• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Snucke

    Kan bara inlägga detta när det gäller äktenskapsförord då jag har en hel del erfarenheter och har forskat en hel del i det nu efter rett upp dödsbon. Det är inte fel det TS skriver i mitten på år 2011 så ändrades registreringsförfarandet och skattemyndigheten tog över helt sant men som jag vet nu och säkert hans advokat vet att om det finns ett äktenskapsförord registrerat i ett statligt arkiv låt vara i riksarkivet i Huddinge så är det väldigt få advokater som inleder en process om dess äkthet och hur som helst även om TS fru skulle skaffa sig en ung aktiv advokat som vill processa om allt så vinner dem ganska mycket tid för att få sitt äktenskapsförord giltigt och registrerat på det "nya" sättet. Detta kan nog alla familjerätt advokater där ute skriva under på att långt långt ifrån alla gamla äktenskapsförord har blivit överflyttade till det nya arkivet och registret det kan ha att göra med allt från tidsfaktorn till den mänskliga faktorn. Vi har till och med hittat 2 äktenskapsförord i gamla landsarkivet och trots en mycket infekterad arvstvist i det dödsboet var det ingen av advokaterna som betvivlade dess äkthet och har bestridit det. Jag personligen tycker TS verkar ha en smart kompis som vet vad stämplar och datum kan vara värda och förmodligen vet att just nu i dessa tider kan det ta ganska lång tid innan dem får in det i nya registret.

  • Anonym (Swing for fun)
    Snucke skrev 2021-02-15 07:42:21 följande:

    Kan bara inlägga detta när det gäller äktenskapsförord då jag har en hel del erfarenheter och har forskat en hel del i det nu efter rett upp dödsbon. Det är inte fel det TS skriver i mitten på år 2011 så ändrades registreringsförfarandet och skattemyndigheten tog över helt sant men som jag vet nu och säkert hans advokat vet att om det finns ett äktenskapsförord registrerat i ett statligt arkiv låt vara i riksarkivet i Huddinge så är det väldigt få advokater som inleder en process om dess äkthet och hur som helst även om TS fru skulle skaffa sig en ung aktiv advokat som vill processa om allt så vinner dem ganska mycket tid för att få sitt äktenskapsförord giltigt och registrerat på det "nya" sättet. Detta kan nog alla familjerätt advokater där ute skriva under på att långt långt ifrån alla gamla äktenskapsförord har blivit överflyttade till det nya arkivet och registret det kan ha att göra med allt från tidsfaktorn till den mänskliga faktorn. Vi har till och med hittat 2 äktenskapsförord i gamla landsarkivet och trots en mycket infekterad arvstvist i det dödsboet var det ingen av advokaterna som betvivlade dess äkthet och har bestridit det. Jag personligen tycker TS verkar ha en smart kompis som vet vad stämplar och datum kan vara värda och förmodligen vet att just nu i dessa tider kan det ta ganska lång tid innan dem får in det i nya registret.


    Hur dum tror du att jag är. Vill du försöka få mig att tro att man idag kan gå till tingsrätten och få stämplar på tio år gamla dokument.
  • Anonym (BBW)
    Snucke skrev 2021-02-15 07:42:21 följande:

    Kan bara inlägga detta när det gäller äktenskapsförord då jag har en hel del erfarenheter och har forskat en hel del i det nu efter rett upp dödsbon. Det är inte fel det TS skriver i mitten på år 2011 så ändrades registreringsförfarandet och skattemyndigheten tog över helt sant men som jag vet nu och säkert hans advokat vet att om det finns ett äktenskapsförord registrerat i ett statligt arkiv låt vara i riksarkivet i Huddinge så är det väldigt få advokater som inleder en process om dess äkthet och hur som helst även om TS fru skulle skaffa sig en ung aktiv advokat som vill processa om allt så vinner dem ganska mycket tid för att få sitt äktenskapsförord giltigt och registrerat på det "nya" sättet. Detta kan nog alla familjerätt advokater där ute skriva under på att långt långt ifrån alla gamla äktenskapsförord har blivit överflyttade till det nya arkivet och registret det kan ha att göra med allt från tidsfaktorn till den mänskliga faktorn. Vi har till och med hittat 2 äktenskapsförord i gamla landsarkivet och trots en mycket infekterad arvstvist i det dödsboet var det ingen av advokaterna som betvivlade dess äkthet och har bestridit det. Jag personligen tycker TS verkar ha en smart kompis som vet vad stämplar och datum kan vara värda och förmodligen vet att just nu i dessa tider kan det ta ganska lång tid innan dem får in det i nya registret.


