• Sun 7 Feb 2021 08:59
    789 visningar
    26 svar
    26
    789

    Magen växer inte :(

    Hej! Är gravid med vårat första barn och är i v.16 men jag tycker inte min mage har vuxit alls nästan! Ser endast ut som jag är lite svullen bara. Börjar bli lite orolig...

    Hur såg era magar ut i v.16 med första barnet ?

  • Svar på tråden Magen växer inte :(
  • Sun 7 Feb 2021 09:01
    #1

    Jag minns inte så mycket men är ganska säker på att min mage i vecka 16 inte alls var speciellt stor varken med första eller andra. Tycker det bara säger ?poff? en dag så finns den där!

  • Sun 7 Feb 2021 09:14
    #2

    I vecka 16 syntes knappt min mage med första barnet, så jag tror att du kan vara lugn. Är det dags för rutinultraljud snart?

  • Sun 7 Feb 2021 09:38
    #3

    Är i v 17 och min är lite svullen. Något större högst upp (under brösten) men annars som jag kan se ut efter att ha ätit pasta. Gravidkroppar skiljer sig åt. Jag är inte oroad även om jag ser fram emot att se gravid ut och inte bara lite mjuk.

  • Sun 7 Feb 2021 09:42
    #4

    3 graviditeter och magen har börjat synas runt v.20, innan dess så har den inte vart stor alls.

  • Sun 7 Feb 2021 10:54
    #5

    Jag hade ingen mage alls i vecka 16. Vecka 24 kunde man ana något, om jag var naken och på kvällen... Så det kan dröja lite innan magen kommer.

  • Sun 7 Feb 2021 11:39
    #6

    Det är först runt vecka 16 som livmodern kommer utanför bäckenet. Allt innan dess är bara svullna tarmar. Så inte ett dugg konstigt att inte ha mage då.

  • Sun 7 Feb 2021 11:43
    #7

    Jag var gravid med tvillingar och kunde dölja det på jobbet med lösa tröjor till v 17. Jag såg mest ut som jag ätit för mycket bönor till v 18 ungefär.. Jag tror inte du behöver vara orolig.

  • Sun 7 Feb 2021 11:49
    #8

    Båda mina graviditeter var knappt synliga alls, i nionde månade kunde jag dölja det under löst sittande kläder eller en tjocktröja.
    Hade mina vanliga jeans när jag lämnade BB.

    Nu var jag ovanligt "liten" men jag var bara glad, det var mindre som skulle bort efteråt. 

    Ta det lugnt ts!

  • Berguv­en
    Sun 7 Feb 2021 11:49
    #9

    Jag började få mage i v. 24-25 och var även liten under hela graviditeten. I vecka 40+ så såg jag allt annat än höggravid ut, trots att jag gick upp närmre 20 kg under graviditetens gång. Fick ofta höra "men vad liten du är" när jag berättade vilken vecka jag var i och blev alltid lika ledsen, eftersom att jag tog det som att något var fel.

    Jag kommer ihåg att jag bara gick och väntade på att få en liten mage, ett bevis på att lillen växte där inne men jag fick snällt vänta ett par veckor till :) Det kommer snart ska du se!

  • S23
    Sun 7 Feb 2021 11:57
    #10

    I vecka 16 var jag smalare än innan graviditeten. Var kanske först i vecka 24 som jag själv kunde se någon skillnad alls. För utomstående gick magen hela graviditeten.

    Magen var i princip obefintlig. Jag är normalt byggd så berodde varken på att jag var smal eller tjock.

    Så oroa dig inte.

Svar på tråden Magen växer inte :(