• Sat 6 Feb 2021 15:25
    685 visningar
    4 svar
    4
    685

    Frustrerad

    Hur jag änm försöker så går det bara inte att lära sig engelska! Har gått grundskola samt två år på gymnasiet. Jobbat 6 år och kan knappast ändå prata engelska! Några bra tips på hur jag kan lära mig? vart hittar man engelsktalande personer att snacka med ens?! Har heller inte någon möjlighet att flytta utomlands för språk då jag har barn här hemma. 

  • Svar på tråden Frustrerad
  • Anonym (S)
    Sat 6 Feb 2021 15:38
    #1

    Så konstigt att du inte lärt dig på all den tiden! Men om du spelar online brukar man hitta många engelsktalande där. Annars träna genom att kolla film/serier utan undertexter, sjung med i musik på radion, läs böcker på engelska...

  • Anonym (Pi)
    Sat 6 Feb 2021 16:09
    #2

    Eftersom att jag inte spelar så blir det svårt att ge sig in i det. Du råkar inte veta vart man annars kan "prata"? Tror mer på att det har att göra med att jag måste få "prata"

  • Anonym (S)
    Sat 6 Feb 2021 16:18
    #3

    Det finns en ny internationell app som heter Clubhouse, där finns det många som pratar engelska. Tänk på skillnad i tidszoner bara.

  • Anonym (Petra­)
    Sat 6 Feb 2021 17:09
    #4

    När du tittar på program och filmer på engelska kan du ibland välja att få engelsk text. Då lär du dig mer och förstår bättre än om du bara hör pratet.
    Du kan också titta på program för de som vill lära sig mer engelska, tex. här: urplay.se/amne/engelska

Svar på tråden Frustrerad