• Anonym (älska­re i tanken­)
    Sun 31 Jan 2021 18:29
    5722 visningar
    235 svar
    235
    5722

    Nätromans om man är gift?

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?

  • Svar på tråden Nätromans om man är gift?
  • Anonym (Norna­n)
    Sun 18 Jul 2021 06:49
    #41

    Småvarmt vad har din fru för handikapp, kan hon inte suga eller runka åt dig? Även om ni inte kan knulla finns det ju andra sätt att hjälpa en man. Är det nu så att hon inte kan hjälpa dig tycker jag att det är ok med en nätvän som du kan byta lite sexiga brev med.

  • Anonym (JP)
    Sun 18 Jul 2021 10:54
    #42

    För mig är det inte otrohet när det inte är fysiskt men däremot ett stort svek. Jag vet att min man skulle bli väldigt sårad om han visste. För mig handlar det mycket om bekräftelse. Vårt förhållande är ganska dött, framförallt fysiskt men han visar inte mycket känslor för mig heller längre. Jag saknar att få nån komplimang emellanåt, att få höra att han älskar mig eller att åtminstone få nån kram ibland. Och det är absolut ingen ursäkt men en förklaring.

    Jag kommer ha svårt att släppa den här andra killen. Vi har pratat i över 2 år, delar lite grann om livet men pratar mycket sex och känslor och delar bilder och filmer. Vi pratar om att träffas men jag vet inte om jag skulle våga om det väl kommer till kritan.

  • Småvar­mt
    Sun 18 Jul 2021 15:52
    #43

    Det är en sådan kontakt som (JP) jag skulle kunna tänka mig. Någon man diskutera sina känslor och behov med. Både hur vardagen ser ut och kanske lite inspiration när man leker med sig själv.

  • Sun 18 Jul 2021 16:11
    #44

    Har full förståelse för att det finns både kvinnor och män som gillar att lätta på trycket över nätet.

    Kan ju dessutom ske mer eller mindre anonymt. Behöver ju inte innehålla någon önskan om något mer.

    Blir förmodligen en typ av bekräftelse och trevligt med lite sällskap...

  • Anonym (A)
    Sun 18 Jul 2021 20:07
    #45

    Inte okej för mig.

  • Anonym (Camil­la)
    Sun 18 Jul 2021 22:27
    #46

    Alltså! Svårt att säga att småvarmt är fel ute. Förstår honom så väl. Att ha ett förtroende och kunna prata vardag mm samt den erotiska biten. Att veta att han inte bara har en som runkobjekt och ett helt harem.

  • Anonym (Jb)
    Sun 18 Jul 2021 23:12
    #47

    Har läst tråden med intresse, och några gånger har jag varit med om liknande, fast jag är singel så stämmer inte in riktigt men ändå.

    Oftast blir det någon form av paket som innehåller gemensamma intressen, dela lite om livet, dela lite vardag. En villkorslös bekantskap där man vill varandra väl. Och ofta blir det värdefullt.

    Ts exempel är lite mer komplicerat tycker jag, tar man med sexuell attraktion så har man passerat en gräns och då kan man hamna riktigt snett.

  • Anonym (Enkel­t)
    Sun 18 Jul 2021 23:31
    #48

    Om man skulle kunna låta partnern läsa chattar och konversationer utan vidare är det inget problem. Om man inser att det skulle ta hus i helvete och ev krascha relationen så är det otrohet.

    Det finns säkert gränsfall där det börjar oskyldigt och man känner samhörighet och förståelse.. sen blir det intimt, man trivs ihop och märker inte hur man passerar den ena gränsen efter den andra. Utan att ha haft en tanke är man förälskad, betuttad och fantiserar om sin fina vän..

    Den som varit utsatt för den här typen av otrohet förstår hur kraftfullt sveket är, kanske värre än ett tillfälligt ligg med nån full kollega på en julfest..

  • Småvar­mt
    Mon 19 Jul 2021 07:31
    #49

    Jag är fullt medveten om att det alltid finns en risk med en eventuell vän på nätet. Samtidigt vet jag att det måste vara den bästa lösningen för mig just nu. Min fru är rullstolsbunden sedan många år äter mycket mediciner så att ha sex med henne vore som att ha sex med ett barn. Inget som lockar mig överhuvudtaget hon använder inte dator läsplatta alls risken att hon skulle se något av misstag är obefintlig. Jag tycker att det är ganska oskyldigt att ha en vänn på nätet för lite skönare stunder i mitt fall. Kanske någon som lever i ett äktenskap liknande mitt.

  • Anonym (Enkel­t)
    Mon 19 Jul 2021 16:48
    #50
    Småvarmt skrev 2021-07-19 07:31:16 följande:

    Jag är fullt medveten om att det alltid finns en risk med en eventuell vän på nätet. Samtidigt vet jag att det måste vara den bästa lösningen för mig just nu. Min fru är rullstolsbunden sedan många år äter mycket mediciner så att ha sex med henne vore som att ha sex med ett barn. Inget som lockar mig överhuvudtaget hon använder inte dator läsplatta alls risken att hon skulle se något av misstag är obefintlig. Jag tycker att det är ganska oskyldigt att ha en vänn på nätet för lite skönare stunder i mitt fall. Kanske någon som lever i ett äktenskap liknande mitt.


    Jag skulle troligen resonera som du ditt läge, kanske även träffa någon fysiskt om möjligt. det är fortfarande otrohet per definition oavsett om man träffas fysiskt eller virtuellt men också moraliskt försvarbart i hög grad.
Svar på tråden Nätromans om man är gift?