• Wed 3 Feb 2021 14:57
    5784 visningar
    67 svar
    67
    5784

    Tvillingar 2021

    Hej!

    Jag hittade ingen tvilling tråd med bf 2021 så jag startar en :)

    Det här är min 3e graviditet jag har en flicka född -09 och en pojke född -15. Jag är 30 år och gravid i v10 med mina tvillingar. Jag har inte tvillingar i släkten så vid mitt första VUL 6+5 blev jag minst sagt förvånad. Imorse gjorde jag ytterligare ett VUL och det börjar sakta sjunka in att det faktiskt är två små i magen????

    BF 8 september 2021 längtar så!

  • Svar på tråden Tvillingar 2021
  • LFF
    Wed 3 Feb 2021 15:33
    #1
    Jeffner90 skrev 2021-02-03 14:57:52 följande:

    Hej!

    Jag hittade ingen tvilling tråd med bf 2021 så jag startar en :)

    Det här är min 3e graviditet jag har en flicka född -09 och en pojke född -15. Jag är 30 år och gravid i v10 med mina tvillingar. Jag har inte tvillingar i släkten så vid mitt första VUL 6+5 blev jag minst sagt förvånad. Imorse gjorde jag ytterligare ett VUL och det börjar sakta sjunka in att det faktiskt är två små i magen????

    BF 8 september 2021 längtar så!


    Grattis och välkommen in i en galen värld

    Mina tvillingar är födda 2013 och det har varit en omtumlande resa under dessa år, speciellt chocken att få veta att det låg två där i magen.
  • Wed 3 Feb 2021 15:40
    #2
    LFF skrev 2021-02-03 15:33:27 följande:

    Grattis och välkommen in i en galen värld

    Mina tvillingar är födda 2013 och det har varit en omtumlande resa under dessa år, speciellt chocken att få veta att det låg två där i magen.


    Tack! Ja det är man nog aldrig beredd på ???? Har du tvillingar i släkten? Är dina en eller tvåäggs?
  • LFF
    Wed 3 Feb 2021 19:04
    #3
    Jeffner90 skrev 2021-02-03 15:40:40 följande:

    Tack! Ja det är man nog aldrig beredd på ???? Har du tvillingar i släkten? Är dina en eller tvåäggs?


    De är bedömda som tvåäggs, men har hittills varit extremt syskonlika. Vi har inte gjort dna test.

    Det närmaste jag kommer tvillingar i släkten är min farmors syster som fick tvillingar (fick veta detta på farmors begravning när mina låg i magen, pappa hade "glömt bort det"). Var definitivt inte beredd på att det skulle ligga två gryn där inne. Gjorde tidigt vul då jag hade två missfall tidigare.
  • Wed 3 Feb 2021 21:41
    #4

    Hej!

    Första graviditeten för mig (34 år) och fick idag reda på att vi väntar tvillingar! Är i vecka 10 (9+1), så bo den 7 september om allt går som det ska. Sådan otrolig överraskning och kommer bli en stor omställning ????. Vore kul om vi kunde döljas åt!

  • Thu 4 Feb 2021 09:22
    #5
    LFF skrev 2021-02-03 19:04:53 följande:

    De är bedömda som tvåäggs, men har hittills varit extremt syskonlika. Vi har inte gjort dna test.

    Det närmaste jag kommer tvillingar i släkten är min farmors syster som fick tvillingar (fick veta detta på farmors begravning när mina låg i magen, pappa hade "glömt bort det"). Var definitivt inte beredd på att det skulle ligga två gryn där inne. Gjorde tidigt vul då jag hade två missfall tidigare.


    Dom tror mina tvillingar är tvåäggs men kan inte svara säkert än. Vi har inga tvillingar i släkten vad jag vet.. Oavsett så känns alla barn som ett mirakel och två är dubbel glädje :) beklagar dina missfall.
  • Thu 4 Feb 2021 09:27
    #6
    HannaKarolina skrev 2021-02-03 21:41:15 följande:

    Hej!

    Första graviditeten för mig (34 år) och fick idag reda på att vi väntar tvillingar! Är i vecka 10 (9+1), så bo den 7 september om allt går som det ska. Sådan otrolig överraskning och kommer bli en stor omställning ????. Vore kul om vi kunde döljas åt!


    Hej Grattis! Jaa jätte gärna! Skiljer 1 dag på bf så det vore jätte kul! Mina tvillingar ligger i varsin fostersäck. Igår på VUL var en super livlig o sträckte på både armar o ben den andra sov :)
  • Fri 5 Feb 2021 19:29
    #7

    Hej på er,

    Jag väntar tvåäggstvillingar (en kille och en tjej) med bf 21:a april så är i vecka 29+1 nu. Jag fick beskedet om att de var två vid ett tidigt ultraljud och hamnade verkligen i chock. Nu känns det bara jättekul och längtar så efter dem. Det är våra första barn. :)

  • Fri 5 Feb 2021 20:46
    #8
    Jeffner90 skrev 2021-02-04 09:27:00 följande:

    Hej Grattis! Jaa jätte gärna! Skiljer 1 dag på bf så det vore jätte kul! Mina tvillingar ligger i varsin fostersäck. Igår på VUL var en super livlig o sträckte på både armar o ben den andra sov :)


    Åh vad roligt att se att den ena rörde på sig :) mina sov nog för jag såg ingen rörelse. Men fick höra hjärtslagen iaf! Så mäktigt! Mina ligger också i varsin fostersäck, men verkar dela moderkaka enligt BM. Som jag förstår är det svårt att veta om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar än, har ni andra nån koll? Har ni/haft mycket jobbiga symtom i början? Jag har varit såååååå trött sen vecka 6 och mycket illamående. Som tur är jobbar jag hemifrån. Men det har ändå varit tufft. Hoppas att det blir bättre i vecka 12 och framåt....
  • Fri 5 Feb 2021 20:50
    #9
    Tissel91 skrev 2021-02-05 19:29:06 följande:

    Hej på er,

    Jag väntar tvåäggstvillingar (en kille och en tjej) med bf 21:a april så är i vecka 29+1 nu. Jag fick beskedet om att de var två vid ett tidigt ultraljud och hamnade verkligen i chock. Nu känns det bara jättekul och längtar så efter dem. Det är våra första barn. :)


    Grattis! Oj då är det inte så långt kvar :D hur har du mått/mår du nu? Kan du fortfarande jobba tex? Jag har svårt att verkligen ta in att det är två stycken... kanske blir mer verkligt när de börjar röra på sig?
  • Fri 5 Feb 2021 22:29
    #10
    HannaKarolina skrev 2021-02-05 20:50:46 följande:

    Grattis! Oj då är det inte så långt kvar :D hur har du mått/mår du nu? Kan du fortfarande jobba tex? Jag har svårt att verkligen ta in att det är två stycken... kanske blir mer verkligt när de börjar röra på sig?


    Tack och grattis till er!! Förstår det, det var samma för mig och andra jag skrivit med. Jag har mått bra genom graviditeten, det var också det jag blev så förvånad. Hade inget illamående eller så. Däremot åkte jag på foglossning i v. 19-20 så blev sjukskriven på 50% från mitt kontorsjobb i vecka 22. Tror jag kommer bli sjukskriven heltid i slutet av februari.

    Ja, det blir verkligen mer verkligt när man känner rörelserna och så. Jag upplever även att ultraljuden gjort det mer verkligt, att få se och lyssna på dem.

    Hur mår du? Och hur mår ni andra? :)
Svar på tråden Tvillingar 2021