• Anonym (zacke­)
    Wed 3 Feb 2021 08:49
    19129 visningar
    450 svar
    450
    19129

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Thu 4 Feb 2021 22:53
    #90

    Så ni har exakt likadan bakgrundsbild och/eller skärmsläckare ? Har också extremt svårt att tro att det inte är en trolltråd.

  • Anonym (Man49­)
    Fri 5 Feb 2021 00:11
    #91

    Avvakta gör ingenting

    Nu vet du att nåt är i görningen

    Varför ska din tjej ha kontakt med en granne längre ner på gatan ?

    När har dom tillfällen att träffas ?

    Du kan säkert komma på något sätt att skaffa mer bevis. I värsta fall om de träffas i ert hus rigga upp nån kamera eller liknande.

    Var lugn och hitta på nån fälla för henne även om det just nu är skit svårt att vara lugn , ta hjälp av nån nära vän att snacka med om läget.

    Fanns det inga skicka meddelanden i telefonen ?

    Sociala medier , chattande ?

  • Anonym (Man49­)
    Fri 5 Feb 2021 00:13
    #92
    Vargaflickan skrev 2021-02-04 22:53:33 följande:

    Så ni har exakt likadan bakgrundsbild och/eller skärmsläckare ? Har också extremt svårt att tro att det inte är en trolltråd.


    Så kan det vara , men spelar det nån roll....är väl bara låta bli å skriva ....
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Fri 5 Feb 2021 08:11
    #93
    +1

    Det har väl hänt så pass att jag nu vet vad jag måste göra. Igår efter ha nattat barnen så ville hon gå på en promenad för att rensa huvudet. Minus 8 grader?..ja ja.. kollar på henne lite ur ögonvrån från köket när hon klär på sig. Det får bli en väldigt kort promenad tänker jag med tanke på att hon inte klär på sig särskilt mycket mer än hoppar i skorna och jackan. Låter henne få ett bra försprång sedan går jag ut efter. Efter den första större svängen på vägen så hinner jag precis se att hon hoppar in i en bil som väntar och direkt åker därifrån. Är för långt ifrån för att se reg nr men det ser ut som en mörk nyare Volvo S90. För mig spelar det inte så stor roll längre vad som utspelar sig i bilen eller med vem jag bestämde mig där och då. Vår ekonomiska situation är lite luddig med arv, tomter, och nybygge etc där både jag och min familj gått in med avsevärda summor och hon i stort sett ingenting så innan jag säger något så ska jag ta hjälp att reda ut vår situation först. 

  • Anonym (Styrk­a)
    Fri 5 Feb 2021 08:29
    #94

    Otroligt bra gjort att klara av att behålla lugnet. Du är nog inne på helt rätt spår. Behåll lugnet och gör vad du måste. Må du ha styrka att hålla dig klara genom detta lugnt och metodiskt. Du får uppdatera här när du får lite distans till allt. 

  • Fri 5 Feb 2021 08:36
    #95
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-05 08:11:54 följande:

    Det har väl hänt så pass att jag nu vet vad jag måste göra. Igår efter ha nattat barnen så ville hon gå på en promenad för att rensa huvudet. Minus 8 grader?..ja ja.. kollar på henne lite ur ögonvrån från köket när hon klär på sig. Det får bli en väldigt kort promenad tänker jag med tanke på att hon inte klär på sig särskilt mycket mer än hoppar i skorna och jackan. Låter henne få ett bra försprång sedan går jag ut efter. Efter den första större svängen på vägen så hinner jag precis se att hon hoppar in i en bil som väntar och direkt åker därifrån. Är för långt ifrån för att se reg nr men det ser ut som en mörk nyare Volvo S90. För mig spelar det inte så stor roll längre vad som utspelar sig i bilen eller med vem jag bestämde mig där och då. Vår ekonomiska situation är lite luddig med arv, tomter, och nybygge etc där både jag och min familj gått in med avsevärda summor och hon i stort sett ingenting så innan jag säger något så ska jag ta hjälp att reda ut vår situation först. 


