• Anonym (zacke­)
    Wed 3 Feb 2021 08:49
    19143 visningar
    450 svar
    450
    19143

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (VS)
    Wed 3 Feb 2021 12:19
    #33

    Jobbigt läge TS!

    Är hon borta utanför kvällstid nu i dessa corona-tider? 
    Om inte så betyder det ju att de träffas på arbetstid (om det nu är nåt????)

    Om du är orolig, ingen ide att konfrontera förrän du vet mer.
    - Kolla närvaro via GPS.
    - Kolla om din fru, efter denna incident, börjat låsa sin telefon.(Ökar ju risken att det faktiskt är nåt)
    - Se om du kan "råka" få fel telefon igen, kolla då igenom Messenger och andra appar för chat etc som inte inbegriper att nummer står i telefonboken?
    - Vart jobbar "mannen längre ner på gatan", är det i geografisk närhet till där din fru jobbar? (Kollas lämpligen via LinkedIn)
    - Bor "mannen längre ner på gatan" själv ? Singel = större risk.

    Kom ihåg, (vad än vissa andra försöker tuta i dig här) det är din rätt att få veta om din fru bedrar dig!

  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Wed 3 Feb 2021 12:25
    #34
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 12:13:45 följande:
    Och är då så obegåvad att dom inte tar en taxi, åker kollektivt eller sammåker i en bil som någon av parterna äger eller på annat sätt har full koll på. Du får ursäkta men begåvningen på detta troll är inget som imponerar. Jag har lekt otrohetslekar i mer än 10 år så jag har rätt bra koll på hur man gör om man inte är totalt obegåvad.
    Dem flesta hoppas jag inte är som du. Utan är tyvärr med om det för första gången. Dem flesta tror jag knappast är "proffs" på otrohetsaffärer utan som det har skrivits tidigare majoriteten av all otrohet är en gång på fyllan typ. 
  • Wed 3 Feb 2021 12:42
    #35
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 12:13:45 följande:
    Och är då så obegåvad att dom inte tar en taxi, åker kollektivt eller sammåker i en bil som någon av parterna äger eller på annat sätt har full koll på. Du får ursäkta men begåvningen på detta troll är inget som imponerar. Jag har lekt otrohetslekar i mer än 10 år så jag har rätt bra koll på hur man gör om man inte är totalt obegåvad.
    Jag har haft flera otrohets affärer och ibland med flera olika kvinnor under samma period. Vem skulle åka taxi mellan dem träffarna? snacka om att dra på sig misstänksamhet låter ju allmänt korkat i min mening och jäkligt dyrt. Nej jag har alltid tagit egen bil, för snabbheten och smidigheten sen har man ju valt plats istället där man har en bra förklaring på varför man varit där. Leka hemlig agent det tillhör filmens värld, då skulle ju hela världen rotera runt din otrohet och vem är så korkad att man vill leva så. Åka kommunalt? ja kanske om du gör det normalt fram och tillbaka till jobbet aldrig annars det skulle ta för lång tid. Vill man dessutom ha något mer än en snabbis i bilen så har jag alltid tagit in på Hotell och valt bra tillfällen som fungerar och inte verkar konstiga typ när frun varit bortrest. Man ska aldrig någonsin vara i någons hem, dels kan man lämna onödiga oförsiktiga spår och så mycket större risk att bli påkommen eller om någons partner blir misstänksam och vill följa efter då leder man dem ju till lejonkulan.
  • Wed 3 Feb 2021 12:42
    #36
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 12:13:45 följande:
    Och är då så obegåvad att dom inte tar en taxi, åker kollektivt eller sammåker i en bil som någon av parterna äger eller på annat sätt har full koll på. Du får ursäkta men begåvningen på detta troll är inget som imponerar. Jag har lekt otrohetslekar i mer än 10 år så jag har rätt bra koll på hur man gör om man inte är totalt obegåvad.
    Jag har haft flera otrohets affärer och ibland med flera olika kvinnor under samma period. Vem skulle åka taxi mellan dem träffarna? snacka om att dra på sig misstänksamhet låter ju allmänt korkat i min mening och jäkligt dyrt. Nej jag har alltid tagit egen bil, för snabbheten och smidigheten sen har man ju valt plats istället där man har en bra förklaring på varför man varit där. Leka hemlig agent det tillhör filmens värld, då skulle ju hela världen rotera runt din otrohet och vem är så korkad att man vill leva så. Åka kommunalt? ja kanske om du gör det normalt fram och tillbaka till jobbet aldrig annars det skulle ta för lång tid. Vill man dessutom ha något mer än en snabbis i bilen så har jag alltid tagit in på Hotell och valt bra tillfällen som fungerar och inte verkar konstiga typ när frun varit bortrest. Man ska aldrig någonsin vara i någons hem, dels kan man lämna onödiga oförsiktiga spår och så mycket större risk att bli påkommen eller om någons partner blir misstänksam och vill följa efter då leder man dem ju till lejonkulan.
  • Anonym (Djävu­lens advoka­t)
    Wed 3 Feb 2021 12:52
    #37
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-03 11:53:45 följande:
    Tänkte börja med att kolla GPS i hennes bil, den står ju på mig så rent rättsligt bör det ju inte vara några problem att kolla upp var bilen befunnit sig och om man kan hitta avvikelser där.
    Det är så klart helt lagligt att se över gps-uppgifter i din egen bil! Jag läste förresten om en kvinna som lämnat en inspelningsapparat i bilen, för ljudupptagning. (Hennes kille/man var otrogen och hon "visste" men hade inte hårda bevis, han ljög bort alla hennes ifrågasättanden.)
  • Anonym (BBW)
    Wed 3 Feb 2021 13:17
    #38
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-03 12:25:57 följande:

