• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Jonnynilsson
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 10:34:05 följande:
    Du skall vara väldigt glad för att du inte gjorde det om det nu mot förmodan finns någon sanning i detta. Att utge sig för att var någon annan är högst olagligt och det är det också att läsa andras mail, sms och liknande. Man kan tycka vad man vill om otrohet men det är på inget sätt något olagligt så att bryta mot lagen för att finna bevis för en otrohet är väldigt osmart.
    Åter en som försvarar en misstänkt otrohet. Kryp tillbaka under din sten är du snäll.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (I know) skrev 2021-02-03 10:28:23 följande:

    Många gånger kan otrohet bla handla om lättillgänglighet. Att man byter mobiler och sånt skit är ju bara på film. Nu för tiden har du din älskare/ älskarinna i mobilen. Lättillgängligt och smidigt Bara ett mess ifrån en dejt.

    Konfrontera och ställ frågan. Och bered dig på svaret. Fundera sen på vad du vill. Finns tilliten kvar? För oavsett vad du (TS) fått svar måste du acceptera det och gå vidare.

    Lycka till!


    Ja alla verkar ju vara så Ooootrooligt "smarta" och verkar tro att otrohetsaffärer är som hämtat ur en spionroman. Jag har ju som du alltid trott att tillfället gör syndaren, lite sprit på en firmafest och en komplimang när det är lite si och så hemma osv. Jo konfrontation måste ju komma ska försöka ställa om och leka detektiv först så man har lite mer att gå på (om det finns)
  • Anonym (Djävulens advokat)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-03 10:45:10 följande:
    Ja alla verkar ju vara så Ooootrooligt "smarta" och verkar tro att otrohetsaffärer är som hämtat ur en spionroman. Jag har ju som du alltid trott att tillfället gör syndaren, lite sprit på en firmafest och en komplimang när det är lite si och så hemma osv. Jo konfrontation måste ju komma ska försöka ställa om och leka detektiv först så man har lite mer att gå på (om det finns)
    Det finns ju appar där man kan spåra sin telefon, var den varit osv.... Jag läste om en person för några år sen som på nåt sätt använde Google maps (?) för att spåra hur han/hon rörde sig över landet och slutresultatet blev en bild eller en text. Kul grej iaf. Folk har ju "run trackers" och annat så de ser precis vilka sträckor de sprungit för dagen. Jag bara tänker högt :) Inte en uppmaning eller så...
  • Tukt
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 10:34:05 följande:
    Du skall vara väldigt glad för att du inte gjorde det om det nu mot förmodan finns någon sanning i detta. Att utge sig för att var någon annan är högst olagligt och det är det också att läsa andras mail, sms och liknande. Man kan tycka vad man vill om otrohet men det är på inget sätt något olagligt så att bryta mot lagen för att finna bevis för en otrohet är väldigt osmart.
    Högst tveksamt om det skulle vara ett brott. Lagen om urkundsförfalskning är så vitt jag vet inte skriven så. Skulle också tro att en tingsrätt åtalar någon för dataintrång för man svarar på en älskarens SMS. Än mindre att att kvinnan i det här fallet skulle ha mage att göra det.
  • Tukt
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-03 10:01:53 följande:
    Jo det finns ju gemensamma barn som också är en faktor. Vi hade ett uppehåll innan barnen men hittade tillbaka till varandra mest på egen hand men också efter tips från en bra terapeut och sedan dess har allting fungerat fint för oss så detta kom som ett blixtnedslag.
    Tycker också att du ska tänka på att dess mer du eftersöker detaljer runt eventuell otrohet, dess mer kommer de detaljerna göra dig själv illa. Så lek inte för mycket detektiv, det räcker nog med det du har.
    Det är ju också intressant hur de formulerar sig, inför hur du går vidare. Att man benämner varandra på ett romantiskt sätt tyder ju lite på att det är romantik  inblandat och inte enbart sex. Det kan ju betyda att de båda är benägna att skilja sig och skapa en ny familj. Vilket i sin tur gör att saker tenderar att dra ut på tiden. Och den tiden är ofta ganska jobbig, varpå det kan vara bra att du är tydlig med att sätta upp datum för vare sig skilsmässa eller återgång med terapi och annat.
  • Anonym (BBW)
    Tukt skrev 2021-02-03 11:28:39 följande:

    Högst tveksamt om det skulle vara ett brott. Lagen om urkundsförfalskning är så vitt jag vet inte skriven så. Skulle också tro att en tingsrätt åtalar någon för dataintrång för man svarar på en älskarens SMS. Än mindre att att kvinnan i det här fallet skulle ha mage att göra det.


    Kan garantera att det kan bli minst sagt bekymmersamt om man utger sig för att vara någon annan. Har från jobbet ett rätt färskt exempel på en facerape som inte handlade om att söka information och snoka utan bara om att gör något som man för stunden tyckte var lite skoj. Kan lova att det inte var det minsta skoj med polisanmälningar. förhör och annat.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Djävulens advokat) skrev 2021-02-03 10:48:43 följande:
    Det finns ju appar där man kan spåra sin telefon, var den varit osv.... Jag läste om en person för några år sen som på nåt sätt använde Google maps (?) för att spåra hur han/hon rörde sig över landet och slutresultatet blev en bild eller en text. Kul grej iaf. Folk har ju "run trackers" och annat så de ser precis vilka sträckor de sprungit för dagen. Jag bara tänker högt :) Inte en uppmaning eller så...
    Tänkte börja med att kolla GPS i hennes bil, den står ju på mig så rent rättsligt bör det ju inte vara några problem att kolla upp var bilen befunnit sig och om man kan hitta avvikelser där.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-02-03 12:06:36 följande:
    Fast dom behöver inte ha träffats hemma knäppskalle.. Dom kan ju ha åkt till ett hotell eller befunnit sig på ett ställe när de borde varit på jobbet rent tidsmässigt..
    Ja många som skriver som har lite otur när dem tänker.....
  • Tukt
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 11:41:54 följande:
    Kan garantera att det kan bli minst sagt bekymmersamt om man utger sig för att vara någon annan. Har från jobbet ett rätt färskt exempel på en facerape som inte handlade om att söka information och snoka utan bara om att gör något som man för stunden tyckte var lite skoj. Kan lova att det inte var det minsta skoj med polisanmälningar. förhör och annat.
    Men det är skillnad på att göra ett medvetet dataintrång, om än på skoj, och på att skicka ett sms för att se om någon är otrogen. Och som jag också skrev så lär anmälningsbenägenheten ändå vara mikroskopisk.
    Och i sammanhanget  med all skit som TS och hans fru kommer att ha, är det nog en fjärt i universum om det ändå skulle anmälas.
    Känns som du hakat upp dig på en ickefråga av oklar anledning.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-02-03 12:06:36 följande:

    Fast dom behöver inte ha träffats hemma knäppskalle.. Dom kan ju ha åkt till ett hotell eller befunnit sig på ett ställe när de borde varit på jobbet rent tidsmässigt..


    Och är då så obegåvad att dom inte tar en taxi, åker kollektivt eller sammåker i en bil som någon av parterna äger eller på annat sätt har full koll på. Du får ursäkta men begåvningen på detta troll är inget som imponerar. Jag har lekt otrohetslekar i mer än 10 år så jag har rätt bra koll på hur man gör om man inte är totalt obegåvad.
Svar på tråden Otrohet?