• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-04 08:48:49 följande:
    Nej, konfrontera aldrig innan du själv skaffat dig så mycket information och fakta som möjligt.
    Om du nu vill ha informationen?
    Att någon ringer till hennes telefon och säger "Hej,goding" Ville bara tacka för senast. Det var underbart!" borde väl vara tillräckligt.
    Visst lan det vara en felringning. Men man ska inte vara för naiv heller.
    Man behöver ju inte konfrontera som att man är misstänksam. 
    Bara berätta att det kom ett konstigt samtal till hennes mobil och se hennes reaktion på det.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2021-02-04 08:59:31 följande:
    Att någon ringer till hennes telefon och säger "Hej,goding" Ville bara tacka för senast. Det var underbart!" borde väl vara tillräckligt.
    Visst lan det vara en felringning. Men man ska inte vara för naiv heller.
    Man behöver ju inte konfrontera som att man är misstänksam. 
    Bara berätta att det kom ett konstigt samtal till hennes mobil och se hennes reaktion på det.
    Nej, mitt råd är att inte varna om att man är misstänksam.
    Jag förstår hur du menar och du kan absolut ha en poäng i det.
    Men att sända ut en sådan tydlig varning innebär att man berättar att man är misstänksam, partnern börjar då genast tänka på försvar och bortförklaringar,  och då menar jag att möjligheten få fram sann information minskar väldigt mycket.
    Sänd inte ut någon som helst varning innan man har fått fram så mycket information som möjligt.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-04 09:43:40 följande:
    Nej, mitt råd är att inte varna om att man är misstänksam.
    Jag förstår hur du menar och du kan absolut ha en poäng i det.
    Men att sända ut en sådan tydlig varning innebär att man berättar att man är misstänksam, partnern börjar då genast tänka på försvar och bortförklaringar,  och då menar jag att möjligheten få fram sann information minskar väldigt mycket.
    Sänd inte ut någon som helst varning innan man har fått fram så mycket information som möjligt.
    Ja,du kan nog ha rätt i det.
    Jag tänkte mest att TS kanske kunde få en möjlighet att se hennes reaktion. Om hon blir nervös eller så.
    Då vet han ju att hon kanske inte är helt ärlig.
    Men du har nog rätt,som sagt. 
    Frågan är ju bara hur han ska få fram mer bevis.
  • Gameofthrones
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-03 08:49:34 följande:

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?


    Jag tror att hon är otrogen. Jag skulle inte ha haft så bråttom och byta mobilerna. 

    -hej goding, tack för senast, 

    Jaa, du det skulle jag inte acceptera att det snackas så oavsett otrogen eller inte. 

    Och nr tillhör en person från eran gata? Njaa, det skulle jag också tolka som otrohet. Vem säger så? Räknas nästan som granne. 

    Jag har varit gift i 20 år tre fina barn. Om ngn skulle säga så till min man skulle jag direkt fråga vem fan är det där. Och säga till personen man har gränser hur man säger. Jag är inte svartsjuk av mig men det finns gränser till allt speciellt inblandning i förhållanden.
  • Anonym (FYI)

    Egentligen finns det ju skapliga bevis på att något i.a.f. pågår som inte är rumsrent... Mer eller mindre order om att stänga telefonen, samma nummer ringer ringer tre ggr. under dagen...(knappast felringning)

  • Anonym (Heart)

    Du kan ju börja med att fråga om hon känner N.N..

    Sedan kan du ju berätta att du har fått ett telefonsamtal som gör dig bekymrad.

    Och därefter föreslå att hon ringer upp honom på högtalartelefon (där du kan lyssna med) så hon kan fråga om han kan förstå varför hennes man har fått samtal som er två. Du måste stå på dig så att dom inte hinner prata ihop sig, och skulle han inte svara, be henne skicka ett mess som ber honom att ringa tillbaka snabbt.

    Vid det här laget kanske hon har något att berätta...

    Stå ändå på dig om högtalarsamtalet som ger dig möjlighet att kolla att hon är ärlig.

  • Anonym (en karl)

    Nej, det är väldigt osannolikt att det är en felringning.

    I vart fall har den uppringande nån sorts relation till TS fru. Han kan möjligen, möjligen ha förväxlat hennes nummer med nån annans i sin bekantskapskrets. Dock knappast med hans egen frus nummer. Alltså är han sannolikt otrogen, om än med en annan kvinna än TS fru. Att det skulle vara en random felringning av honom är närmast uteslutet. Hur stor är sannolikheten att en man (som är otrogen) råkar ringa fel till en kvinna i samma stad och på samma gata?

    Om jag vore i TS kläder skulle jag ligga lågt och försöka få klarhet i hur det verkligen ligger till. Med eller utan snokande.

  • Anonym (Out of bounds)

    Alltså jag har en manlig vän som minst en gång i månaden skickar sms till mig som ska till hans sambo med kram och puss och jag längtar till i helgen när vi ska.......

    Hade inte förvånat mig om han ringde fel och började med Hej goding också, faktiskt.

    Och sen- varför skulle man inte kunna ha en affär med en granne?
    Jag har en granne här som var hos oss när min man inte var hemma för hans unge ville testa vårt VR-system. Hans fru ser lite trist ut, min man är väl inte heller som han har varit men grannen och jag är fit for fight.

    Så en unge står med VR-goggles mitt i vardagsrummet och är blind och döv för han spelar FruitNinja. Vi slog oss ner i soffan och jag frågade om grannen ville ha en drink för det var på jul och vi var lite laidback så där så det blev en rejäl konjak var. När han fick konjaksglaset och våra händer rörde vid varandra såg vi på varandra på riktigt och japp, där satt den. Båda tänker på en gång "I could do you" och det blir en lite jobbig paus när våra blickar flackar till barnet, runt rummet, och tillbaka till ett förläget leende.

    Och sen fortsatte vi vara grannar igen, eftersom vi inte är skitstövlar trots allt.
    Men vet man så vet man, bara. Klick.

  • molly50
    Anonym (Out of bounds) skrev 2021-02-04 21:46:31 följande:

    Alltså jag har en manlig vän som minst en gång i månaden skickar sms till mig som ska till hans sambo med kram och puss och jag längtar till i helgen när vi ska.......

    Hade inte förvånat mig om han ringde fel och började med Hej goding också, faktiskt.

    Och sen- varför skulle man inte kunna ha en affär med en granne?
    Jag har en granne här som var hos oss när min man inte var hemma för hans unge ville testa vårt VR-system. Hans fru ser lite trist ut, min man är väl inte heller som han har varit men grannen och jag är fit for fight.

    Så en unge står med VR-goggles mitt i vardagsrummet och är blind och döv för han spelar FruitNinja. Vi slog oss ner i soffan och jag frågade om grannen ville ha en drink för det var på jul och vi var lite laidback så där så det blev en rejäl konjak var. När han fick konjaksglaset och våra händer rörde vid varandra såg vi på varandra på riktigt och japp, där satt den. Båda tänker på en gång "I could do you" och det blir en lite jobbig paus när våra blickar flackar till barnet, runt rummet, och tillbaka till ett förläget leende.

    Och sen fortsatte vi vara grannar igen, eftersom vi inte är skitstövlar trots allt.
    Men vet man så vet man, bara. Klick.


    Fast det låter ju inte riktigt som en felringning när samma nummer ringer 3 gånger till efter det första samtalet.
Svar på tråden Otrohet?