• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Snucke
    Anonym (BBW) skrev 2021-02-15 09:20:06 följande:
    Lycka till.
    Kors i taket, fick tag på en därnere direkt. Du har rätt för att vara 100% säkra och gälla odiskutabelt så MÅSTE äktenskapsförord vara registrerat i nya registret Men Sverige har begått enormt stora fel vid flytten av register och vissa tingsrätter har inte ens skickat in sina dokument överhuvudtaget till nya registret så det är tydligen lite av en heder mellan advokater att inte bestrida korrekt inlämnade gamla äktenskapsförord då det varit makars önskan speciellt som i våra fall vid dödsbon. Vid skilsmässor så kan bedömningarna vara helt annorlunda. Så ni som skrivit äktenskapsförord 2011 och äldre kolla upp så ert är överfört till nya registret annars begär ut det gamla ur arkivet eller om ni har det hemma och skicka in. Det ska tydligen inte vara omöjligt få dokument stämplade och arkiverade men blir då bara en offentlig handling och det går att bestrida eller som vår advokat uttryckte det precis ALLT går att bestrida.
  • Anonym (BBW)
    Snucke skrev 2021-02-15 10:23:03 följande:

    Kors i taket, fick tag på en därnere direkt. Du har rätt för att vara 100% säkra och gälla odiskutabelt så MÅSTE äktenskapsförord vara registrerat i nya registret Men Sverige har begått enormt stora fel vid flytten av register och vissa tingsrätter har inte ens skickat in sina dokument överhuvudtaget till nya registret så det är tydligen lite av en heder mellan advokater att inte bestrida korrekt inlämnade gamla äktenskapsförord då det varit makars önskan speciellt som i våra fall vid dödsbon. Vid skilsmässor så kan bedömningarna vara helt annorlunda. Så ni som skrivit äktenskapsförord 2011 och äldre kolla upp så ert är överfört till nya registret annars begär ut det gamla ur arkivet eller om ni har det hemma och skicka in. Det ska tydligen inte vara omöjligt få dokument stämplade och arkiverade men blir då bara en offentlig handling och det går att bestrida eller som vår advokat uttryckte det precis ALLT går att bestrida.


    Det kommer absolut i detta fall att bestridas. Blir ett helt annat läge om man gemensamt ser till att få det registrerat. Stämplingar straxt innan man lämnar in en skilsmässoansökan gör bara det hela mer suspekt och fruns advokat kommer största sannolikhet att bestrida giltigheten. Lite skillnad om det från början var korrekt inlämnat men inte överfört till Skatteverket. Att komma med dokument som är 10 år gamla med nya stämplar kommer förmodligen bara att kosta dyra arvoden för TS till ingen nytta. Tyvärr är jag så neslig att jag är en av dom som i det läget kommer att hånskratta åt TS.
  • Snucke

    Då önskar jag att det går så smidigt som möjligt för både TS och hans fru brukar vara det bästa för barnen om inte annat

  • Anonym (Enkelt)

    Jag lyckades få igenom vårt äktenskapsförord efter att jag avslöjat hennes otrohet och efter att jag fattat beslut att vi skulle skilja oss.
    Äktenskapsförordet upprättades och registrerades formellt innan vi omedelbart därefter lämnade in ansökan om skilsmässa.
    Det var väl inte helt enkelt eller friktionsfritt, men jag lyckades ändå, delvis tack vare att mitt förhandlingsläge var hyggligt bl a tack vare tidigare beskrivet "spionarbete".

  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-16 17:50:55 följande:

    Jag lyckades få igenom vårt äktenskapsförord efter att jag avslöjat hennes otrohet och efter att jag fattat beslut att vi skulle skilja oss.

    Äktenskapsförordet upprättades och registrerades formellt innan vi omedelbart därefter lämnade in ansökan om skilsmässa.

    Det var väl inte helt enkelt eller friktionsfritt, men jag lyckades ändå, delvis tack vare att mitt förhandlingsläge var hyggligt bl a tack vare tidigare beskrivet "spionarbete".


    På vilket sätt menar du att förhandlingsläge gynnades av ditt spionarbete. Som du säkert vet är det inte på något sätt olagligt att vara otrogen och det har ingen som hälst betydelse för hur tillgångar skall fördelas vid en separation om det har förekommit otrohet eller ej.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Örjan) skrev 2021-02-17 05:38:54 följande:
    På vilket sätt menar du att förhandlingsläge gynnades av ditt spionarbete. Som du säkert vet är det inte på något sätt olagligt att vara otrogen och det har ingen som hälst betydelse för hur tillgångar skall fördelas vid en separation om det har förekommit otrohet eller ej.
    Söker du fel på mig och på det jag skrivit? Lagligt eller olagligt? Vad har du för syfte med ditt inlägg?
    Du kanske förstår att med förhandlingsläge menar jag förhandlingen mellan mig och henne. Självklart ingen formellt juridisk förhandling med någon rättslig instans eller liknande.

    Jag är övertygad att de flesta klarade förstå vad jag menade, särskilt de som varit i en liknande situation.

    Men för din skull kan jag försöka uttrycka mig tydligare och mera korrekt: Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta, hon hade ingen möjlighet komma undan med förnekande eller döljande av sanningen. Detta till stor del tack vare spionarbetet.

