• Anonym (älska­re i tanken­)
    Sun 31 Jan 2021 18:29
    5717 visningar
    235 svar
    235
    5717

    Nätromans om man är gift?

    Vart går gränsen för otrohet anser ni?

    Skulle ni anse att en nätromans på avstånd med en person du aldrig ämnar träffa är att vara otrogen? Låt säga att den pågått ett längre tag och innehållit både åtrå, sexchattande och även djupa konversationer och vänskapliga förtroenden. Något som mest fungerat som en flykt eller krydda i en ganska trisst och stagnerat liv? Båda älskar sina partners och vill förbli i de relationerna.

    Någon som haft nåt liknande?

  • Svar på tråden Nätromans om man är gift?
  • Anonym (Anony­ym)
    Tue 3 Aug 2021 08:35
    +1
    KimLinnefeldt skrev 2021-08-03 06:20:59 följande:

    OK, du klassar det alltså så. Det är tydligen viktigt för dig att "klassa" ett beteende.

    Ett annat sätt att se det är att fundera över vilken skada det gör. Om den andra parten aldrig får veta att jag har ett hemligt chattliv så skadas hon inte. Skulle hon få reda på det så vet jag inte hur skadande det skulle vara. Troligen inte så mycket eftersom det inte är ett fullgånget övertramp.

    Inte heller blir jag så påverkad av nätromansen att jag investerar mindre eller sämre i vårt förhållande. Tvärtom så berikar det. Jag får inspiration till vårt sexliv, jag får testa mina gränser och lära mig mer om mig själv och mina behov, och idéer om hur jag kan göra det skönt för henne. Jag får inspiration för onani vilket avlastar min kvinna från krav och tjat om mer gemensam sex. 

    Om hon har ett eget fantasiliv vid sidan om så är det okej. Man kan inte vara allt för varandra. Om hon blir lycklig av lite digitalhångel så gratulerar jag henne. Jag vill att hon ska vara lycklig. Klassning överflödig.


    Alla beteenden klassas på ett eller annat sätt. Även inom forskning.

    Sedan vet jag inte hur länge du har legat i sängen bredvid din fru. Kollat på henne, och försökt intala dig själv att detta är rätt. För detta är bland det sjukaste jag läst. För varje rad jag läser blir jag endast mer äcklad över er män, även kvinnor som tycker det är okej att bedra eran livspartner. Nej det är INTE okej, eller en fördel för din partner att du sitter bakom en chattskärm och beskriver hur du vill knulla dem. Nej det är absolut INTE okej att bli upphetsad över att känna hur spännande det är att bedra din partner. För att sedan ursäkta erat vidriga beteende med att det är ?inspirerande? för erat sexliv.

    Det är ett ord jag endast behöver tillväga och det är KOMMUNIKATION. Om du känner att du har tröttnat på ert sexliv, eller att det är något glöd som fattas. BERÄTTA DET. Samtala med din partner och tala om för henne hur du känner. Ni kan experimentera med varandra, köpa sexleksaker, testa olika ställningar eller komma överens om något tillsammans. Allt behöver inte handla om sex helt enkelt, låter mer som att du är sexberoende. Sedan att du ytterligare försöker få dig att känna dig bättre som människa, genom att dölja att du är otrogen mot henne. Förstår du inte hur skrattretande det är? Hur fel det är? Nej, för där sitter du/ni och tror att det är mindre skadande för partnern att inte få veta att du/ni är otrogna. Det är en självklarhet att hon inte blir berörd att inte få reda på att du är ett otroget svin. Däremot ligger det på dig att vara en trogen man. Det funkar dock inte, för här sitter du och berättar för mig vilka ?fördelar? det tillbringar. Stackars partner.

    Otrogen mot någon som älskar dig. Som tar hand om dig och finns där för dig. Hur kan ni seriöst sitta med skam i kroppen och skriva dessa saker, medan eran partner oskyldigt går omkring och är omedveten om allt som sker bakom deras rygg.
  • Anonym (Otroh­et-ja!­)
    Tue 3 Aug 2021 09:13
    Anonym (Anonyym) skrev 2021-08-03 08:35:22 följande:
    Alla beteenden klassas på ett eller annat sätt. Även inom forskning.

    Sedan vet jag inte hur länge du har legat i sängen bredvid din fru. Kollat på henne, och försökt intala dig själv att detta är rätt. För detta är bland det sjukaste jag läst. För varje rad jag läser blir jag endast mer äcklad över er män, även kvinnor som tycker det är okej att bedra eran livspartner. Nej det är INTE okej, eller en fördel för din partner att du sitter bakom en chattskärm och beskriver hur du vill knulla dem. Nej det är absolut INTE okej att bli upphetsad över att känna hur spännande det är att bedra din partner. För att sedan ursäkta erat vidriga beteende med att det är ?inspirerande? för erat sexliv.

