• Sun 7 Feb 2021 12:56
    36883 visningar
    206 svar
    +3
    206
    36883

    40+ och försöker bli gravid år 2021??

    Någon mer än jag som är 40+ och försöker blir gravid i år?
    Vore kul att följas åt och dela erfarenheter!

  • Svar på tråden 40+ och försöker bli gravid år 2021??
  • Sun 7 Feb 2021 19:19
    #1

    Är 40 och längtar efter ett till barn.Bim på onsdag . hoppas vi plussar

  • Sun 7 Feb 2021 19:19
    #2

    Är 40 och längtar efter ett till barn.Bim på onsdag . hoppas vi plussar

  • Sun 7 Feb 2021 21:38
    #3

    Håller tummarna för dig! Ni försöker själva på naturlig väg, dvs. ingen ivf?

  • Sun 7 Feb 2021 23:23
    #4
    +2

    Jag är 43 och precis blivit gravid. Det tog sig på första försöket/chansen/risken, efter att jag avslutade amning med min yngsta (som är 20 månader nu).

    Inte planerat men självklart välkommet.

    Man vågar ej ropa hej...

  • Mon 8 Feb 2021 17:13
    #5

    Grattis till graviditeten! Skrattande
    Kul att höra att det faktiskt går att bli gravid även om man är över 40 år. Det enda man hör är ju att chanserna är så låga och då blir man ju lite har missat sin chans.

  • Mon 8 Feb 2021 17:13
    #6

    Grattis till graviditeten! Skrattande
    Kul att höra att det faktiskt går att bli gravid även om man är över 40 år. Det enda man hör är ju att chanserna är så låga och då blir man ju lite rädd att man har missat sin chans.

  • Mon 8 Feb 2021 17:32
    #7

    Är 37 år. Dröjer tre år tills jag blir 40 men vill så gärna följa tråden. Har försökt över ett år med ett andra barn. Det har slutat med flera missfall. Hoppet finns kvar men det är kämpigt psykiskt.

  • Mon 8 Feb 2021 19:03
    #8

    Hej!

    Jag fyller 41 i år och har precis fått reda på att jag är gravid.

    Allt började i somras när jag blev gravid trots nuvaring, en shock som sedan la sig och fick oss att tänka om. Kanske skulle vi ha en till trots allt. Vi har 3 barn.

    Tyvärr slutade det i ett missfall men tanken på ett barn till va ju väckt så jag tyckte vi skulle låta ödet avgöra.

    Blev gravid igen i november men även detta slutade i missfall.

    Det som skiljer denna gången från de tidigare är att testen aldrig blev starkare.

    Idag hade jag BIM och fick detta...



    Testade positivt men svagt redan i torsdags förra veckan.

  • Mon 8 Feb 2021 22:24
    #9

    Fyllde 40 alldeles nyligen, blir tredje försöket denna månad...

    Hade en jätte konstig kort mena 2 dgr förra helgen, kom visserligen när den skulle, men aldrig haft så kort :/

    Hänger gärna med er här :)

    Grattis till er som plussat, så kul att läsa :)

  • Tue 9 Feb 2021 15:34
    #10

    Har 3 barn sedan innan , vill nu försöka få en sista liten. Har 2 missfall de senaste 6 månaderna . Är 41 år och 4 månader , bara hoppas det inte är kört , vill så gärna ha en liten till , har nu börjat ta q10 , folsyra tar jag redan sedan månader tillbaka , tar även rosenrot . Hur vet man om man även behöver progesteronkräm, nån som vet? Det kan väl aldrig skada att ta den iallafall?

Svar på tråden 40+ och försöker bli gravid år 2021??