• Anonym (zacke­)
    Wed 3 Feb 2021 08:49
    19146 visningar
    450 svar
    450
    19146

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Djävu­lens advoka­t)
    Fri 5 Feb 2021 20:06
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-05 09:54:38 följande:
    Ja rent uppenbara tillgångar kan det vara för sent för beroende på hur länge mitt psyke pallar för att dra ut på tiden men äktenskapsförordet det gäller obönhörligen från det datum tingsrätten stämplar och det var det viktiga. Då kan hon inte komma åt vad jag och min familj gick in med i bygget. Vilket borde betyda att jag kan bo kvar. Har möte med min bankman efter lunch.
    Rena pengar kan du inte smussla undan så lätt men fundera på vilka släktklenoder eller arvegods du fått genom åren som du är rädd om. Sånt skulle jag stuva undan på "mammas" vind, eller annan släkting, tills vidare.

    Jag tror tyvärr inte många är förvånade att det visade sig vara som man kunde tro men bra att du hittade din handlingskraft iaf. Iofs trodde jag du skulle få vänta mycket längre än så för bevis.

    Ledsen för din skull ts, men du hade åtminstone lite förvarning. Försök tänk på barnen i det här bara, om ni ska diskutera så se till att ha dem sovandes hos någon annan. Be frun/exet tänka på hur ni beter er hemmavid tills ni kan flytta isär och att ni pratar med barnen först när det är spikat datum att ni flyttar isär osv.

    Just det, prata med din kompis advokaten om det här med boende och umgänge. Minns inte om du sagt ålder på barnen men små barn brukar oftast hamna hos mamman som boendeförälder men om de är lite äldre kan du lätt få igenom att ha dem hos dig på halvtid. Barn behöver båda sina föräldrar. Be henne att för allt i världen inte tjafsa om det här inför barnen, om hon känner nåt behov av det (fast det egentligen borde vara du eftersom det är hon som förstört allt) så kan ni boka bort barnen en kväll längre fram. Jag tror det räcker om du säger ditt, ni kan ha en kvälls diskussioner men sen behövs det inte mer. Och var väldigt tydlig med att det ÄR slut, inte att hon ska fjanta runt och försöka vinna dig tillbaka med sex/närhet/gullegull, det mår alla bara sämre av. Clean break är bäst. Lycka till.
  • Anonym (Djävu­lens advoka­t)
    Fri 5 Feb 2021 20:08
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-05 17:08:07 följande:
    Jo det stämmer...att jag lyckades med att få äktenskapsförordet stämplat i morse räddar hela min situation och mina och min familjs pengar. Bankmannen såg närmast lättad ut när jag sa att jag fått det registrerat och stämplat. Jag kommer nu att kunna bo kvar i huset. Sedan sa advokaten att det tydligen finns avräkningsregler om man har varit gifta mindre än 5 år så hon kanske inte har rätt till 50% på den överskjutande delen heller. Så har ni viktiga papper där hemma kolla upp deras giltighet och har ni äktenskapsförord liggandes kolla att det är stämplat och registrerat hos tingsrätten annars är det värdelöst, enbart en advokats underskrift räcker inte. Kan ju bli spännande nu när bubblan spricker och hennes kopia inte är stämplad men originalet är det. Hon (och hennes advokat för det kommer hon helt säkert att anlita) kanske tror att det är värdelöst.
    Haha jaa djävulens advokat som man är så hoppas jag faktiskt att du spelar dum om hon tar upp det, och sedan får du nöjet att se hennes haka slå i golvet under förhandlingarna! :D
  • Anonym (Helt rätt)
    Fri 5 Feb 2021 22:24

    Lider med dig i din situation men bra jobbat.
    Hur länge varade "promenaden" och hur var hon när hon kom hem?
    Lycka till med att hålla dig kall och med tiden framåt.

  • Sat 6 Feb 2021 12:39
    Anonym (Helt rätt) skrev 2021-02-05 22:24:06 följande:

    Lider med dig i din situation men bra jobbat.
    Hur länge varade "promenaden" och hur var hon när hon kom hem?
    Lycka till med att hålla dig kall och med tiden framåt.


    Ja,det undrar jag med. 
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Sun 7 Feb 2021 13:43

    ?promenaden?  kanske varade kanske 40 - 45 min, kollade inte så noga på klockan för jag satt vid datorn och i telefon med min skolkamrat advokaten och gick igenom olika scenarier och handlingsplaner när jag hörde henne låsa upp ytterdörren. Men ?promenaden? fick jag veta var ?uppfriskande?. Hon var hur trevlig och kärvänlig som helst...om jag inte visste det jag visste hade jag aldrig misstänkt någonting. Hon undrade vem jag hade suttit i telefon med så jag sa att det var min gamla skolkamrat advokaten....ingen reaktion. Jag sa att han hade berättat för mig om ett knepigt otrohets/skilsmässo fall, igen ingen reaktion alls. 

  • Sun 7 Feb 2021 14:29
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-07 13:43:13 följande:

    ?promenaden?  kanske varade kanske 40 - 45 min, kollade inte så noga på klockan för jag satt vid datorn och i telefon med min skolkamrat advokaten och gick igenom olika scenarier och handlingsplaner när jag hörde henne låsa upp ytterdörren. Men ?promenaden? fick jag veta var ?uppfriskande?. Hon var hur trevlig och kärvänlig som helst...om jag inte visste det jag visste hade jag aldrig misstänkt någonting. Hon undrade vem jag hade suttit i telefon med så jag sa att det var min gamla skolkamrat advokaten....ingen reaktion. Jag sa att han hade berättat för mig om ett knepigt otrohets/skilsmässo fall, igen ingen reaktion alls. 


    Du kanske ska berätta för henne att du vet?
    Nu har du väl tillräckligt med bevis och har ordnat upp det med ekonomin?
  • Anonym (Heart­)
    Sun 7 Feb 2021 14:39
    +1

    Vet du om mannen i telefon och som bor längre ner på gatankör en mörk Volvo S90?

  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Mon 8 Feb 2021 07:08
    molly50 skrev 2021-02-07 14:29:27 följande:
    Du kanske ska berätta för henne att du vet?
    Nu har du väl tillräckligt med bevis och har ordnat upp det med ekonomin?
    Jo det måste jag göra, vi har lagt upp en handlingsplan så om allt går bra med banken i veckan så kommer hon få veta lagom till helgen som kommer.
  • Anonym (zacke­) Trådstartaren
    Mon 8 Feb 2021 07:22
    Anonym (Heart) skrev 2021-02-07 14:39:20 följande:

    Vet du om mannen i telefon och som bor längre ner på gatankör en mörk Volvo S90?


    Har försökt kolla på deras uppfart när jag har kört förbi men inte sett någon S90
  • Mon 8 Feb 2021 08:28
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-08 07:08:23 följande:
    Jo det måste jag göra, vi har lagt upp en handlingsplan så om allt går bra med banken i veckan så kommer hon få veta lagom till helgen som kommer.
    Det låter bra. Uppdatera gärna om hur det går,
Svar på tråden Otrohet?