• Anonym (zacke­)
    Wed 3 Feb 2021 08:49
    19127 visningar
    450 svar
    450
    19127

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 11:17
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 11:15:33 följande:

    Haha, ok!

    Känner att jag skulle ha svårt att lita på en som jag vet varit otrogen tidigare.


    Nu vet han om omständigheterna så det är absolut inget som vi känner som något problem.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 11:23
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 11:17:28 följande:
    Nu vet han om omständigheterna så det är absolut inget som vi känner som något problem
    Det är ju bra.
    Hoppas du kommer fortsätta trivas med honom. Och tvärtom såklart.

    Jag är ingen som dömer, har bara lite svårt att lita på människor
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 11:33
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 11:23:07 följande:

    Det är ju bra.

    Hoppas du kommer fortsätta trivas med honom. Och tvärtom såklart.

    Jag är ingen som dömer, har bara lite svårt att lita på människor


    Jag är tvärtom, Det var problemet i mitt första äktenskap och för mig finns det mycket större svek än otrohet som man kan råka ut för i en relation.

    Man måste sätta saker i rätt kontext och se hela bilden och också förstå att ibland gör man fel för att man inte ser någon annan utväg och att människor också förändras med tiden och också lärs sig av sina misstag. Sedan har gubben och jag en samsyn i att skilja på sex och kärlek vilket är en förutsättning för den livsstil vi har.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 12:03
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 11:33:28 följande:
    Jag är tvärtom, Det var problemet i mitt första äktenskap och för mig finns det mycket större svek än otrohet som man kan råka ut för i en relation.

    Man måste sätta saker i rätt kontext och se hela bilden och också förstå att ibland gör man fel för att man inte ser någon annan utväg och att människor också förändras med tiden och också lärs sig av sina misstag. Sedan har gubben och jag en samsyn i att skilja på sex och kärlek vilket är en förutsättning för den livsstil vi har.
    Ja, så länge man är överens så är det ju ok.

    Hur ser du på skillnaden om jag får vara nyfiken?
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 12:07
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 12:03:41 följande:

    Ja, så länge man är överens så är det ju ok.

    Hur ser du på skillnaden om jag får vara nyfiken?


    Sex är sex och kärlek är kärlek. Finns beröringspunkter men absolut inte likhetstecken. Man kan ha fantastisk sex som bara är sex och inget mer.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 12:12
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 12:07:15 följande:
    Sex är sex och kärlek är kärlek. Finns beröringspunkter men absolut inte likhetstecken. Man kan ha fantastisk sex som bara är sex och inget mer.
    Jo, det är klart. Men kan man ha det utanför äktenskapet enligt ert sätt att se på det?

    Som sagt, jag är ingen som dömer. Är mest nyfiken.
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 12:15
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 12:12:59 följande:

    Jo, det är klart. Men kan man ha det utanför äktenskapet enligt ert sätt att se på det?

    Som sagt, jag är ingen som dömer. Är mest nyfiken.


    Vi har sex med andra par och med inbjudna singlar men vi gör det alltid tillsammans utom att jag träffar andra kvinnor utan att gubben är med, men han vet om det och samtycker till detta.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 12:43
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 12:15:49 följande:
    Vi har sex med andra par och med inbjudna singlar men vi gör det alltid tillsammans utom att jag träffar andra kvinnor utan att gubben är med, men han vet om det och samtycker till detta.
    Tack för svaret!

    Ja, så länge alla är med på noterna så ser jag inget fel i det. Inget jag själv skulle göra men det är ju mitt val.

    Hur hittar ni andra som är intresserade?
  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 13 Feb 2021 12:46
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-13 12:43:57 följande:

    Tack för svaret!

    Ja, så länge alla är med på noterna så ser jag inget fel i det. Inget jag själv skulle göra men det är ju mitt val.

    Hur hittar ni andra som är intresserade?


    Nu handlar inte denna tråd om swingersliv men det finns klubbar och grupper på FB och liknande. Det är inget problem att hitta, det svåra är att sålla.
  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Feb 2021 12:57
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-13 12:46:29 följande:
    Nu handlar inte denna tråd om swingersliv men det finns klubbar och grupper på FB och liknande. Det är inget problem att hitta, det svåra är att sålla.
    Du har rätt, jag har gått rejält ot.

    Tack iaf för dina svar!
Svar på tråden Otrohet?