    Det är ett ord jag endast behöver tillväga och det är KOMMUNIKATION. Om du känner att du har tröttnat på ert sexliv, eller att det är något glöd som fattas. BERÄTTA DET. Samtala med din partner och tala om för henne hur du känner. Ni kan experimentera med varandra, köpa sexleksaker, testa olika ställningar eller komma överens om något tillsammans. Allt behöver inte handla om sex helt enkelt, låter mer som att du är sexberoende. Sedan att du ytterligare försöker få dig att känna dig bättre som människa, genom att dölja att du är otrogen mot henne. Förstår du inte hur skrattretande det är? Hur fel det är? Nej, för där sitter du/ni och tror att det är mindre skadande för partnern att inte få veta att du/ni är otrogna. Det är en självklarhet att hon inte blir berörd att inte få reda på att du är ett otroget svin. Däremot ligger det på dig att vara en trogen man. Det funkar dock inte, för här sitter du och berättar för mig vilka ?fördelar? det tillbringar. Stackars partner.

    Otrogen mot någon som älskar dig. Som tar hand om dig och finns där för dig. Hur kan ni seriöst sitta med skam i kroppen och skriva dessa saker, medan eran partner oskyldigt går omkring och är omedveten om allt som sker bakom deras rygg.
    Jag håller med dig exakt. Speciellt det sista du skrev. Jag tycker också så. Undantaget är signaturen "småvarmt" vars hustru är handikappad.
  • Anonym (Norna­n)
    Tue 3 Aug 2021 10:10
    +1

    Håller med om att småvarmt är ett undantag nu skriver han att han har mail kontakt med någon. Jag är inte så säker men om jag inte varit i ett bra förhållande hadde jag skrivit till honom. Han verkar vara värd det.

  • Anonym (Otroh­et-ja!­)
    Tue 3 Aug 2021 10:19
    Anonym (Nornan) skrev 2021-08-03 10:10:40 följande:

    Håller med om att småvarmt är ett undantag nu skriver han att han har mail kontakt med någon. Jag är inte så säker men om jag inte varit i ett bra förhållande hadde jag skrivit till honom. Han verkar vara värd det.


     Ja faktiskt. Håller med dig. Jäkligt starkt gjort att ta hand om sin fru på det sättet. All heder, verkligen. Får alla jävla män som sitter och runkar / chattar till insta och tycker det är okej att sexchatta / flirta med andra fast de är i relationer att framstå som patetiska. Jag har följt den här tråden och försökt verkligen förstå hur vissa tänker men jag håller fan fast vid det jag tyckt från början.  Så- Nätromans om man är gift? Svar- 10 bajsemojis av 10 möjliga. ja. Man är otrogen.
  • Anonym (Ööö)
    Tue 3 Aug 2021 10:51

    Jag håller inte med om att Småvarmt kan gömma sig bakom att hans fru är handikappad. Vet hon om det och tycker det är ok så fine men inte annars. Ska han tyckas synd om, det är väl ändå ingen som tvingar han att stanna. Så jäkla lätt att dra tyck synd om mig kortet och sexchatta lite. Jag tycker det är patetiskt faktiskt. Ska han verka så duktig inför dem de känner, jo jo. Men som sagt är hon ok med det så säger jag inget om det.

  • Anonym (Norna­n)
    Tue 3 Aug 2021 15:34

    Ööö vist kan det vara båg från början till slut tycka synd om syndromet. Jag har följt smavarmts inlägg i tråden sedan han började skriva här. Det känns äkta för mig svårt att

    hålla i en lögn helt och fullt. Annars måste man ju ta det mesta som skrivs här med ett leende

    alla män har organ som är 20-25 cm och dom är allt en kvinna kan önska sig. Hade jag inte

    mitt underbara förhållande med en man som har en perfekt snopp på ca 14 cm och är en

    fantastisk älskare. Då skulle jag kunna kontakta smavarmt jag tror det är äkta.

  • Anonym (Anony­ym)
    Tue 3 Aug 2021 15:47

    Hur kan ?småvarmt? vara ett undantag?? Han är minst lika skyldig som alla andra otrogna män. Spelar ingen roll om hans fru är handikappad, oavsett komplikation så giver det inget grönt kort för att vara otrogen mot någon man påstår sig älska. Om han nu känner sig så ensam, buhuu för den delen, kan han göra henne en tjänst genom att avbryta relationen. Om någon är ett offer, så är det hans fruga.

    Ni som ursäktar hans beteende, är minst lika hemska dessutom. Han är inget offer, han är en mansgris.

  • Anonym (Ööö)
    Tue 3 Aug 2021 15:56
    +1

    Äkta eller inte så tycker jag utefter det han har skrivit är otrohet. Bara för att en människa är rullstolsburen, är kroniskt sjuk i något så är det också en människa som bör behandlas med respekt och ärlighet. Han kunde tänka sig skriva med en 25-åring och han är 60+ bara det, har de barn är väl de äldre. Men ni som går på tyck synd om kortet för min fru är sjuk, omg så avtändande.

