• Wed 3 Feb 2021 18:55
    3246 visningar
    47 svar
    -7
    47
    3246

    jag är gravid och min kille är muslim.

    jag är 17 och blev nyss gravid. min kille är snart 18år och är muslim. jag är inte så insatt i deras religon, men jag vet att dem inte får ha sex eller en flickvän. därför har han och min realtion var lite hemlig. jag har redan bokat tid för abort( jag vet att många har olika åsikter om abort men det är så det blir), men jag har inte berättat för han än för som jag har hört så kan dem bli straffade, och jag vill inte att han ska bli straffad. men jag vill inte hålla det en hemligt för jag är superkär och vi älskar varandra. 
    har ni nån koll eller bara en åsikt? behöver hjälp!!!!1

  • Svar på tråden jag är gravid och min kille är muslim.
  • Anonym (Hmm)
    Wed 3 Feb 2021 20:29
    #1
    -1 +1

    Självklart ska du tala om det för din kille. Så kanske både han och du tänker på att skydda er i fortsättningen! Ni kastar ett liv helt i onödan. Så självklart ska båda få ta del utav läxan!

    Sen vet du ju inte, hans familj kanske inte är överdrivet troende. Han kanske inte mpste gifta sig med någon ifrån hemlandet så ni kanske kan behålla det trots allt. Så prata med din kille!

    O är du för ung för barn så är du för ung för att ha sex utan skydd! Borde vara straffbart sådanthär!

  • Wed 3 Feb 2021 20:42
    #2
    +1

    Vem skulle han bli straffad av? Han behöver ju inte berätta för någon om han inte vill. Berätta för honom, kan vara skönt försov att få support av honom om inte annat.

  • Wed 3 Feb 2021 21:04
    #3
    Anonym (Hmm) skrev 2021-02-03 20:29:15 följande:

    Självklart ska du tala om det för din kille. Så kanske både han och du tänker på att skydda er i fortsättningen! Ni kastar ett liv helt i onödan. Så självklart ska båda få ta del utav läxan!

    Sen vet du ju inte, hans familj kanske inte är överdrivet troende. Han kanske inte mpste gifta sig med någon ifrån hemlandet så ni kanske kan behålla det trots allt. Så prata med din kille!

    O är du för ung för barn så är du för ung för att ha sex utan skydd! Borde vara straffbart sådanthär!


    tack. ska försöka hitta ett bra tillfälle att berätta för han. Mina föräldrar tycker att det är en dålig ide och det är inte ett beslut som jag får ta. men det är ju mitt beslut och mitt liv, dem har tystnadsplikt ju. behövde någon som höll med mig för en gång skull

    och bara så du vet så använde vi skydd, men jag har redan pratat med en barnmorska så på min första undersökning så ska vi fixa annat preventivmedel på direkten. ibland så räcker inte ens skydd
  • Anonym (Slösa inte din tid)
    Wed 3 Feb 2021 21:10
    #4
    +5

    Snälla tro inte att han kommer få va med dig för sina föräldrar. Han får leka av sig men i slutändan kommer dem inte gå med på att han gifter sig med nåt annat än en muslimsk tjej. Lyssna på nån som varit dum nog och trott på killens ord i år ut och år in. Han kommer inte orka gå emot sin familj. Snälla tro inte på hans ord att han sätter dig före sin familj det kommer aldrig hända.

  • Anonym (Hold my beer)
    Wed 3 Feb 2021 21:24
    #5

    Jaha, fredagarna kommer allt tidigare.....

    Ts, om du ens är på riktigt så blir han ju inte straffad för att du berättar för honom att du är gravid.

  • Wed 3 Feb 2021 21:33
    #6
    -2
    Anonym (Slösa inte din tid) skrev 2021-02-03 21:10:44 följande:

    Snälla tro inte att han kommer få va med dig för sina föräldrar. Han får leka av sig men i slutändan kommer dem inte gå med på att han gifter sig med nåt annat än en muslimsk tjej. Lyssna på nån som varit dum nog och trott på killens ord i år ut och år in. Han kommer inte orka gå emot sin familj. Snälla tro inte på hans ord att han sätter dig före sin familj det kommer aldrig hända.


    okej, men nu är det så här, jag frågade inte om din åsikt och min och hans relation, jag frågade vad ni hade för åsikt gravitet och om jag skulle berätta för han. du kanske bar ha dejtat dåliga killar. jag älskar han och kommer fan inte ge upp hoppet och göra slut för att du har haft dåliga killar. men tack för din åsikt, som jag har hört från andra hundra gånger och inte frågade om!!!
  • Anonym (?)
    Wed 3 Feb 2021 21:41
    #7
    +3

    Jag förstår inte riktigt problemet.. Du har ju redan bokat tid för abort och tänker inte behålla. Så vad är problemet?

    Antingen berättar du inte eller så berättar du och han låter bli att berätta till sina föräldrar.

  • Anonym (Kom igen)
    Thu 4 Feb 2021 09:31
    #8
    -3 +1
    Anonym (Slösa inte din tid) skrev 2021-02-03 21:10:44 följande:

    Snälla tro inte att han kommer få va med dig för sina föräldrar. Han får leka av sig men i slutändan kommer dem inte gå med på att han gifter sig med nåt annat än en muslimsk tjej. Lyssna på nån som varit dum nog och trott på killens ord i år ut och år in. Han kommer inte orka gå emot sin familj. Snälla tro inte på hans ord att han sätter dig före sin familj det kommer aldrig hända.


    Blir så ruskigt ledsen av såna som dig. Jag är väldigt lyckligt gift med en man från Somalia,med honom har jag snart 5 barn. Han och familjen är muslimer och det enda de har brytt sig om är att vi är lyckliga. Klart alla föräldrar är oroliga när ett barn träffarnågon med en annan tro osv,om det kommer funka med olikheter. Men ibland funkar det faktiskt helt underbart bra. Sluta dra alla över en Kant! DU träffade en sån man,men alla muslimska män är faktiskt inte samma.

    Tack o hej!
  • Anonym (Gratt­is)
    Thu 4 Feb 2021 13:02
    #9
    -2
    Anonym (Kom igen) skrev 2021-02-04 09:31:23 följande:

    Blir så ruskigt ledsen av såna som dig. Jag är väldigt lyckligt gift med en man från Somalia,med honom har jag snart 5 barn. Han och familjen är muslimer och det enda de har brytt sig om är att vi är lyckliga. Klart alla föräldrar är oroliga när ett barn träffarnågon med en annan tro osv,om det kommer funka med olikheter. Men ibland funkar det faktiskt helt underbart bra. Sluta dra alla över en Kant! DU träffade en sån man,men alla muslimska män är faktiskt inte samma.

    Tack o hej!


    Hur många barn tänkte ni skaffa?
  • Anonym (Gift med Syrian­)
    Thu 4 Feb 2021 13:03
    #10

    Om du inte vill behålla så är det enligt mig ganska onödigt att berätta. Berättar du kommer du förmodligen vara tvungen att behålla. Vet inte hur strikt muslim just han är (Inte så värst strikt med tanke på detta men men) Islam är emot aborter.
    Att vara 17 år och skaffa barn med någon som har en helt annan religion och kultur är en väldigt dålig ide med tanke på att du inte verkar veta vad religionen islam innebär. Hans föräldrar kommer ju knappast acceptera att ni skaffar barn utan giftemål. Jag är själv gift med en muslim så jag vet lite hur det funkar.

Svar på tråden jag är gravid och min kille är muslim.