• Anonym (zacke­)
    Wed 3 Feb 2021 08:49
    19139 visningar
    450 svar
    450
    19139

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Stina­)
    Sat 13 Feb 2021 10:19
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 10:18:09 följande:

    Men tyst med dig, det var ju den kroken jag lade ut för ts att nappa på!


    Sorry.
  • Anonym (Rut)
    Sat 13 Feb 2021 10:19
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-11 07:33:14 följande:

    The cat is out of the bag. Nu när allt blev klart runt omkring så kunde jag inte hålla mig. Under en helt annan diskussion så hoppade bara en groda ut ur munnen på mig och sen var det igång. Utan att dra massa detaljer kan jag ju bara säga att det var bra att jag visste lite mer än hon trodde i alla fall. Till slut efter att jag berättade att jag såg henne hoppa in i Volvon så erkände hon att hon varit otrogen. Det var bra att ha förberett sig för det kom ingen ilska som förstörde diskussionen utan den kunde bottna om varför och hur. Det var lugnt och nästan vänligt när vi gick och la oss. Vi får se hur länge det varar.


    Beklagar den jobbiga situationen för dig ts.

    En fråga. Misstänkte inte din fru att du visste om? Jag tänker på det här telefonsamtalet du fick när dunhade med hennes telefon. Hon och älskaren lär ju ha pratat om det. Att du fick med dig hennes telefon och att han ringt och någon svarade men var helt tyst. Är helt säker på att frun vet om att detta hänt och att hon säkert förstod att du kunde misstänka nåt.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 10:22
    -1
    Anonym (Rut) skrev 2021-02-13 10:19:50 följande:
    Beklagar den jobbiga situationen för dig ts.

    En fråga. Misstänkte inte din fru att du visste om? Jag tänker på det här telefonsamtalet du fick när dunhade med hennes telefon. Hon och älskaren lär ju ha pratat om det. Att du fick med dig hennes telefon och att han ringt och någon svarade men var helt tyst. Är helt säker på att frun vet om att detta hänt och att hon säkert förstod att du kunde misstänka nåt.
    Tråden är bara hittepå.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 10:22
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-13 10:19:41 följande:
    Sorry.
    Fast du kunde ju inte veta att jag var ute och fiskade.
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 10:47
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 10:22:46 följande:

    Fast du kunde ju inte veta att jag var ute och fiskade.


    Tror inte att det finns någon tänkande människa som kan ha missat att detta var en trolltråd från första stund. För mycket som är ologiskt och tidslinjen trotsar även den all logik. Har som sagt tidigare erfarenhet av att själv vart otrogen i en tidigare relation så jag har rätt bra koll på hur jag gjorde och tänkte och inte minst så är jag gift för andra gången och har självklart ett äktenskapsförord för att skydda mina privata tillgångar.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 11:02
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 10:47:24 följande:
    Tror inte att det finns någon tänkande människa som kan ha missat att detta var en trolltråd från första stund. För mycket som är ologiskt och tidslinjen trotsar även den all logik. Har som sagt tidigare erfarenhet av att själv vart otrogen i en tidigare relation så jag har rätt bra koll på hur jag gjorde och tänkte och inte minst så är jag gift för andra gången och har självklart ett äktenskapsförord för att skydda mina privata tillgångar.
    Det verkar inte bättre... hade ändå varit roligt att se ts falla i sin egen grop.
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 11:04
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 11:02:09 följande:

    Det verkar inte bättre... hade ändå varit roligt att se ts falla i sin egen grop.


    Det tycker jag att han gjort från första början med den ena konstiga slingringen efter andra. En riktig humortråd från första stund.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 11:11
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 10:47:24 följande:
    Tror inte att det finns någon tänkande människa som kan ha missat att detta var en trolltråd från första stund. För mycket som är ologiskt och tidslinjen trotsar även den all logik. Har som sagt tidigare erfarenhet av att själv vart otrogen i en tidigare relation så jag har rätt bra koll på hur jag gjorde och tänkte och inte minst så är jag gift för andra gången och har självklart ett äktenskapsförord för att skydda mina privata tillgångar.
    Lite ot, vet din nya om din otrohet från förra äktenskapet?
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 11:12
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 11:11:36 följande:

    Lite ot, vet din nya om din otrohet från förra äktenskapet?


    Självklart då han var en av de män jag var otrogen med.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 11:15
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 11:12:40 följande:
    Självklart då han var en av de män jag var otrogen med.
    Haha, ok!
    Känner att jag skulle ha svårt att lita på en som jag vet varit otrogen tidigare.
Svar på tråden Otrohet?