• Anonym (älska­re i tanken­)
    Sun 31 Jan 2021 18:29
    5712 visningar
    235 svar
    235
    5712

    Nätromans om man är gift?

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?

  • Svar på tråden Nätromans om man är gift?
  • Småvar­mt
    Wed 21 Jul 2021 20:45
    #61

    Min fru sitter i rullstol sedan ca 12 år behöver hjälp med det mesta vilket jag och hemtjänst sköter gemensamt. Hon bär blöja hela tiden ska kläs på morgonen kläs av och läggas på kvällen. Att försöka ha sex med henne känns för mig som ett övergrepp då runkar jag hellre och hoppas att så småningom ha en nätvän.

  • Anonym (Lotta­)
    Wed 21 Jul 2021 23:24
    #62

    En fullödig nätromans, om sexchatt ingår, touchar väl gränsen till trolöshet. 

    Ja, jag har en längre erfarenhet med vänskap över nätet som i perioder väckt djupa känslor. Men inget sexchattande när vi båda varit/är upptagna. Som singlar vore det senare okej. 

  • Småvar­mt
    Thu 22 Jul 2021 06:55
    #63

    Om jag vore singel var det ju inte samma problem då kunde jag ju gå ut öppet. Kunde gå på lokal allmänt vara öppen med att jag söker någon. Nu har jag ju ett behov av diskretion och anonymitet.

  • Anonym (Otroh­et-ja!­)
    Thu 22 Jul 2021 12:57
    #64
    Småvarmt skrev 2021-07-21 20:45:27 följande:

    Min fru sitter i rullstol sedan ca 12 år behöver hjälp med det mesta vilket jag och hemtjänst sköter gemensamt. Hon bär blöja hela tiden ska kläs på morgonen kläs av och läggas på kvällen. Att försöka ha sex med henne känns för mig som ett övergrepp då runkar jag hellre och hoppas att så småningom ha en nätvän.


    Eloge att du ens är kvar i relationen.
  • Småvar­mt
    Thu 22 Jul 2021 20:18
    #65

    Tack för dom orden det är ju inte bara att lämna ett förhållande när man varit gift i 35 år. Desto känsligare är det ju när ens fru är handikappad. Alla vänner och bekanta talar alltid om vilken tur hon har som har mig. Men vist kommer tankarna ibland att få leva ett mer normalt liv. Kunna ha sex ibland resa se sig om i världen vi reste mycket medan hon kunde. Förhoppningsvis orkar man fortfarande när den dagen kommer.

  • Anonym (Lotta­)
    Fri 23 Jul 2021 03:44
    #66

    Tar det inte på krafterna att leva ett sådant dubbelliv?

    Känner ändå en viss förståelse inför din hantering!

  • Småvar­mt
    Fri 23 Jul 2021 06:51
    #67

    Ännu har jag inte börjat leva dubbelliv om jag får nöjet att göra det, vilket jag hoppas. Ska jag skriva här och berätta hur jag mår av det.

  • Anonym (Norna­n)
    Sun 25 Jul 2021 07:54
    #68

    Småvarmt ta och läs tråden Microotrohet så ser du hur det kan gå. Kan ändå känna efter dina inlägg att jag skulle unna dig en nätvän.

  • Småvar­mt
    Sun 25 Jul 2021 14:11
    #69

    Tack Nornan nu har en kvinna skrivit till mig jag är mycket glad.

  • Anonym (Skils­mässa)
    Sun 25 Jul 2021 15:26
    #70

    Ligger tyvärr just nu höggravid i skilsmässa med min man som jag älskar massor. Anledningen? Jag orkar inte mer hans ständiga kontakter med andra tjejer år efter år.

Svar på tråden Nätromans om man är gift?