    Är det otrohet? Om du tänker dig att din partner gör något liknande, tycker du att det vore okej? Där har du svaret på din fråga och det är ofta JA! Sen kan man förstås säga, var går gränsen mellan fantasier och den känslomässiga otrohet som är samtal med någon man aldrig kommer att träffa? Man mår bra och det välmåendet gynnar förhoppningsvis även ens fasta partner. Sen gäller det ju att faktiskt avstå från att träffas, det är nog en stor risk att det hela eskalerar och går över gränsen till slut.  

    Otrohet eller ej är en personlig definitionsfråga, och kanske inte så intressant. Under frågan döljer sig en annan: Skadar det äktenskapet/relationen att man har en sexrelation på nätet?

    I mitt fall tycker jag inte att det har skadat. Jag har ett lyckligt förhållande sedan många år, men naturligtvis finns det vissa saker som jag saknar. Hon vill inte fantisera, inte använda ord, helst inte prata om sex över huvud taget. I övrigt har vi det skönt med varann mellan lakanen.

    Jag får utlopp för mitt fantiserande i chatten. Har chattat i flera år med både kvinnor och män. Det gör mig vansinnigt upphetsad, och jag kan utforska mina gränser. Smisk? Binyfiken? Trekant MMK eller KKM? Analsex?

    Jag vill inte träffa de här personerna, inte rensa ogräs tillsammans, uppfostra barn tillsammans eller gå på bio tillsammans.

    Jag lär känna mig själv bättre i sexchatten och det tar jag med mig i sängen. Om jag vaknar före henne och sexchattar en stund så är jag glödhet när jag kryper ner och väcker henne.

    Jag berättar inte det här för henne. Om hon sexchattar så är det henne väl unt, men jag vill inte veta. 

  • Anonym (99)
    Mon 1 Feb 2021 17:07
    #27
    Anonym (C) skrev 2021-02-01 00:44:38 följande:

    Nätromans är så jävla pinsamt att det finns inte på någon skala. Skulle min sambo berätta det skulle jag skratta så jag fick kramp i magen.

    Sexchatt, flirtande osv. Det är att ha en romans med sig själv eftersom allt bara bygger på fantasier.
    Man projicerar sina egna tankar, drömmar, önskningar och fantasier på några rader text. Det skulle kunna vara en intelligent bot man pratar med.

    Fantasier.

    Det mynnar ut i onani. För i princip är det samma sak, fantasier.

    Tycker ni verkligen att onani är otrohet?


    Tråkigt att man har så lite fantasi att man inte kan inse alla möjligheter som finns i en nätromans.
  • Mon 1 Feb 2021 17:09
    #28
    Anonym (C) skrev 2021-02-01 00:44:38 följande:
    Nätromans är så jävla pinsamt att det finns inte på någon skala. Skulle min sambo berätta det skulle jag skratta så jag fick kramp i magen.

    Sexchatt, flirtande osv. Det är att ha en romans med sig själv eftersom allt bara bygger på fantasier.
    Man projicerar sina egna tankar, drömmar, önskningar och fantasier på några rader text. Det skulle kunna vara en intelligent bot man pratar med.

    Fantasier.

    Det mynnar ut i onani. För i princip är det samma sak, fantasier.

    Tycker ni verkligen att onani är otrohet?
    Intressant synpunkt och du har inte helt fel. Om man bara ser till sexchatten är det fantasi som får utlopp i onani. Men haken är att det är en annan person inblandad, det finns ett konkret objekt för fantasin ett objekt som dessutom är medveten om det. Ganska stor skillnad mot en film eller bilder i en tidning. Eller drömmar om grannen eller en kändis som inte vet om det.

    Sen har vi den känslomässiga otroheten, att dela sina innersta tankar med någon annan. I värsta fall diskuterar man relationen och problem i den där partnern är inblandad. Det gör iofs vissa kvinnor med varann så de ska inte beklaga sig. Och ibland är det tankar, känslor och intressen som partnern inte är intresserad av att tala om ändå. 

    Men om du avfärdar nätromans med att det är som att ha en romans med sig själv har du inte fattat galoppen. Det är tvärtom, att utbyta tankar med någon annan av motsatt kön vilket gör att känslor uppstår. Och just det är det som partnern har svårast att acceptera, om denne får veta.
  • Anonym (älska­re i tanken­) Trådstartaren
    Mon 1 Feb 2021 17:49
    #29
    Anonym (99) skrev 2021-02-01 17:07:20 följande:
    Tråkigt att man har så lite fantasi att man inte kan inse alla möjligheter som finns i en nätromans.
    Ja det reagerade jag också på!  Det är ju väldigt erotiskt och sinnligt många gånger.
  • Anonym (japp)
    Mon 1 Feb 2021 18:10
    #30

    Ja, jag anser att det är otrohet eftersom relationen är av sexuell karaktär, även om den inte innehåller fysiskt sex.

Svar på tråden Nätromans om man är gift?