    OBS: Helst stavas med e, inte ä som du har skrivit i "hälst". Ett tips till dig är att du kollar stavningen innan du sänder nästa inlägg.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-17 07:37:23 följande:

    Söker du fel på mig och på det jag skrivit? Lagligt eller olagligt? Vad har du för syfte med ditt inlägg?

    Du kanske förstår att med förhandlingsläge menar jag förhandlingen mellan mig och henne. Självklart ingen formellt juridisk förhandling med någon rättslig instans eller liknande.

    Jag är övertygad att de flesta klarade förstå vad jag menade, särskilt de som varit i en liknande situation.

    Men för din skull kan jag försöka uttrycka mig tydligare och mera korrekt: Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta, hon hade ingen möjlighet komma undan med förnekande eller döljande av sanningen. Detta till stor del tack vare spionarbetet.

    OBS: Helst stavas med e, inte ä som du har skrivit i "hälst". Ett tips till dig är att du kollar stavningen innan du sänder nästa inlägg.


    Förstår fortfarande inte på vilket sätt ditt sponerande gjorde skillnad i förhandlingsläget. Du hade fått exakt samma läge av att bara tala om att du vill skiljas. Vad som är sant eller osant när det gäller otroheten gör ingen skillnad på minsta sätt när det gäller fördelning av tillgångar eller rätten att ta ut skilsmässa. Ditt resonemang är bara ett sätt att försvara ditt spionerande.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Örjan) skrev 2021-02-17 07:53:37 följande:
    Förstår fortfarande inte på vilket sätt ditt sponerande gjorde skillnad i förhandlingsläget. Du hade fått exakt samma läge av att bara tala om att du vill skiljas. Vad som är sant eller osant när det gäller otroheten gör ingen skillnad på minsta sätt när det gäller fördelning av tillgångar eller rätten att ta ut skilsmässa. Ditt resonemang är bara ett sätt att försvara ditt spionerande.
    Jag tycker det är märkligt att du inte klarar av att förstå.
    Ännu mera förstärker du intrycket, och motiverar min fråga, om ditt syfte endast är att söka fel på mig och det jag skriver? Varför? Du gillar inte mig och du gillar inte det jag skriver?

    Men jag försöker igen.
    Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta.

    I alla förhandlingar (alltså samtliga!) gynnas alltid den part som har mera information och mera korrekt fakta än den andra parten.

    Du har inga som helst fakta och ingen kunskap som stöder ditt påstående att jag i förhandlingen hade "fått exakt samma läge" om jag inte hade haft information och fakta.
    Du har inget annat att gå på än att acceptera att jag vet medan du inte vet.
    Jag vet att jag inte hade fått exakt samma läge.
    Denna information kan faktiskt ha ett värde för någon i tråden.
    Detta faktum har du bara att acceptera.

    OBS: Det heter spionerade. Inte "sponerade" som du skrev.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-17 09:39:00 följande:

    Jag tycker det är märkligt att du inte klarar av att förstå.

    Ännu mera förstärker du intrycket, och motiverar min fråga, om ditt syfte endast är att söka fel på mig och det jag skriver? Varför? Du gillar inte mig och du gillar inte det jag skriver?

    Men jag försöker igen.

    Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta.

    I alla förhandlingar (alltså samtliga!) gynnas alltid den part som har mera information och mera korrekt fakta än den andra parten.

    Du har inga som helst fakta och ingen kunskap som stöder ditt påstående att jag i förhandlingen hade "fått exakt samma läge" om jag inte hade haft information och fakta.

    Du har inget annat att gå på än att acceptera att jag vet medan du inte vet.

    Jag vet att jag inte hade fått exakt samma läge.

    Denna information kan faktiskt ha ett värde för någon i tråden.

    Detta faktum har du bara att acceptera.

    OBS: Det heter spionerade. Inte "sponerade" som du skrev.


    Är minst lika frågande. Hur hade detta slutat om du helt enkelt bara sagt att jag vill skiljas menar du.

    Har minst sagt svårt att se någon logik i ditt resonemang.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-17 09:50:40 följande:
    Är minst lika frågande. Hur hade detta slutat om du helt enkelt bara sagt att jag vill skiljas menar du.

    Har minst sagt svårt att se någon logik i ditt resonemang.
    Hur hade detta slutat om du helt enkelt bara sagt att jag vill skiljas menar du.
    Jag menar att det högst sannolikt hade varit svårt för mig att få klart med ett äktenskapsförord mellan avslöjandet och skilsmässoansökan.
    Hur kan du vara frågande till det?

    I alla förhandlingar (alltså samtliga!) gynnas alltid den part som har mera information och mera korrekt fakta än den andra parten.

    Är detta något att vara frågande inför?

    Du måste ha missat att:
    - Min förhandling handlade om förhandling mellan henne och mig.
    - Det var ingen formell juridisk förhandling.
    - Det gällde inte själva skilsmässan.
    - Utan det handlade om att få klart med ett äktenskapsförord innan skilsmässan.

    Hur kan du ha svårt att se någon logik i det?

    Du bringar mig uppfattningen att du inte gillar det jag skriver och därför söker du bara anledningar att ifrågasätta mig.
    Var istället ärlig med att du inte gillar det jag skriver och/eller att du inte delar min uppfattning för du har självfallet rätt till din egen uppfattning.
Svar på tråden Otrohet?