    Parodin fortsätter.
  • Anonym (BBW)
    Snucke skrev 2021-02-15 08:09:36 följande:

    Jag har sett dina inlägg både här och på andra trådar och jag tror personligen att du är ganska dum faktiskt och inte heller riktigt navlad som person. Jag har ingen aning om det går jag har själv inte provat. Men det borde gå i teorin i alla fall att föra in det den vägen i riksarkivet eller få det stämplat direkt i Huddinge och i så fall gäller datumet på stämpeln. Har dem tur när det sen läggs in i nya registret så lägger handläggaren in datumet på stämpeln i registret. Nu är det ju här bara teorier för TS fru har ju inte ens bestridit äktenskapsförordet än och har dem tur igen så hinner det registreras innan ett eventuellt bestridande skulle komma. 


    Hur hade du tänkt dig att det skull registreras genom att förra veckan stämplas i tingsrätten. Humor på hög nivå.
  • Snucke
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-15 08:12:17 följande:
    Hur hade du tänkt dig att det skull registreras genom att förra veckan stämplas i tingsrätten. Humor på hög nivå.
    Precis som jag skrev jag vet inte om det går jag har inte provat, har du?
    Men OM dem har lyckats att få in det i ett statligt register (sen så kommer vi in på mina domäner) Så vet jag att inga advokater jag har stött på hittills i mina sammanhang bestrider det. Men återigen så hänger alla upp sig på ett äktenskapsförord som inte ens är ifrågasatt än.
  • Anonym (BBW)
    Snucke skrev 2021-02-15 08:25:31 följande:

    Precis som jag skrev jag vet inte om det går jag har inte provat, har du?

    Men OM dem har lyckats att få in det i ett statligt register (sen så kommer vi in på mina domäner) Så vet jag att inga advokater jag har stött på hittills i mina sammanhang bestrider det. Men återigen så hänger alla upp sig på ett äktenskapsförord som inte ens är ifrågasatt än.


    Tror du på fullt allvar att det det finns en enda familjerättsadvokat som inte skulle bestrida ett äktenskapsförord som har legat oregistrerad i mer än 10 år. Plus att tingsrätten är inte en framkomlig väg att registera denna typ av dokument idag. Om TS mot all rimlighet lyckats få en tingsrätt att i förra veckan stämpla 10 år gamla dokument så saknar dessa stämplar helt värde och skulle bara öka risken att giltigheten kommer att bestridas. Är självklar en helt annan sak med gamla dokument som hittas i arkiv den äktheten ifrågasätter man inte om det inte finns mycket goda skäl att misstänka förfalskningar och annat.
  • Snucke
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-15 08:35:56 följande:
    Tror du på fullt allvar att det det finns en enda familjerättsadvokat som inte skulle bestrida ett äktenskapsförord som har legat oregistrerad i mer än 10 år. Plus att tingsrätten är inte en framkomlig väg att registera denna typ av dokument idag. Om TS mot all rimlighet lyckats få en tingsrätt att i förra veckan stämpla 10 år gamla dokument så saknar dessa stämplar helt värde och skulle bara öka risken att giltigheten kommer att bestridas. Är självklar en helt annan sak med gamla dokument som hittas i arkiv den äktheten ifrågasätter man inte om det inte finns mycket goda skäl att misstänka förfalskningar och annat.
    Har TS lyckats få dem stämplade och arkiverade så skulle jag personligen tro att dem gäller redan nu med min erfarenhet. Gamla dokument per se är ingen som helst problem att få stämplade för att få gällande det gör jag själv dagligen dock inte ett just ett sånt här fall. Äldsta dokument vi hittat och registrerat var 42 år gamla.
  • Anonym (BBW)
    Snucke skrev 2021-02-15 09:05:01 följande:

    Har TS lyckats få dem stämplade och arkiverade så skulle jag personligen tro att dem gäller redan nu med min erfarenhet. Gamla dokument per se är ingen som helst problem att få stämplade för att få gällande det gör jag själv dagligen dock inte ett just ett sånt här fall. Äldsta dokument vi hittat och registrerat var 42 år gamla.


    Inte en chans med dokument som det finns tydliga rutiner för.
  • Snucke
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-15 09:07:25 följande:
    Inte en chans med dokument som det finns tydliga rutiner för.
    Jag tror du har fel....men för säkerhets skull ska jag se om jag kan lyssna med vårt advokatteam idag.
  • Anonym (BBW)
    Snucke skrev 2021-02-15 09:18:59 följande:

    Jag tror du har fel....men för säkerhets skull ska jag se om jag kan lyssna med vårt advokatteam idag.


    Lycka till.
Svar på tråden Otrohet?