• Wed 3 Feb 2021 09:54
    1002 visningar
    11 svar
    11
    1002

    Hjälp med att tyda graf



    Hej!

    Jag har regelbunden mens. Nu har den dock inte dykt upp och min temp är fortfarande hög. Är hungrig hela tiden. Dock negativt på stickan idag. Är det kroppen som lurar mig. Enligt NC skulle jag haft mens i söndags. Idag är det onsdag. Har läst att 95% plussar på BIM så känns kört och att kroppen ballat ut. Kan appen ha räknat fel på ägglossningsdag? Någon som är duktig på grafer? Tack på förhand!
  • Svar på tråden Hjälp med att tyda graf
  • Wed 3 Feb 2021 12:45
    #1

    Bumpar min egen tråd!

    Kom på en sak. Tidigare har jag haft en Lutealfas på 11+1 dag. Funderar på

    om den kanske förlängts med ett par dagar. Jag slutade m p-piller för ett par månader sedan och läste att en normal lutealfas är 12-16 dagar. Har även läst vissa som skrivit att deras lutealfas ökat ett tag efter de slutat m p-piller.

  • Wed 3 Feb 2021 19:03
    #2
    elww skrev 2021-02-03 09:54:02 följande:


    Hej!

    Jag har regelbunden mens. Nu har den dock inte dykt upp och min temp är fortfarande hög. Är hungrig hela tiden. Dock negativt på stickan idag. Är det kroppen som lurar mig. Enligt NC skulle jag haft mens i söndags. Idag är det onsdag. Har läst att 95% plussar på BIM så känns kört och att kroppen ballat ut. Kan appen ha räknat fel på ägglossningsdag? Någon som är duktig på grafer? Tack på förhand!
    Hej! Nu har jag lite svårt att tyda din graf då jag använder en annan app Solig är det så att du får äl under tiden du har mens?? Typ cd6? Eller har du inte tempat varje dag kanske? Jag tror att mina cyklar blev "normal" ganska snabbt efter p pillen, men jag har äl cd14-15, och en 10 dagars lutealfas (som ej är lika bra som man hade hoppats) en "vanlig" lutealfas är snitt 14 dagar, den första månaden verkade det typ 17 om jag läser rätt? Det ser ut som din kropp håller på att reda ut livet utan hormoner Glad
  • Tue 9 Feb 2021 08:16
    #3

    Hej! :) hur gick det för dig sen? Min graf ser väldigt lik ut i sista delen (typ inte tempat något denna månad för en senaste 6 dagarna) Skulle också haft mens i lördags(fast 6/2) men den har inte kommit ännu. Dock tror jag den kommer på torsdag/fredag om jag ska tro på min egen kropps äl-signaler.. :/

  • Wed 10 Feb 2021 11:41
    #4

    Hej! Tack för era svar och grafer! Jag fick tyvärr mens sen. Appen hade räknat fel på min ägglossningsdag. Verkar som den infaller dag 17 eller 18 varje månad. Men min lutealfas har blivit längre verkar det som. Nu är den 12 + 1 dag. Nya tag denna månad. Hur gick det för dig Emlan?

  • Wed 10 Feb 2021 12:39
    #5
    elww skrev 2021-02-10 11:41:51 följande:

    Hej! Tack för era svar och grafer! Jag fick tyvärr mens sen. Appen hade räknat fel på min ägglossningsdag. Verkar som den infaller dag 17 eller 18 varje månad. Men min lutealfas har blivit längre verkar det som. Nu är den 12 + 1 dag. Nya tag denna månad. Hur gick det för dig Emlan?


    Åh synd!! Den hade räknat fel för mig med denna månad. Så hade också äl troligtvis cd 18. Och då är min lutealfas nu idag 12 dagar. Brukar ha runt 10-11. Så antagligen kommer den ikväll eller imorgon. Men klart man lite får upp hoppet när ens cykel brukar ligga på 26 dagar och nu idag är uppe o 30 dagar, sjukt vad kroppen luras bara för att man vill! Men precis, nya tag framåt!
  • Wed 10 Feb 2021 20:04
    #6

    Vad lustigt att den visade fel för dig med! Har du också precis slutat med ppiller?

    Ja det är sjukt hur kroppen kan luras. Jag är så oerhört otålig fast vi bara försökt i två mån.

    Jag hade nån fantasibild av att det skulle fungera direkt.

  • Wed 10 Feb 2021 20:24
    #7
    elww skrev 2021-02-10 20:04:57 följande:

    Vad lustigt att den visade fel för dig med! Har du också precis slutat med ppiller?

    Ja det är sjukt hur kroppen kan luras. Jag är så oerhört otålig fast vi bara försökt i två mån.

    Jag hade nån fantasibild av att det skulle fungera direkt.