    Dem flesta hoppas jag inte är som du. Utan är tyvärr med om det för första gången. Dem flesta tror jag knappast är "proffs" på otrohetsaffärer utan som det har skrivits tidigare majoriteten av all otrohet är en gång på fyllan typ. 


    Ja men om det är en gång på fyllan på en fest eller liknande så lämnar man inga digitala spår och om man sedan går vidare så blir man självklart försiktig med vilka spår man lämnar.
  • Anonym (ooo)
    Wed 3 Feb 2021 13:22
    #39
    +1

    Men du svarade ju och du hörde vad mannen sa? Det räcker väl som bevis. Vad mer behöver du ha? Du kommer märka på hennes reaktion om det är något fuffens på gång eller inte. Har bara svårt att komma på något annat än otrohet när någon ringer och säger "goding" och "tack för senast det var underbart"  - kan du själv komma på något som hon skulle kunna bortförklara detta med? 

    Ring upp mannen annars, eller gå dit och knacka på och säg att du vill prata, innan du säger något till henne. Du kommer ju märka på honom om han blir nervös osv. Fråga honom varför han sa så där i telefonen. 

  • Anonym (BBW)
    Wed 3 Feb 2021 13:22
    #40
    Tukt skrev 2021-02-03 12:13:08 följande:

    Men det är skillnad på att göra ett medvetet dataintrång, om än på skoj, och på att skicka ett sms för att se om någon är otrogen. Och som jag också skrev så lär anmälningsbenägenheten ändå vara mikroskopisk.

    Och i sammanhanget  med all skit som TS och hans fru kommer att ha, är det nog en fjärt i universum om det ändå skulle anmälas.

    Känns som du hakat upp dig på en ickefråga av oklar anledning.


    Där skall du nog tänka om. Kan garantera att jag utan att tveka skulle anmäla alla former av försök till intrång eller försök till att utge sig för att vara jag. I detta läge blir det ett smutsigt krig och är det något jag är känd för så är det att vars totalt hänsynslös om det kommer till smutsiga krig.
  • Anonym (Andre­as)
    Wed 3 Feb 2021 14:02
    #41
    +1
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 12:13:45 följande:

    Och är då så obegåvad att dom inte tar en taxi, åker kollektivt eller sammåker i en bil som någon av parterna äger eller på annat sätt har full koll på. Du får ursäkta men begåvningen på detta troll är inget som imponerar. Jag har lekt otrohetslekar i mer än 10 år så jag har rätt bra koll på hur man gör om man inte är totalt obegåvad.


    Och du är mer än lovligt naiv i din lilla värld om du tror att alla otrogna tänker som du. Alla har inte heller samma förutsättningar som du. Alla utgår ifrån sin egen verklighet.

    Jag har varit otrogen i flera år jag också och att vara det med en person i min omedelbara närhet som jag dessutom jobbade och umgicks med var det bästa alibit ever.
  • Anonym (BBW)
    Wed 3 Feb 2021 14:08
    #42
    Anonym (Andreas) skrev 2021-02-03 14:02:43 följande:

    Och du är mer än lovligt naiv i din lilla värld om du tror att alla otrogna tänker som du. Alla har inte heller samma förutsättningar som du. Alla utgår ifrån sin egen verklighet.

    Jag har varit otrogen i flera år jag också och att vara det med en person i min omedelbara närhet som jag dessutom jobbade och umgicks med var det bästa alibit ever.


    Tycker nog att du själv svarade på frågan vem av oss det är som är naiv. På vilket sätt hindrar det att man är försiktig med vilka spår man lämnar efter sig bara för att man är bekanta på sedan tidigare. Har haft både kollegor och affärsbekanta som älskare och då är i alla fall jag extra försiktig med vilka spår som finns.
Svar på tråden Otrohet?