• Anonym (älska­re i tanken­)
    Sun 31 Jan 2021 18:29
    5773 visningar
    235 svar
    235
    5773

    Nätromans om man är gift?

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?

  • Svar på tråden Nätromans om man är gift?
  • Anonym (Otroh­et-ja!­)
    Tue 20 Jul 2021 15:05
    #51
    Småvarmt skrev 2021-07-19 07:31:16 följande:

    Jag är fullt medveten om att det alltid finns en risk med en eventuell vän på nätet. Samtidigt vet jag att det måste vara den bästa lösningen för mig just nu. Min fru är rullstolsbunden sedan många år äter mycket mediciner så att ha sex med henne vore som att ha sex med ett barn. Inget som lockar mig överhuvudtaget hon använder inte dator läsplatta alls risken att hon skulle se något av misstag är obefintlig. Jag tycker att det är ganska oskyldigt att ha en vänn på nätet för lite skönare stunder i mitt fall. Kanske någon som lever i ett äktenskap liknande mitt.


    Jag kan ha förståelse för din situation och jag tycker det i ditt fall faktiskt vore typ ok.
  • Småvar­mt
    Tue 20 Jul 2021 15:54
    #52

    Jag blir glad av att läsa att några tycker det är ok med en nätromans. Jag kan också förstå till viss del dom som inte gör det. Sedan uppkommer ju problemet med att hitta någon med liknande smak och värderingar förstås. Det är ju inte helt lätt jag är 61 år och var hittar man dom som gillar det?

  • Anonym (JP)
    Tue 20 Jul 2021 16:54
    #53
    Småvarmt skrev 2021-07-20 15:54:40 följande:

    Jag blir glad av att läsa att några tycker det är ok med en nätromans. Jag kan också förstå till viss del dom som inte gör det. Sedan uppkommer ju problemet med att hitta någon med liknande smak och värderingar förstås. Det är ju inte helt lätt jag är 61 år och var hittar man dom som gillar det?


    Det beror väl helt på vad du själv har för krav. Vill du bara skriva och dela bilder med supersnygga tjejer i 25-årsåldern så kan det bli svårt. Vill du däremot skriva med kvinnor i ungefär din egen ålder i liknande situation så borde det inte vara supersvårt.
  • Tue 20 Jul 2021 20:08
    #54

    Jag tänker att kommunikation och ömsesidig förståelse i ett förhållande sätter gränsen för vad som är (upplevs som) otrohet. Om min partner berättar för mig att hon är sugen på att sexchatta med någon så kan vi ju prata om det och jag skulle antagligen tycka att det var en kul grej som var helt okej. Om jag däremot skulle få reda på det i efterhand skulle det kännas lite konstigt. Då skulle jag nog känna mig sidosteppad. Drar man detta till sin spets tänker jag alltså att det går att ha sexuella relationer utanför förhållanden utan att vara otrogen - bara man förankrar detta hos sin partner. Delad glädje, dubbel glädje.

  • Småvar­mt
    Tue 20 Jul 2021 21:12
    #55

    Hej igen jag är inte specifikt ute efter en viss ålder jag har skrivit i en annan tråd. Där skriver jag att jag inte skulle kunna tänka mig att träffa någon yngre än mina barn. Det jag har som riktmärke är ca 15 år yngre eller äldre. Nu är det ju inte frågan om någon träff så gränsen kan ju därmed vara mera flytande. Men gärna någon med liknande värderingar och smak som jag har så om nu en 25 åring skulle ha det så ok med det.

  • Anonym (Mrs. Mom)
    Tue 20 Jul 2021 22:22
    #56

    Ja. Flera gånger. Gift i årtionden. Min man vet om det, han tycker det är märkligt men inget mer än så. Är din partner OK med det så kör på tycker jag. Så länge det bara är passion på internet och inget mer så kan jag inte se var han skulle tycka det är fel. Prata med han om det.

  • Småvar­mt
    Wed 21 Jul 2021 15:09
    #57

    Min partner som jag skrev är inte en det är min fru. Vi har varit gifta 35 år men nu har hon sedan många år ett svårt handikapp. Vårat sexliv är noll jag tillfredsställer mig själv nästan dagligen vilket är skönt men i längden tråkigt. Det är därav tanken om en nätvän kommit utbyte av lite eggande text kan ju vara mysigt. Ett litet förtydligande bara.

  • Småvar­mt
    Wed 21 Jul 2021 15:11
    #58

    Det ska förstås stå inte en man.

  • Anonym (Norna­n)
    Wed 21 Jul 2021 18:55
    #59

    Småvarmt kan du inte berätta vad din fru har fö handikapp som gör att ni inte kan ha sex.

  • Anonym (Mr Cool)
    Wed 21 Jul 2021 19:34
    #60

    Jag skulle säga att nätromans är helt harmlöst. Träffa å fika är ok. Hångel räknas inte heller dito petting men om ni har oral- eller analsex så är du i gränslandet (dito pegging). Ett riktigt knull med sprut i fittan är definitivt otrohet!

Svar på tråden Nätromans om man är gift?