    Verkligen! Nej, jag tog ut min hormonspiral i januari 2020, de tog typ 4 månader innan jag fick igång min cykel igen. Och detta var 4 försöket, så vi har försökt sen oktober :)

    Jag med!! Mina föräldrar blev gravida direkt med mig och mitt syskon så jag tänkte att så blir det nog för oss med.. Min sambos föräldrar hade dock svårare. Men det är ju normalt att det kan ta ett år, men kan ju inte hjälpa känna sig lite orolig ändå.. Men man får bsra hålla ut antar jag :)
  • Thu 11 Feb 2021 16:07
    #8
    Emlan93 skrev 2021-02-10 20:24:46 följande:

    Verkligen! Nej, jag tog ut min hormonspiral i januari 2020, de tog typ 4 månader innan jag fick igång min cykel igen. Och detta var 4 försöket, så vi har försökt sen oktober :)

    Jag med!! Mina föräldrar blev gravida direkt med mig och mitt syskon så jag tänkte att så blir det nog för oss med.. Min sambos föräldrar hade dock svårare. Men det är ju normalt att det kan ta ett år, men kan ju inte hjälpa känna sig lite orolig ändå.. Men man får bsra hålla ut antar jag :)


    Jag förstår! Kämpa på!

    Jag läste detta och blev lite lugnare iaf ?Av de kvinnor som blir med barn har ungefär hälften blivit gravida under de första 2-3 månaderna. 80 procent har blivit gravida inom 6 månader och ca 90 procent inom 1 år. För 5 procent tar det över två år att bli gravid. De par som inte blir gravida efter 1-2 år brukar söka hjälp?

    Vad bra att ha koll på det! Funderade på att ta nåt sånt där test för att se om man är fertil. Men tänkte att nu får jag hejda mig.
  • Mon 19 Apr 2021 13:28
    #9
    Emlan93 skrev 2021-02-10 20:24:46 följande:

    Verkligen! Nej, jag tog ut min hormonspiral i januari 2020, de tog typ 4 månader innan jag fick igång min cykel igen. Och detta var 4 försöket, så vi har försökt sen oktober :)

    Jag med!! Mina föräldrar blev gravida direkt med mig och mitt syskon så jag tänkte att så blir det nog för oss med.. Min sambos föräldrar hade dock svårare. Men det är ju normalt att det kan ta ett år, men kan ju inte hjälpa känna sig lite orolig ändå.. Men man får bsra hålla ut antar jag :)


    Hur går det för er?

    Femte försöker nu i april men sen fick jag aldrig ÄL. Läste att man tydligen inte har det varje månad. Blir nedstämd av denna väntan. Även om jag givetvis förstår att fem månader inte är någon lång tid i detta sammanhang. Men svårt att hålla humöret uppe ändå. Är rädd att nästa månad också ska vara ÄL-fri. Men det kanske inte inträffar flera månader i rad...
  • Mon 19 Apr 2021 14:38
    #10
    elww skrev 2021-04-19 13:28:32 följande:

    Hur går det för er?

    Femte försöker nu i april men sen fick jag aldrig ÄL. Läste att man tydligen inte har det varje månad. Blir nedstämd av denna väntan. Även om jag givetvis förstår att fem månader inte är någon lång tid i detta sammanhang. Men svårt att hålla humöret uppe ändå. Är rädd att nästa månad också ska vara ÄL-fri. Men det kanske inte inträffar flera månader i rad...


    Hej!! Åh så typiskt! Jag man blir ju sjukt irriterad!! Men hoppas på att nästa månad blir ÄL och att ni snart får ert efterlängtade plus :)

    Jag var faktiskt gravid den månaden där i februari men fick missfall någon vecka efter. Och idag helt oväntat, plussade jag, så vad blir det, typ 6 månader totalt. Jag vet inte ännu riktigt hur jag känner, är ju rädd efter senaste erfarenheten. Hoppas givetvis det ska gå bättre denna gång! Men är som sagt i chock, för vi har typ inte haft sex alls denna månaden, ÄL måste varit en vecka innN vi trodde. Jag vet inte hur det gick till..

    Kram <3
  • Mon 19 Apr 2021 21:45
    #11
    Emlan93 skrev 2021-04-19 14:38:33 följande:

    Hej!! Åh så typiskt! Jag man blir ju sjukt irriterad!! Men hoppas på att nästa månad blir ÄL och att ni snart får ert efterlängtade plus :)

    Jag var faktiskt gravid den månaden där i februari men fick missfall någon vecka efter. Och idag helt oväntat, plussade jag, så vad blir det, typ 6 månader totalt. Jag vet inte ännu riktigt hur jag känner, är ju rädd efter senaste erfarenheten. Hoppas givetvis det ska gå bättre denna gång! Men är som sagt i chock, för vi har typ inte haft sex alls denna månaden, ÄL måste varit en vecka innN vi trodde. Jag vet inte hur det gick till..

    Kram <3


    Åh, vad glad jag blir för er skull! Grattis! Förstår dock självklart att du känner dig orolig och rädd. Men hoppas och tror att det kommer gå fint! Lustigt ang ÄL. Verkar ligga nåt i det där med att vissa blir gravida när de minst anar det :) Kram!
Svar på tråden Hjälp med att tyda graf