• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (zacke)
    Anonym (VS) skrev 2021-02-03 12:19:53 följande:

    Jobbigt läge TS!

    Är hon borta utanför kvällstid nu i dessa corona-tider? 
    Om inte så betyder det ju att de träffas på arbetstid (om det nu är nåt????)

    Om du är orolig, ingen ide att konfrontera förrän du vet mer.
    - Kolla närvaro via GPS.
    - Kolla om din fru, efter denna incident, börjat låsa sin telefon.(Ökar ju risken att det faktiskt är nåt)
    - Se om du kan "råka" få fel telefon igen, kolla då igenom Messenger och andra appar för chat etc som inte inbegriper att nummer står i telefonboken?
    - Vart jobbar "mannen längre ner på gatan", är det i geografisk närhet till där din fru jobbar? (Kollas lämpligen via LinkedIn)
    - Bor "mannen längre ner på gatan" själv ? Singel = större risk.

    Kom ihåg, (vad än vissa andra försöker tuta i dig här) det är din rätt att få veta om din fru bedrar dig!


    Nej hon är inte borta särskilt mycket nu när det är Covid tider...mycket möten sker ju digitalt nu istället. Men innan så har det varit mycket möten och konferenser etc men det ligger ju något år bakåt i tiden nu. Hon hanterar inte telefonen annorlunda än vad hon brukar bedömer jag, den ligger som vanligt på soffbordet. Har inte kollat än om hon har bytt inloggning än...ska försöka kolla ikväll.
    Mannen är inte singel utan har familj och längre ner på gatan låter som han är en granne men riktigt så är det ju inte, gatan är lång och han bor väl någon halv kilometer ifrån oss.
  • Tukt
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 13:22:29 följande:
    Där skall du nog tänka om. Kan garantera att jag utan att tveka skulle anmäla alla former av försök till intrång eller försök till att utge sig för att vara jag. I detta läge blir det ett smutsigt krig och är det något jag är känd för så är det att vars totalt hänsynslös om det kommer till smutsiga krig.
    Jo, fast nu handlar ju inte den här tråden om dig. Är helt övertygad om att du är helt hänsynslös utifrån hur du argumenterar. Men nu handlar den  tråden specifikt om TS och kanske också generellt för hur de flertalet resonerar.
    Och har man barn så slår i regel all typ av hänsynslöshet tillbaks mot en själv. Om man ens kommer dit. De flesta är arga, ledsna, sårade, men är vuxna nog att inte skapa ett krig. I synnerhet inte när det finns barn med i bilden.
  • Anonym (BBW)
    Tukt skrev 2021-02-03 14:31:04 följande:

    Jo, fast nu handlar ju inte den här tråden om dig. Är helt övertygad om att du är helt hänsynslös utifrån hur du argumenterar. Men nu handlar den  tråden specifikt om TS och kanske också generellt för hur de flertalet resonerar.

    Och har man barn så slår i regel all typ av hänsynslöshet tillbaks mot en själv. Om man ens kommer dit. De flesta är arga, ledsna, sårade, men är vuxna nog att inte skapa ett krig. I synnerhet inte när det finns barn med i bilden.


    Det är självklart upp till dig om du tror på detta. Jag känner allt för många som i vissa lägen blir helt hänsynslösa och hämndlystna för att chansa. Kan också berätta en lite hemlighet. Barn är det bästa vapnet som finns i konflikter.
  • Anonym (Djävulens advokat)
    Anonym (ooo) skrev 2021-02-03 13:22:14 följande:

    Ring upp mannen annars, eller gå dit och knacka på och säg att du vill prata, innan du säger något till henne. Du kommer ju märka på honom om han blir nervös osv. Fråga honom varför han sa så där i telefonen. 


    Ja det var ju en bra idé! Fast jag skulle inte fråga vad han menade, jag hade frågat rakt ut hur länge han haft en relation med min fru. En rak fråga blir svårare att slingra sig ifrån. En dålig bortförklaring kan vara att han skämtade om "goding" och att det var "underbart" kan betyda ett trevligt samtal över en kaffe. Fullständig lögn så klart men att fråga rakt ut är bättre.
  • Anonym (VS)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-03 14:16:22 följande:
    Nej hon är inte borta särskilt mycket nu när det är Covid tider...mycket möten sker ju digitalt nu istället. Men innan så har det varit mycket möten och konferenser etc men det ligger ju något år bakåt i tiden nu. Hon hanterar inte telefonen annorlunda än vad hon brukar bedömer jag, den ligger som vanligt på soffbordet. Har inte kollat än om hon har bytt inloggning än...ska försöka kolla ikväll.
    Mannen är inte singel utan har familj och längre ner på gatan låter som han är en granne men riktigt så är det ju inte, gatan är lång och han bor väl någon halv kilometer ifrån oss.