  • Tue 3 Aug 2021 16:19
    Anonym (Anonyym) skrev 2021-08-03 08:35:22 följande:
    Alla beteenden klassas på ett eller annat sätt. Även inom forskning.

    Sedan vet jag inte hur länge du har legat i sängen bredvid din fru. Kollat på henne, och försökt intala dig själv att detta är rätt. För detta är bland det sjukaste jag läst. För varje rad jag läser blir jag endast mer äcklad över er män, även kvinnor som tycker det är okej att bedra eran livspartner. Nej det är INTE okej, eller en fördel för din partner att du sitter bakom en chattskärm och beskriver hur du vill knulla dem. Nej det är absolut INTE okej att bli upphetsad över att känna hur spännande det är att bedra din partner. För att sedan ursäkta erat vidriga beteende med att det är ?inspirerande? för erat sexliv.

    Det är ett ord jag endast behöver tillväga och det är KOMMUNIKATION. Om du känner att du har tröttnat på ert sexliv, eller att det är något glöd som fattas. BERÄTTA DET. Samtala med din partner och tala om för henne hur du känner. Ni kan experimentera med varandra, köpa sexleksaker, testa olika ställningar eller komma överens om något tillsammans. Allt behöver inte handla om sex helt enkelt, låter mer som att du är sexberoende. Sedan att du ytterligare försöker få dig att känna dig bättre som människa, genom att dölja att du är otrogen mot henne. Förstår du inte hur skrattretande det är? Hur fel det är? Nej, för där sitter du/ni och tror att det är mindre skadande för partnern att inte få veta att du/ni är otrogna. Det är en självklarhet att hon inte blir berörd att inte få reda på att du är ett otroget svin. Däremot ligger det på dig att vara en trogen man. Det funkar dock inte, för här sitter du och berättar för mig vilka ?fördelar? det tillbringar. Stackars partner.

    Otrogen mot någon som älskar dig. Som tar hand om dig och finns där för dig. Hur kan ni seriöst sitta med skam i kroppen och skriva dessa saker, medan eran partner oskyldigt går omkring och är omedveten om allt som sker bakom deras rygg.

    Att det finns en diskrepans mellan partners sexlust och experimentlusta är antagligen det vanligaste samtalsämnet av den typen i parrelationer. Menar du att någons sex- och experimentlusta ändras genom ett trollslag med kommunikation? Att bakomliggande orsaker helt plötsligt försvinner? Att stressen försvinner om man föreslår sexleksaker eller en ny ställning(Vad du nu är i för förhållande där det finns en ställning man inte prövat att ta fram ur hatten?)
    En naiv förenkling. Hur ofta är lust förknippat med det rent sexuella? Lust och olust till sin partner hänger ihop med helt andra mentala värden och beteende inom relationen. Man kan ha sexlust, men inte lust till närhet med sin partner.
    Den enskildes lust påverkas av mängder med faktorer. Levnadssituation, stress, medicinering, sjukdomar och många fler. Det ändrar man inte på genom att köpa en vibrator. 


    Sex är ett av människans mest grundläggande behov. Närhet nästan lika viktigt. Trygghet ett annat. Att inte möta upp eller beröva en partner någon av dessa har alltid konsekvenser. 
    Många i den här typen av trådar gillar att tala om svek inom relationer. 
    Var ligger sveket och hur kan man definiera det? Om ena parten efter tid blir inåtvänd och avvisande - sex, mys och kramar minskar drastiskt eller försvinner helt. Är det ett svek? Ska den anda parten köpa läget och beröva sig själv basala behov? 
    För mig är det ett väldigt ensidigt tankesätt. Jag vill uppfylla min partners behov. Kan jag inte det vill jag inte stå i vägen för att denne gör det. Varför skulle jag vilja lägga locket på min partners lycka och utveckling? För att jag själv skulle känna mig otillräcklig som inte kan uppfylla alla behov? För mig är det att sätta mina egna behov framför partnerns. Egoistiskt


    Om man är understimulerad och vänder sig till nätet är man sexberoende? Du tar väldigt grova ord och generaliseringar i munnen. Du verkar definitivt inte veta vad det innebär med ett sexberoende. 


     

  • Anonym (Lotta­)
    Tue 3 Aug 2021 20:49

    Ytterligare respons till Skilsmässa inlägg 113

    Ja, nu är älskarinna ämnet mer konkret uppe på bordet. Min man menar den ursprungliga nätromansen stalkat honom i flera år, och därmed att han upplevt ett tvång att svara. På nåt sätt verkar han uppriktigt ärlig när han säger detta. Inga nya träffar i verkliga livet, där min limit löper för otrohet. Vi sammanstrålar på nytt i nästa vecka och kommer ha fördjupade samtal.

    Hur går det för dig/er?   

Svar på tråden Nätromans om man är gift?