    Jag tycker också det är bra gjort av dig att klara av att behålla lugnet i den här situationen.
    Uppdatera gärna om hur det går.
  • Anonym (man)
    Fri 5 Feb 2021 09:20
    #96
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-05 08:11:54 följande:

    Det har väl hänt så pass att jag nu vet vad jag måste göra. Igår efter ha nattat barnen så ville hon gå på en promenad för att rensa huvudet. Minus 8 grader?..ja ja.. kollar på henne lite ur ögonvrån från köket när hon klär på sig. Det får bli en väldigt kort promenad tänker jag med tanke på att hon inte klär på sig särskilt mycket mer än hoppar i skorna och jackan. Låter henne få ett bra försprång sedan går jag ut efter. Efter den första större svängen på vägen så hinner jag precis se att hon hoppar in i en bil som väntar och direkt åker därifrån. Är för långt ifrån för att se reg nr men det ser ut som en mörk nyare Volvo S90. För mig spelar det inte så stor roll längre vad som utspelar sig i bilen eller med vem jag bestämde mig där och då. Vår ekonomiska situation är lite luddig med arv, tomter, och nybygge etc där både jag och min familj gått in med avsevärda summor och hon i stort sett ingenting så innan jag säger något så ska jag ta hjälp att reda ut vår situation först. 


    Starkt av dig att hålla lugnet Skål

    Bra att du bestämt dig, det är helt klart rätt beslut. Nu har du ett mål och tankarna kanske klarnar lite, eller åtminstone får mer fokus. Att vara i en sån situation är ett helvete och väldigt utmattande psykiskt och känslomässigt. Om du har vänner och familj du kan få stöd av, tveka inte att ta det. Att kunna prata av sig och få stöttning gör enorm skillnad.

    Lägg all fokus på att ta hand om dig själv och fixa det praktiska så ni kan gå isär. Ju snabbare ni gör det desto snabbare kan du börja läka. Att leva under samma tak under såna omständigheter är oerhört tärande. Otroligt lågt av henne att hålla på så.
  • Anonym (FYI)
    Fri 5 Feb 2021 09:27
    #97

    Bra med lugnet men tror ändå du måste agera relativt snabbt om din tanke är att säkra tillgångar. Risken finns att dom pratade om att hans första samtal svarades på, och klickades, då vet hon att du vet/har misstankar.

  • Anonym (FYI)
    Fri 5 Feb 2021 09:38
    #98
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-05 08:11:54 följande:

    Det har väl hänt så pass att jag nu vet vad jag måste göra. Igår efter ha nattat barnen så ville hon gå på en promenad för att rensa huvudet. Minus 8 grader?..ja ja.. kollar på henne lite ur ögonvrån från köket när hon klär på sig. Det får bli en väldigt kort promenad tänker jag med tanke på att hon inte klär på sig särskilt mycket mer än hoppar i skorna och jackan. Låter henne få ett bra försprång sedan går jag ut efter. Efter den första större svängen på vägen så hinner jag precis se att hon hoppar in i en bil som väntar och direkt åker därifrån. Är för långt ifrån för att se reg nr men det ser ut som en mörk nyare Volvo S90. För mig spelar det inte så stor roll längre vad som utspelar sig i bilen eller med vem jag bestämde mig där och då. Vår ekonomiska situation är lite luddig med arv, tomter, och nybygge etc där både jag och min familj gått in med avsevärda summor och hon i stort sett ingenting så innan jag säger något så ska jag ta hjälp att reda ut vår situation först. 


    Tänkte bara...Hur jävla korkad är man att bestämma träff så här snabbt inpå vad hon borde se som en risk. Inte ens ta på sig kläder som harmoniserar med kylan??
    Du gör ingen större förlust att bli av med henne.
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Fri 5 Feb 2021 09:40
    #99

    Fick tag på en bra familjerätts advokat (gammal skolkompis) För det första så har vi bra äktenskapsförord skrivna men dem var inte stämplade i tingsrätten upplyste advokaten mig och då gäller dem inte!!!??? Så det var det första jag gjorde nu på morgonen hängde på låset och fick alla papper stämplade. Bra lärdom för alla som läser, jag hade ingen aning.

Svar på tråden Otrohet?