    Låter ju rätt konstigt detta.

    Så enda möjligheten att träffas vore alltså under arbetstid?
    Jobbar hon hemifrån på heltid och jobbar du hemifrån på heltid?
    Dvs finns det ens ett tidsfönster då hon kunnat träffa denne man om man ser bakåt några veckor?

    Ifall hon inte jobbar heltid hemifrån:
    Har du kollat upp om deras respektive arbetsplatser ligger nära varandra? 

    Kolla som sagt inloggning på telefonen, borde väl ge en fingervisning om det finns nåt att dölja.

    Anta ingenting än, du vet för lite fortfarande. Gräv vidare 

  • Anonym (VS)

    Kom på en sak till du kan kolla.{#emotions_dlg.djavulsk}

    Om du får tag i hennes telefon, se ifall hon har ringt tillbaka till hans nummer alt raderat hans nummer.

  • Anonym (zacke)
    Anonym (VS) skrev 2021-02-03 14:42:54 följande:

    Låter ju rätt konstigt detta.

    Så enda möjligheten att träffas vore alltså under arbetstid?
    Jobbar hon hemifrån på heltid och jobbar du hemifrån på heltid?
    Dvs finns det ens ett tidsfönster då hon kunnat träffa denne man om man ser bakåt några veckor?

    Ifall hon inte jobbar heltid hemifrån:
    Har du kollat upp om deras respektive arbetsplatser ligger nära varandra? 

    Kolla som sagt inloggning på telefonen, borde väl ge en fingervisning om det finns nåt att dölja.

    Anta ingenting än, du vet för lite fortfarande. Gräv vidare 


    Hon har jobbat några dagar hemifrån då och då
  • Tukt
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 14:37:09 följande:
    Det är självklart upp till dig om du tror på detta. Jag känner allt för många som i vissa lägen blir helt hänsynslösa och hämndlystna för att chansa. Kan också berätta en lite hemlighet. Barn är det bästa vapnet som finns i konflikter.
    Ja, det finns det säkert. Men att utgå från att alla ska bete sig som egoistiska arslen kan  i sig vara en smula kontraproduktivt. Framför allt så tror jag flertalet faktiskt INTE vill bli en sådan människa. Än mindre argumentera för det för att få det framstå som något naturligt och rent av berömvärt.
    Men framför allt är inte TS där än. Det är förmodligen inte det han eller familjen behöver tänka på just nu.
  • Anonym (BBW)
    Tukt skrev 2021-02-03 15:10:23 följande:

    Ja, det finns det säkert. Men att utgå från att alla ska bete sig som egoistiska arslen kan  i sig vara en smula kontraproduktivt. Framför allt så tror jag flertalet faktiskt INTE vill bli en sådan människa. Än mindre argumentera för det för att få det framstå som något naturligt och rent av berömvärt.

    Men framför allt är inte TS där än. Det är förmodligen inte det han eller familjen behöver tänka på just nu.


    Där har ju redan TS börjat enligt egen utsago så han bör nog vara beredd på krig och förmodligen ett rätt blodigt sådant, påhejat att begåvningsreserven på FL som inte har den minsta koll på vad man får och inte får göra och vad som är lagligt och olagligt. TS har gjort bort sig rejält genom att snoka och nu är det nog bara att bita i det sura äpplet.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-03 15:21:14 följande:
    Där har ju redan TS börjat enligt egen utsago så han bör nog vara beredd på krig och förmodligen ett rätt blodigt sådant, påhejat att begåvningsreserven på FL som inte har den minsta koll på vad man får och inte får göra och vad som är lagligt och olagligt. TS har gjort bort sig rejält genom att snoka och nu är det nog bara att bita i det sura äpplet.
    Är det något jag har missat? Ta har väl inte snokat utan bara råkat svara i sin frus mobil i tron att det var hans.
Svar på tråden Otrohet?